افزایش تعداد قرارگاه‌های سلامت در کانون‌های مساجد پایتخت به یک هزار باب
افزايش تعداد قرارگاه‌هاي سلامت در کانون‌هاي مساجد پايتخت به يک هزار باب

افزایش تعداد قرارگاه‌های سلامت در کانون‌های مساجد پایتخت به یک هزار باب

حجت‌الاسلام قديريان از افزايش تعداد قرارگاه‌هاي سلامت کانون‌هاي مساجد استان تهران از ۵۰۰ باب به يک هزار باب خبر داد و گفت: اين قرارگاه‌ها در محورهاي آموزش مجازي و غيرحضوري فعاليت مي‌کنند.
شناسه خبر : 11571 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۱۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما) از استان تهران: حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» از افزایش تعداد قرارگاه های سلامت کانون های فرهنگی و هنری مساجد از 500 مورد به یک هزار کانون خبر داد و اظهار کرد: قرارگاه مدافعان سلامت که اززمان شیوع ویروس کرونا در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعال شده اند، در محورهای آموزش‌های مجازی و غیرحضوری در زمینۀ پیشگیری از کرونا در پایتخت فعالیت می کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: این قرارگاه ها تا رفع ویروس کرونا در کانون های فرهنگی هنری مساجد در محورهای ضدعفونی کردن معابر و اماکن عمومی، خدمت رسانی به خانواده های معظم شهدا، جانبازان و معلولان و کهنسالان که شرایط بیرون آمدن از منزل را ندارند، راه اندازی کارگاه دوخت ماسک و تهیه مواد ضدعفونی کننده فعالیت می کنند.

 

حجت الاسلام قدیریان در ادامه به رویکردهای مورد توجه کانون های مساجد در سال 99 اشاره کرد و افزود: تهیه بسته ارزاق به خانواده های کم برخوردار، ارتباطات دوسویه از طرف شبکه های مجازی برای گسترش اطلاع رسانی فعالیت ها بخشی از رویکردهای فعالیت کانون های مساجد در سال جاری است.

 

وی همچنین از افزایش تعداد اعضای کانون های مساجد فعال در پروتال فهمای کانون های مساجد استان تهران خبر داد و گفت: تلاش می کنیم برای ایام اوقات فراغت نیز برنامه هایی متناسب با نوجوانان و جوانان برنامه ریزی شود.

 

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به اینکه در سال گذشته در محورهای مذهبی، فرهنگی، آموزشی و قرآنی در کانون های مساجد استان تهران اقدامات قابل توجه ای انجام شد، گفت: برنامه ریزی برای تسریع در روند آموزش حدود 1300 باب کانون فرهنگی هنری مساجد تهران درباره ثبت و مستندنگاری در شبکه ملی فرهنگ و هنر مساجد ایران با عنوان فهما، برنامه ریزی برای به روز رسانی تمامی اسناد و مدارک مسئولان و کدهای شناسایی کتابخانه های مساجد استان تهران، اجرای بیش از یک هزار کرسی تلاوت نور و ختم قرآن کریم، سلسله نشست های هم اندیشی با مسئولان کانون های مساجد تهران بخشی از اقداماتی است که در سال 98 انجام شد.

 

وی آماده سازی 700 کانون ویژه طرح اوقات فراغت، برپایی 110 کاروان های شادی در عید سعید غدیر، برپایی موکب های اربعین در شهرهای کربلا، نجف و جاماندگان اربعین در تهران، جذب کمک های مردمی و بهره مندی از همیاری خیرین استان تهران در جهت کمک به هموطنان آسیب دیده در سیل و بلاهای طبیعی را بخش دیگری از اقدامات کانون های مساجد استان تهران در سال گذشته برشمرد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران خاطرنشان کرد: افتتاح ده ها کانون و کتابخانه در سطح استان تهران، برپایی ده ها همایش آموزشی، تبلیغی، ترویجی با موضوعات دفاع مقدس، هفته کتاب، روز جهانی مسجد، دهه کرامت از دیگر برنامه هایی است که از سوی کانون های مساجد تهران در سال گذشته انجام شد.