فصل همدلی در قرارگاه مسجدمحور «شهید پلارک»؛ از سیل کمک‌های مومنانه تا پشتیبانی از جبهه سلامت
فصل همدلي در قرارگاه مسجدمحور «شهيد پلارک»؛ از سيل کمک‌هاي مومنانه تا پشتيباني از جبهه سلامت

فصل همدلی در قرارگاه مسجدمحور «شهید پلارک»؛ از سیل کمک‌های مومنانه تا پشتیبانی از جبهه سلامت

قرارگاه «شهيد پلارک» مستقر در مسجد جامع شهيد بهشتي با محوريت پايگاه‌هاي بسيج حضرت ولي‌عصر(عج) و شهيد بهشتي و کانون فرهنگي هنري نجم‌الثاقب، خدمات بيشماري را در دوره مقابله با کرونا و رزمايش مواسات و همدلي به محرومان ارائه کرده است.
شناسه خبر : 11619 تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۲:۲۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان تهران: قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک، سنی حدود یک سال دارد و طی این مدت توانسته خدمات زیادی را به شماری از نیازمندان جنوب تهران ارائه کند.

 

این قرارگاه در حوزه مقاومت بسیج 327 حضرت سیدالشهدا (ع) تشکیل شده و اهالی چند مسجد و هیئت مذهبی از جمله مسجد جامع شهید بهشتی، بلداشتی های مقیم مرکز و امام زمان (عج) و کانون فرهنگی هنری نجم الثاقب جزو فعالان آن هستند.

«محمد عبدی»، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج حضرت ولی عصر (عج) (واقع در تهران، کیانشهر، خیابان فتحی، مسجد جامع شهید بهشتی) با بیان اینکه این قرارگاه با شیوع ویروس کرونا در کشور فعالیت های خود را گسترش داد، گفت: سمپاشی و ضد عفونی کردن مساجد، حسینیه ها و سایر مراکز دینی و همچنین اماکن عمومی از مهم ترین فعالیت های بسیجیان و مسجدی ها و هیئتی های این قرارگاه بود که در ماه اول، هر شب و پس از آن، هر چند شب یک بار انجام می شود.

مدیر قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک افزود: این قرارگاه با همکاری حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل باقرزاده، استاد حوزه علمیه امام القائم (عج) (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، بلوار قیام، خیابان مشهدی رحیم)، جمعی از خیران و هیئت امنای مسجد جامع شهید بهشتی  و پایگاه های مقاومت بسیج حضرت ولی عصر (عج) و شهید بهشتی تاکنون طی پنج مرحله، در راستای رزمایش همدلی و مواسات، بیش از ۵۰۰ بسته ارزاق میان نیازمندان توزیع کرده است. این بسته ها شامل برنج، گوشت، مرغ، قند، چای، لپه، رشته آش، خرما، تن ماهی، رشته ماکارونی و روغن بود.

 

وی اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک همچنین سه هزار مایع ضد عفونی کننده دست و دو هزار محلول ضد عفونی کننده سطوح را در اختیار مردم قرار داده است و قاطعانه می گوییم که کسی در سطح منطقه کیانشهر نیست که از خدمات این قرارگاه در راستای مقابله با ویروس کرونا استفاده نکرده باشد.

 

قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک جزو مجموعه هایی است که از اقشار مختلف عضو آن هستند از جمله روحانیون و طلاب. حجت الاسلام والمسلمین «اسماعیل باقرزاده» استاد حوزه علمیه و از فعالان پای کار این قرارگاه در ارتباط با فعالیت های این قرارگاه با اشاره به روایتی از امیرالمومنین (ع) که فرمودند: «للمؤمنِ على المؤمنِ سَبْعَةُ حُقوقٍ واجِبَةٍ لَهُ مِن اللّه ِ عزّ و جلّ ، و اللّه،  سائلُهُ عَمّا صَنَعَ فيها: الإجْلالُ لَهُ في عَيْنِهِ ، و الوُدُّ لَهُ في صَدرِهِ ، و المُواساةُ لَهُ في مالِهِ ، و أنْ يُحِبَّ لَهُ ما يُحِبُ لنَفْسِهِ، و أنْ يُحرِّمَ غِيبَتَهُ، و أنْ يَعودَهُ في مَرضِ، و يُشَيّعَ جَنازَتَهُ و لا يَقولَ فيهِ بعدَ مَوتِهِ إلاّ خَيرا؛ مؤمن را بر مؤمن هفت حقّ است كه خداوند عزّ و جلّ آنها را بر او واجب كرده است و خدا درباره آنها از او بازخواست مى‌كند: او را در چشم خود بزرگ شمارد، در دل دوستش بدارد، با مال و دارايى خود ياريش رساند، بر او همان پسندد كه بر خود مى پسندد، غيبت او را حرام شمارد، در بيمارى به عيادتش رود، در تشييع جنازه اش شركت كند و بعد از مرگ جز به خوبى از وى ياد نكند» گفت: الحمدالله روحانیون، طلاب، بسیجی ها، اعضای کانون های فرهنگی هنری، هیئتی ها و سایر گروه های مردم در کنار پزشکان و پرستاران در صفی متحد و به دور از هرگونه جناح بازی و سیاست زدگی، به دفاع از سلامتی مردم پرداخته اند.

 

این عضو قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک افزود: این قرارگاه با محوریت مسجد جامع شهید بهشتی و مشارکت چند مسجد دیگر در منطقه کیانشهر توانسته است در تهیه و توزیع بسته های ارزاق و اقلام بهداشتی موفق باشند. این کار بدون مشارکت اعضای کانون های فرهنگی هنری و پایگاه های مقاومت بسیج حضرت ولیعصر (عج) و شهید بهشتی ممکن نبود و همین موضوع نیز به نوبه خود نشان دهنده همدلی میان همه فعالان مسجدی و هیئتی در سراسر کشور از جمله در سطح شهر تهران است.

 

باقرزاده افزود: مردم ایران در قضیه شیوع ویروس کرونا یک بار دیگر شاهد رشادت ها و ایثار نیروهای نظامی کشورمان به ویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودند که اجرای رزمایش همدلی و مواسات به منظور کمک های مومنانه به نیازمندان در سراسر کشور از جمله آنها است. الحمدالله مساجد منطقه کیانشهر طی این دوره بیش از 20 هزار بسته ارزاق را میان نیازمندان توزیع کردند که این کار همچنان ادامه دارد.

 

قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک یک بار دیگر نشان داد که تفاوتی میان فعالیت خواهران و برادران در کشور وجود ندارد و وقتی سخن از جهاد به میان می آید همه پای کار هستند.

 

«فریده اقبالی» در این ارتباط به خبرنگار ما گفت: اسلام دین احترام به همه گروه های مردم است موضوعی که در دوره مبارزه ملت ما علیه رژیم طاغوت پهلوی، دوره دفاع مقدس و سایر عرصه های انقلاب اسلامی شاهد آن بوده است بر همین اساس وقتی قرار شد این قرارگاه تشکیل شود بخش خواهران آن نیز به سرعت تشکیل شد و فعالیت های آن با محوریت پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی اجرا می شود.

مدیر واحد خواهران قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک افزود: مهم ترین فعالیت این واحد، تشکیل کارگاه خیاطی است روزانه حدود 700 ماسک و گان تولید می کند و طی دو ماهی که از فعالیت آن می گذرد تاکنون توانسته این اقلام بهداشتی را میان مساجد و هیئت های مذهبی منطقه کیانشهر توزیع کند.

 

اقبالی اضافه کرد: قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک با محوریت مسجد جامع شهید بهشتی توانسته طی چند ماه اخیر دو مجموعه جهیزیه و دو سیسمونی را تهیه و در اختیار خانواده های نیازمند قرار دهد.

 

قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک در پی نظر ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا مبنی بر بازگشایی مساجد در شب های قدر -از جمله در شهر تهران- فعالیت های خود را به سمت و سوی ضد عفونی کردن بیشتر مساجد و رعایت نکات بهداشتی پیش، هنگام و پس از اجرای مراسم احیای شب های قدر متمرکز کرد و فعالان مسجدی، کانونی و هیئتی آن از هیچ کوششی برای حفظ سلامتی و جان مردم دریغ نکردند.

 

قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک از طریق پیام رسان های فعال در فضای مجازی -سروش، ایتا و واتس آپ- از روزه داران درخواست کرده اند که حتما فاصله اجتماعی را هنگام احیای شب های قدر رعایت و از مواد ضد عفونی کننده، ماسک و دستکش برای تامین سلامتی خود و دیگران استفاده کنند.

 

قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک در همین راستا ماسک های تولیدشده در کارگاه خیاطی خود را در شب های قدر  -شب های 19، 21 و 23 ماه رمضان- را میان تمام مساجد و همچنین مزار شهدای گمنام منطقه کیانشهر توزیع کرد.

 

سخن آخر اینکه اهمیت فعالیت ائمه جماعات، هیئت امنا، بسیجیان و کانون های فرهنگی هنری در انجام کارهای بزرگ در ماجرای ویروس کرونا برای همگان روشن شد که قرارگاه فرهنگی، بصیرتی و محرومیت‌زدایی شهید پلارک نمونه ای برجسته در این زمینه است.