در لبیک به مطالبات رهبری معظم انقلاب انجام می‌شود
در لبيک به مطالبات رهبري معظم انقلاب انجام مي‌شود
خدمات اجتماعی فعالان کانون «راوی نور» در روزهای کرونایی

در لبیک به مطالبات رهبری معظم انقلاب انجام می‌شود

ارائه خدمات اجتماعي به خانواده شهدا و آموزش پيشگيري از شيوع کرونا به کسبه را از فعاليت‌هاي کانون راوي نور در لبيک به مطالبات رهبري است.
شناسه خبر : 19649 تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۰۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، کانون فرهنگی هنری راوی نور از همان زمان آغاز شیوع ویروس کرونا فعالیت های فعالانه در مهار ویروس کرونا در محورهایی همچون ضدعفونی معابر، خیابان ها و رسیدگی به حال بیماران کرونایی، تهیه و توزیع ماسک و محلول های ضدعفونی برای عموم مردم و نیازمندان در دستور کار خود قرار داد.

 

نیز در بحث کمک به نیازمندان هم در چند مرحله کمک های مومنانه انجام شد که در هر مرحله حدود 200 تا 250 بسته معیشتی به ارزش 350 هزار تومان میان خانواده های بی بضاعت توزیع شد.

 

همچنین، در ابتدای سال تحصیلی هم برای 140 دانش آموز لوازم التحریر مورد نیاز مقطع ابتدایی و کیف مدرسه تهیه شد. یکی دیگر از اقدامات فعالان کانون فرهنگی هنری «راوی نور» تهیه و توزیع غذای گرم در چند مرحله در میان نیازمندان شهر و محلات محروم بوده است.

 

کمک به بیماران کرونایی و کادر درمان بیمارستان فیروز آبادی نیز توسط نیروهای جهادی مسجد به صورت داوطلبانه از زمان شیوع ویروس کرونا در چند مرحله انجام شده است و در حال حاضر نیز استمرار دارد.

 

تسلیت به خانواده هایی که فوت شده کرونایی دارند، به منظور تسلی خاطر آنها در شرایطی که به دلیل شیوع این بیماری مجالس ترحیم برگزار نمی شود، یکی از برنامه های مورد توجه فعالان این کانون است.

 

همچنین اگر خانواده ای سرپرست و نان آور خانه را بر اثر بیماری کرونا از دست دهد، ما آنها را جزو خانواده های هدف برای کمک های مومنانه قرارمی دهیم و از خانواده های متمولی که اعضای خانواده شان را به دلیل بیماری کرونا از دست داده اند، می خواهیم که به دلیل آنکه مجالس ترحیم برگزار نمی شود، خیراتشان را به سمت کمک های مومنانه هدایت کنند.

 از دیگر خدمات اجتماعی که کانون فرهنگی هنری راوی نور در دستورکار خود قرار داده خادمی خانواده های شهدا است. با توجه به اینکه بسیاری از پدران و مادرانِ شهدا سالخورده هستند، به همین جهت تصمیم گرفته شد که با آنها ارتباط برقرار کرده و در خواست شد که اگر نیازمند پیگیری اموراتشان هستند، به عنوان خادمین خانواده شهدا به آنها در زمینه هایی همچون خرید روزانه منازل، اقلام ضروری و پیگیری مسائل اداری کمک رسانی کنیم تا آنها در این شرایط از منازلشان خارج نشوند.

 

 هچنین رسیدگی به خانواده های آسیب پذیر همچون خانواده های نیازمندان، بیماران کرونایی و سالمندان،  شناسایی بیماری کرونایی که دوران نقاهت را در منزل می گذارند، از طریق اهدای ماسک و مواد ضدعفونی کننده  سعی شده تا آنها دغدغه ای برای تهیه اقلام بهداشتی نداشته باشند. علاوه بر این، با تهیه آبمیوه و تحویل در منزل بیماران کرونایی که دوران نقاهت را می گذارند، کوشش شده که گامی در جهت بهبودی و سلامت آنها برداشته شود

 

کانون فرهنگی هنری راوی نور پس از فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا در موج سوم این بیماری، بحث آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا را در دستور کار قرار داد. در این زمینه ضمن اینکه آموزش چهره به چهره و خانه به خانه را مورد توجه قرار گرفت، به مردمی که در سطح شهر و مکان های عمومی از ماسک استفاده نمی کنند، از سوی گروه جهادی  مسجد تذکر لسانی و به آنها ماسک به آنها هدیه داده می شود. همچنین بحث آموزش پیشگیری از ویروس کرونا به مغازه داران و نانوایی ها که تردد در آنها زیاد است، در حال انجام است.

 

برنامه دیگری که در محور آموزشی مورد توجه قرار  گرفته است، تهیه بروشورهای الکترونیک در شبکه اجتماعی محلات و شبکه اجتماعی کانون و مسجد برای پیشگیری از این بیماری است. فضاسازی محلی به منظور رعایت بهداشت و توزیع پوسترها و بروشورها برای آشنا کردن مردم با شیوه های پیشگیری از بیماری نیز انجام می شود.

 

کانون راوی نور قبل از بحران کرونا در بخش های فرهنگی، هنری، قرآنی، نهج البلاغه و مهدویت، عکاسی، هنرهای دستی، برنامه های ورزشی و اردویی به مخاطبان نوجوان و جوان خدمات ارایه می داد. همچنین این کانون در بحث اشتغال آفرینی با استفاده از ظرفیت خواهران در تهیه محصولات خانگی فعالیت های گسترده ای داشته است که این اقدامات توسط بانوان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست انجام می شد و زمینه ای برای کسب درآمد آنها را فراهم می کرد. برگزاری دوره های آموزشی در رشته های هنری همانند خیاطی و چرم دوزی نیز موجب شد که بانوان با کسب مهارت بتوانند از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

 

گفتنی است کانون فرهنگی هنری «راوی نور» مسجد جامع فیروزآبادی واقع در شهرری فعال است.

پایان پیام/.