از آزادی زندانی تا اهدای کارت های هدیه در قالب کمک های مومنانه
از آزادي زنداني تا اهداي کارت هاي هديه در قالب کمک هاي مومنانه

از آزادی زندانی تا اهدای کارت های هدیه در قالب کمک های مومنانه

کانون المهدي (عج) با راه اندازي کتابخانه اي باز طرح پيوند مسجد و مدرسه را در ايام کرونايي منسجم تر پي گيري مي کند.
شناسه خبر : 20218 تاریخ انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۰۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، از جمله کارکردهای مسجد می‌توان به تاثیرگذاری در امور فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و آموزشی اشاره کرد که این کارکردها در سطح داخلی و همچنین امور بین‌الملل قابل استفاده است. یکی از ویژگی‌های مسجد این است که از ظرفیت‌های الهی و ملکوتی آن در جهت جامعه‌سازی و پیشرفت و تمدن بهره ببریم و از سوی دیگر مسجد را به عنوان کانون اصلی ساماندهی نوجوانان و مرکز اثرگذار در امور تربیتی مدارس بشناسیم چرا که در سطح جامعه مدرسه‌ها نیز به عنوان نهادی اثرگذار مسئولیت تربیت انسان تراز اسلامی را دارند و در نتیجه مدارس و مساجد در یک راستا فعالیت می‌کنند.

در تاریخ 4 مهر 1394 مراسم امضای تفاهمنامه همکاری امور مساجد و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران با عنوان طرح تعالی ارتباط مسجد و مدرسه امضا شد که در این بین نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در اعتلا بخشی به این طرح بسیار موثر و کارآمد جلوه گر شد.

فعالیت بیش از 25 هزار کانون فرهنگی هنری در کنار 10هزار باب کتابخانه در مساجد به همراه 2 و نیم میلیون کاربر خود موید این مطلب است و این در حالی است که ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران خود به تنهایی با 1318 کانون فرهنگی هنری به همراه نزدیک به 500 کتابخانه نقش مهمی در نتیجه رسیدن فرایند طرح پیوند مسجد و مدرسه دارد.

به این بهانه فرصتی شد تا نگاهی کنیم بر فعالیت های کانون فرهنگی هنری المهدی (عج) تهران و نظرات حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی تدینی امام جماعت محترم مسجد المهدی(عج) را در این دوره کرونایی جویا شویم.

امام جماعت مسجد المهدی (عج) با اشاره به فعالیت کانون فرهنگی هنری این مسجد در حوزه های مختلف، گفت: اعضای مجمع علمی این مسجد مسئولیت اصلی اجرای طرح ها و برگزاری برنامه های این کانون را انجام می دهند. از مهم ترین برنامه های این کانون فرهنگی هنری اجرای جدی و مستمر طرح «پیوند مسجد و مدرسه» است.

 وی خاطرنشان کرد: کتابخانه مسجد المهدی (عج) نیز که قفسه باز است توسط کانون فرهنگی هنری و با همکاری مجمع علمی این خانه خدا اداره می شود. بیش از چند هزار جلد در این کتابخانه موجود است که شامل دو قسمت می شود: قسمتی مربوط به کتاب های تحصیلی مورد نیاز دانش آموزان و دانشجویان و قسمتی نیز شامل کتاب هایی در حوزه های دینی، علمی، فرهنگی و تاریخی است.

امام جماعت مسجد المهدی (عج) افزود: قرارگاه جهادی این گروه در دوره شیوع ویروس کرونا در چند نوبت و در مجموع بیش از 270 بسته ارزاق را میان نیازمندان توزیع کردند و این کار را همسو با فرمایش مقام معظم رهبری همچنان ادامه می دهند.

 

تدینی گفت: اهالی مسجد المهدی (عج) با تلاش گروه جهادی و پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری همچنین 15 میلیون تومان در قالب کارت هدیه میان نیازمندان و افراد آسیب دیده در دوره کرونا توزیع کردند. همه این ها در حالی است که سطح درآمد نمازگزاران این مسجد و شهروندان این منطقه از شهر تهران، متوسط است.

 

وی اضافه کرد: اقدام دیگر گروه جهادی مسجد المهدی (عج) آزادسازی دو زندانی بود که 23 میلیون تومان را شامل می شود. این دو نفر مرتکب جرم غیرعمد شده بودند که نفر دوم دیروز از زندانی در شهر تهران آزاد شد.

 

این فعال فرهنگی مسجدی در پایان خاطرنشان کرد: مجمع علمی نخبگان مسجد المهدی (عج) که شامل چندین دانش آموز و دانشجو است در کمک رسانی به سیل زدگان در اسلام آباد غرب فعالیت دارد که ساخت مسجدی در این منطقه از غرب کشور از جمله فعالیت ها آنها بوده است.

 

گفتنی است کانون فرهنگی هنری مسجد المهدی (عج)  به نشانی تهران، ضلع جنوب شرقی میدان آزادی، ضلع شمالی پاک الهمدی، خیابان شهید محمد خانی به فعالیت مشغول است.

پایان پیام/.