تشکیل قرارگاه مدافعان سلامت در ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان تهران
تشکيل قرارگاه مدافعان سلامت در ۱۰۰ کانون فرهنگي هنري مساجد استان تهران

تشکیل قرارگاه مدافعان سلامت در ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان تهران

حجت‌الاسلام قديريان، با اشاره به فعاليت‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران در راستاي مقابله با ويروس (کرونا) گفت: با توجه به اهميت مساله ۱۰۰ قرار مدافعان سلامت در سطح کانون‌ها تشکيل شده است.
شناسه خبر : 11567 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان تهران: حجت‌الاسلام «غلامعلی قدیریان»  با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران فعالیت‌های متعددی را در راستای پیشگیری و مقابله با ویروس (کرونا) انجام داده است، گفت: ما در راستای مشارکت در امر سلامت جامعه اسلامی‌مان از همان ابتدا که خبر شیوع این ویروس اعلام شد فعالیت جهادی خود را آغاز کردیم؛ به ویژه پس از آنکه نتیجه آزمایش چند نفر در استان تهران مثبت اعلام شد، اقدام به تشکیل قرارگاه مدافعان سلامت در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران کردیم.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران، ادامه داد: در این راستا ۱۰۰ کانون فرهنگی هنری برای تشکیل این قرارگاه اعلام آمادگی کردند، ضمن اینکه طی فراخوانی میان رابطِان کانون‌های مستقر در هر منطقه که ۲۵ تا ۳۰ کانون را شامل می‌شود تقسیم کار صورت گرفت و در دو جلسه مشخص شد که هر کانون چه اقداماتی را برای مقابله با ویروس کرونا انجام دهد.

 

حجت‌الاسلام قدیریان افزود: اکنون در سطح شهر تهران چند کارگاه خیاطی جهت تولید ماسک مورد نیاز مراکز بهداشتی با بهره مندی از ظرفیت بچه‌های مسجد و کانون‌ها فعال شده است؛ همچنین گروهی از طلاب که مدیران مسئول و رابطان تبلیغی کانون‌ها هستند سازماندهی شدند تا به صورت تلفنی به مخاطبان مشاوره مذهبی و روان‌شناسی ارائه کنند. با تشکیل قرارگاه مدافعان سلامت، تعداد ۵۰ تا ۶۰ قرارگاه سلامت مسجدی ایجاد شده است و به شکل مداوم از آنها بازدید میدانی به عمل می‌آید.

 

وی گفت: همچنین اعضای کانون‌های مساجد استان تهران، در صورتی که بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شناسایی کنند از خانواده‌های آنان دلجویی کرده و با حضور در منزل این بیماران با خانواده‌هایشان جهت رسیدگی به وضعیت آنها همراهی و همکاری دارند. همچنین در طول این ایام، از خانواده‌های شهدا نیز دیدار به عمل آمد و آن دسته از خانواده‌های شهید که اطراف مسجد محل زندگی می‌کردند مورد دلجویی قرارگرفته و منازل آنها ضدعفونی شد.

 

حجت‌الاسلام قدیریان افزود: اکنون در هر محله‌ای قرارگاه کانون سلامت داریم و کانون‌هایی که زیر نظر آن قرارگاه هستند از طریق رابط فهما مورد نظارت قرار می گیرند. از سوی دیگر جلسات ستادی و تخصصی با موضوع پیشیگیری از ویروس کرونا با مشارکت بیش از ۱۰۰ کانون شاخص در مناطق ۲۲ گانه تهران برگزار شد. که در جلسه چهارشنبه ۲۱ اسفند، معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نیز حضور داشتند.

 

وی ادامه داد: از جمله دیگر اقداماتی که در سطح استان تهران و به همت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد انجام شده، ضدعفونی کردن مساجد، معابر عمومی، اماکن دولتی و خصوصی بوده است. در این میان برخی کانونها، پا را فراتر گذاشته و اقدام به تولید محتوا و بسته‌های فرهنگی آموزشی منطبق با فضای مجازی کردند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری کلیه ظرفیت‌های ستاد استان و همچنین کانون‌های مساجد تا ریشه کن کردن این ویروس ادامه دارد.