پای سفره عقد با همیاری اعضای کانون‌های فرهنگی هنری فجر
پاي سفره عقد با همياري اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري فجر

پای سفره عقد با همیاری اعضای کانون‌های فرهنگی هنری فجر

به همت اعضاي کانون فرهنگي هنري فجر مسجد حضرت زينب(س)، طرح ازدواج آسان و تهيه جهيزيه براي زوج‌هاي محروم آغاز شد.
شناسه خبر : 19645 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، کانون هنری فجر مسجد حضرت زینب(س) فعالیت های گسترده ای در راستای خدمت رسانی به اقشار مختلف مردم در دستور کار خود قرار داده است.

 

بنا براین گزارش، یکی از برنامه های مورد توجه که با همکاری خیران و فعالان این کانون در طول سال درچند نوبت انجام می شود، تهیه جهیزیه کامل برای جوانان نیازمند در آستانه ازدواج است. از ابتدای بحران کرونا تاکنون با مشارکت خیرین توانستیم برای 13 زوج مسکن تهیه کنیم. همچنین رهن مسکن 12 خانواده نیازمند آبرومند را تامین کرده است.

 

علاوه بر این، یکی از اقدامات خیرخواهانه ای که سالیان سال است توسط یکی از نمازگزاران خیر مسجد حضرت زینب(س) انجام می شود، اجاره صلواتی 6 واحد مسکونی به جوانان نیازمندی که تازه ازدواج کرده اند به مدت یک یا دو سال است که با کمک این خیر تعدادی از زوج ‌های جوانی که سال‌ ها قبل میهمان خانه صلواتی بودند، اکنون صاحبخانه شده اند.  

 

همچنین از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون فعالان کانون فرهنگی هنری فعالیت های گسترده ای را در مهار ویروس انجام داده اند که از جمله می توان به ضدعفونی کردن خیابان ها و محلات در چند مرحله اشاره کرد.

 

راه اندازی «ایستگاه سلامت» در میدان بازار دوم نازی آباد به منظور فروش ماسک و مواد ضدعفونی کننده با قیمت مناسب و اجرای طرح «پیک سلامت» بخش دیگری از اقدامات فعالان مسجدی با هدف تامین مایحتاج ضروری بیماران کرونایی و افراد سالخورده است.

 

همچنین، در مناسبت های مختلف غذای گرم طبخ و در میان نیازمندان حاشیه نشین و بیمارستان ها توزیع شده و در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه 100 بسته معیشتی در میان نیازمندان تحت پوشش مسجد در چند مرحله قرار گرفت.                                       

شایان ذکر است با توجه به افزایش قیمت شیرخشک در بازار، فعالیان کانون با مشارکت خیرین و پایگاه بسیج مسجد در ماه محرم اقدام به جمع آوری کمک برای خریداری شیرخشک برای خانواده هایی که فرزند شیرخواره داشتند، کردند در این اقدام خیرخواهانه 400 قوطی شیرخشک تهیه و با نیت شش ماه کربلا حضرت علی اصغر(ع) در میان خانواده های نیازمند توزیع شد. البته برنامه هایی نیز برای استمرار این حرکت خداپسندانه پیش بینی شده تا تعداد بیشتری از خانواده های کم برخوردار تحت پوشش قرار گیرند.

 

از دیگر برنامه های کانون فرهنگی هنری فجر مسجد حضرت زینب (س) می توان به برگزاری جشنواره های قرآنی، برپایی اردوهای راهیان نور، برپایی موکب در مسیر پیاده روی اربعین و ارایه خدمات به زوار حسینی، برگزاری مسابقات رباتیک و کسب رتبه در سطح استان تهران، اجرای ویژه برنامه ضیافت نور، اجرای ویژه برنامه روایتگری شهدا و تکریم از خانواده های شهدا اشاره کرد.

 

برگزاری سلسله نشست‌های فرهنگی گفتمان اقصاد مقاومتی، اهتمام به موضوع ایثار و شهادت، مشارکت در برگزاری کنگره حضرت ام البنین (ع)، برپایی نمایشگاه های مختلف فرهنگی و برگزاری محافل انس با قرآن کریم بخش دیگری از برنامه های کانون فرهنگی هنری فجر واقع در نازی آباد، خیابان شهید عراقی است.