تجلیل از خانواده سردار شهید «محمدرضا شعبانی اصل» در راستای طرح سه‌شنبه‌های تکریم
تجليل از خانواده سردار شهيد «محمدرضا شعباني اصل» در راستاي طرح سه‌شنبه‌هاي تکريم

تجلیل از خانواده سردار شهید «محمدرضا شعبانی اصل» در راستای طرح سه‌شنبه‌های تکریم

نهمين هفته از اجراي طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم در استان تهران، با تجليل از خانواده سردار شهيد محمدرضا شعباني اصل برگزار شد.
شناسه خبر : 15538 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۵۹

حجت الاسلام غلامعلی قدیریان  در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران از اجرای نهمین هفته طرح ملی سه شنبه های تکریم استان تهران در ۴ شهریورماه  در منزل شهید سردار محمدرضا شعبانی اصل از فرماندهان دفاع مقدس و نبرد با داعش و از همرزمان سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور«رضا جلالی» مدیر کل ایثارگران شهرداری تهران و جمعی از همرزمان و دوستان شهید برگزار شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به رشادت‌های شهدا درهشت سال دفاع مقدس اظهار کرد: همانگونه که یاد  و نام قیام حضرت ابا عبدالله الحسین (ع)  و شهدای کربلا در تاریخ زنده و جاویدان است، یاد و نام و خاطره شهدای دفاع مقدس نیز که در راه اسلام جان خود را درطبق اخلاص قرارداده اند نیزجاویدان خواهد بود؛ بسی ما یه فضیلت است که یاد شهدا را زنده بداریم تافانوس روشن چراغ را تبار عاشقان و نوید بخش بشارتی نو باشد. 

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت:یاد و خاطره شهدای عزیز باید در زندگی های ما در جریان باشد.

 

قدیریان بیان کرد:حیات و ممات یک جامعه به حس ایثارگری درافراد آن جامعه می باشد.زندگی ما برگرفته از سیره اهل بیت(ع) می باشد در زندگی اهل بیتی افراد در پی ایثارگری هستند و حاضرند جان خود را تقدیم کنند تا دیگران در راحتی و خوشی باشند همانطور شهدا در دفاع مقدس و در دفاع از حریم اهل بیت ایثارگری کردند و الآن هم کادر درمان ما به مدت ۶ ماه واقعا دارند ایثارگری می کنند.

 

در ادامه این دیدار رضا جلالی به بیان خاطراتی از سردار شهید محمد رضا شعبانی اصل که از هم شهریان و از همرزمان این شهید بود پرداخت و گفت:این شهید والا مقام در تمام طول زندگی خود جهادی عمل نمود به طوری که حتی تا آخرین لحظات زندگی خود با تمام وجود در میدان ایستاده بود و از ولایت دفاع می کرد.

 

وی اظهار داشت:سردار شعبانی اصل از اوایل انقلاب قدم در راه پاسداری از انقلاب گذاشت و جوانان زیادی را همراه خود کرد.

 

مدیر کل ایثارگران شهرداری افزود:از خدمات شهید شعبانی اصل می توان به رشادت این سردار در قائله آمل و عملیات غرورآفرین مرصاد اشاره نمود که با دلاوری و فرماندهی خود توانست کارهای عظیمی را انجام دهد.

 

در ادامه خانواده شهید ضمن تشکر از برگزاری طرح ملی سه شنبه های تکریم توسط ستاد هماهنگی کانون های مساجد بیان کرد:بعد از شهادت سردار شهید محمدرضا شعبانی اصل منافقین در کمپ آلبانی به مدت یک هفته به جشن سرور پرداختند.

 

در پایان مراسم حجت الاسلام قدیریان مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجذ استان تهران با اهدای لوحی به خانواده شهید برای آن شهید والا مقام علو درجات و برای خانواده شهید صبر جزیل را از خداوند متعال مسئلت کرد.

 

گفتنی است سردار پاسدار شهید محمدرضا شعبانی اصل از فرماندهان نامی دفاع مقدس بود ودر عملیات مرصاد نقش بسزایی را در پیروزی رزمندگان اسلام ایفا نمود.

 

این فرمانده دلاور پس از جنگ اقدام به تاسیس دانشگاه علوم انتظامی امین نمود و جزءاساتید برتر دانشگاه های امام حسین(ع) وامین بود.

سردار محمد رضا شعبانی اصل در زمان جنگ با داعش دوشادوش سردار دلها حاج قاسم سلیمانی در سوریه به دفاع از حرم اهل بیت پرداخت.

 

سرانجام سردار محمدرضا شعبانی اصل که در لیست ترور معاندین با جمهوری اسلامی قرار گرفته بود در یک عملیات تعقیب و گریز که توسط سرویس های جاسوسی غربی طراحی گردیده بود مجروح گردید و بعد ازمدتی به در جه رفیع شهادت نائل آمد.

 

پیکیر مطهر این شهید والا مقام در گلزار شهدای شاهرود به خاک سپرده شد.

شایان ذکر است داماد سردار محمدرضا شعبانی اصل شهید سید حمیدرضا حسینی از شهدای خبرنگار می باشد که در حادثه متا به شهادت رسید.