اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون های استان تهران
اجراي طرح ملي «ايران قوي» در کانون هاي استان تهران

اجرای طرح ملی «ایران قوی» در کانون های استان تهران

حجت الاسلام قديريان از اجراي طرح ملي «ايران قوي» در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران خبر داد.
شناسه خبر : 17400 تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۱:۱۳

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران از اجرای  طرح ملی «ایران قوی»  در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران خبر داد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اظهار داشت: طرح ملی «ایران قوی»  همزمان با آخرین هفته از برگزاری طرح ملی «سه‌ شنبه‌ های تکریم» با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی رونمایی شد.

 

حجت الاسلام قدیریان گفت: طرح ملی «ایران قوی» یک طرح ویژه به شمار می رود که ذیل زیست‌‌ بوم فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) طراحی شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کرد: طرح ملی ایران قوی از هفته دفاع مقدس تا ایام الله دهه فجر (در قالب ۲۰ هفته) برگزار می شود.

 

ایشان ابراز داشت:اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران در این بازه زمانی می توانند در طرح مذکور شرکت کنند و امتیازات آنها نیز ذیل سامانه «بچه‌ های مسجد» ثبت می شود.

 

این مقام مسئول افزود:طرح ملی «ایران قوی» با چهار موضوع و عرصه متفاوت شامل «قرآن و سیره اهل بیت»، «مسجد و گام دوم انقلاب»، «پیشرفت و امید به آینده»، «مقاومت و عزت ایرانی» خواهد بود ودر زیرمجموعه رویداد ملی فهما فعالیت خواهد داشت.

 

وی مطرح کرد: قالب‌ های ۱۲ گانه تعریف شده‌ ای که در قالب رواق‌ ها و شبستان‌ ها در رویداد ملی «فهما» طراحی شد بود در مورد طرح ملی ایران قوی نیز وجود دارد.

 

قدیریان اظهار کرد: مجموع امتیازهایی که در قالب  طرح ملی ایران قوی از سوی کانون‌ ها در سال جاری تا سال ۱۴۰۰ کسب می شود جمع شده و تقسیم بر دو می شود و بر اساس معدل، کانون برتر انتخاب خواهد شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: مجموع امتیازهای کسب شده پایتخت بعدی فهما را مشخص می‌کند.

 

وی گفت: پس از گذشت بازه زمانی یاد شده توسط داوران ملی در عرصه های ۱۲ گانه داوری می شوند و با توجه به اینکه امسال روند ارزیابی آثار به استان ها واگذار شده، حداقل سه ارزیاب در سطح ملی در استان ها حضور داشته و آثار را داوری و کارشناسی خواهند کرد.

 

مدیر ستاد فهما استان تهران افزود: به جهت حفظ سهم استان های مختلف کشور، امتیازات با چند مدل مختلف طراحی و انتخاب شدند که شامل برترین های استانی، برترین های شهرستانی، رقابت های موضوعی خواهند بود.

 

حجت الاسلام قدیریان افزود: بچه‌ های مسجد و اعضای کانون‌ های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران می‌ توانند در قالب یکی از رواق‌ های ۱۲ گانه در طرح ملی «ایران قوی» شرکت کنند.