مسجد و کانونی برای دوستداران کتاب
مسجد و کانوني براي دوستداران کتاب

مسجد و کانونی برای دوستداران کتاب

معرفي کتاب در سخنراني‌هاي هفتگي جزو برنامه‌هاي ثابت مسجد و کانون امام حسن مجتبي(ع) است.
شناسه خبر : 19884 تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، وقتی از مسجد به عنوان تراز اسلامی صحبت می کنیم به واقع از مکانی یاد می کنیم که ملجا و ماوای مردم است. جایی که در هر شرایط جامعه محوریت امور در هر زمینه ای اعم از فرهنگی، مذهبی، اجتماعی، اقتصادی و نظایر آن را برعهده دارد.

مسجد امام حسن مجتبی (ع) ازجمله مساجدی است که در این میدان خوش درخشیده اند. آنچه در ادامه می آید نقطه نظرات و بیانات حجت الاسلام والمسلمین «محمد بایرامی»، امام جماعت این مسجد  است:

 

 اهالی مسجد امام حسن مجتبی (ع) در اسفندماه 1398 ستاد مبارزه با کرونا را تشکیل دادند تا فعالیت امام جماعت، هیئت امنا، بسیج، خیریه، کتابخانه و صندوق قرض الحسنه در این دوره به صورت یکپارچه انجام گیرد. ضد عفونی کردن مستمر این مسجد و برخی از معابر و اماکن عمومی منطقه نازی آباد اولین اقدام مسجدی ها در مقابله با ویروس کرونا بود. این کار همچنان نیز ادامه دارد.

 

همچنین ما تا کنون در دوره کرونا در چهار نوبت و هر بار 200 بسته ارزاق را میان نیازمندان توزیع کردیم که شامل چند خانواده ای که بیمار کرونایی دارند یا سرپرست شان در دوره شیوع ویروس کرونا بیکار یا با کاهش چشمگیر درآمد روبرو شده اند، نیز شد. هر بسته ارزاق شامل برنج، چای، خرما، لوبیا، عدس، رشته ماکارانی، قند و شکر بود. در دو نوبت نیز بسته گوشت به این سبد کالا اضافه شد. ارزش هر نوبت از کمک های مومنانه مسجد امام حسن مجتبی (ع) 50 میلیون تومان بود. علاوه بر این، اهالی این مسجد با کمک خیران هر ماه به 60 خانواده که سرپرست ندارند با بد سرپرست هستند، کمک نقدی اهدا می کند.

و می توان در این بین به صندوق قرض الحسنه مسجد امام حسن مجتبی (ع) که به نام کریم اهل بیت (ع) مزین است و 30 سال سابقه فعالیت دارد اشاره کرد .این صندوق تا سقف دو میلیون تومان به نیازمندان وام پرداخت می کند.

یکی دیگر از فعالیت ها در مسجد امام حسن مجتبی (ع) تامین هزینه های درمانی بیماران مبتلا با کرونا و سایر بیماری ها است و به صورت مستمر انجام می شود. گاهی نیز معرفی نامه به نیازمندان برای دریافت رایگان خدمات از برخی مراکز درمانی صادر می شود.

 

از دیگر فعالیت های شاخص مسجد می توان به ستاد جهیزیه که بیش از دو دهه است در مسجد امام حسن مجتبی (ع) فعالیت دارد اشاره کرد که هر سال به چند زوج کمک هایی همچون پرداخت وام و چند قلم از جهیزیه اهدا می شود. این فعالیت با کمک خیران صورت می گیرد و در دوره شیوع ویروس کرونا نیز به سه زوج، از این نوع کمک ها پرداخت شده است.

 

جلسات تفسیر تخصصی قرآن هر هفته بین دو تا سه جلسه در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود و بنده، سخنران آن هستم میزان استقبال از این جلسات بسیار خوب است زیرا سعی کرده ایم تفسیری به روز و مطابق با نیازهای روز جامعه بیان کنیم.

 

یکی از کارهای خوبی که در این مسجد انجام می شود حضور دسته جمعی امام جماعت و نماگزاران در مجلس ترحیم تازه درگذشتگان از محله نازی آباد و همچنین اقامه یک شبانه روز نماز برای فرد فوت شده است. کار مهم دیگر در مسجد امام حسن مجتبی (ع) مداومت در اجرای طرح «پیوند مسجد و مدرسه» است که در همین راستا گاهی بنده در به عنوان امام جماعت مسجد در برخی از مدارس نازی آباد همچون شهید صدوقی و کمیل حاضر می شوم و گاهی نیز دانش آموزان این مدارس البته پسران، برای اقامه نماز جماعت و استفاده از برنامه ها به این مسجد می آیند.

 

در پایان از این فرصت استفاده می کنم و از مسئولان درخواست می کنم که به مسجد امم حسن مجتبی (ع) برای رفع فقر در زمینه امکانات فرهنگی و آموزشی کمک کنند.

 

مسجد امام حسن مجتبی (ع) در محله نازی آباد، خیابان شهید اکبری به فعالیت مشغول است.