برگزاری مراسم ختم مجازی قرآن به یاد شهید فخری‌زاده در کانون‌های مساجد استان تهران
برگزاري مراسم ختم مجازي قرآن به ياد شهيد فخري‌زاده در کانون‌هاي مساجد استان تهران

برگزاری مراسم ختم مجازی قرآن به یاد شهید فخری‌زاده در کانون‌های مساجد استان تهران

مراسم ختم قرآن در فضاي مجازي کانون هاي مساجد استان تهران برگزار مي شود.
شناسه خبر : 20240 تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۰۸:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، آمریکایی‌ها، او را «صندوقچه اسرار» برنامه هسته‌ای ایران قلمداد می‌کردند که همواره در تعیین موضع ایرانی‌ها در مذاکرات، نقشی مخفیانه ولی مؤثری داشته‌است. طبق نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا زمانی که با فخری‌زاده گفت‌وگوی مستقیم انجام نشود، نمی‌توان در میزان ورود ایران به دانش هسته‌ای، اظهار نظر کرد.

 

نیویورک تایمز پیش از این نوشته بود: فخری‌زاده یکی از پنج شخصیت ایرانی بود که نامش در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر می‌شود، قید شده بود. در قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب شده نام وی جزو افراد تحریم شده قرار داده شده بود.

 

در اهمیت این چهره بزرگ علمی جهان می توان به بخشی از پیام رهبر انقلاب درپی ترور دانشمند هسته‌ای و دفاعی شهید محسن فخری‌زاده اشاره نمود آنجا که از ایشان به عنوان عنصری علمی کم نظیر یاد می کنند.

 

در پی شهادت آن بزرگ مرد، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ضمن پاسداشت مقام این شهید بزرگوار اقدام به برپایی مراسم ختم قرآن از طریق کانال ها، گروه های کانون در فضای مجازی کردند.

 

کانون های فرهنگی هنری 16 شهرستان تهران همچون کانون علوی خیابان پیروزی حضوری فعال در برپایی این مراسم به انجام رساندند.

امام جماعت حجت الاسلام مقدم قوچانی در این خصوص گفت: نمازگزاران و بچه های مسجد علوی با برگزاری مراسم ترحیم شهید فخری زاده، به صورت مجازی نام این شهید را زنده نگه می دارند و هر یک از اهالی این مسجد نیز کل قرآن را به نیت این شهید سرافراز و دانشمند هسته ای کشورمان قرائت می کنند.

 

وی تصریح کرد: پایگاه بسیج مسجد علوی نیز از ساعات نخستین ترور شهید فخری زاده از طریق شبکه های اجتماعی این مسجد در پیام رسان های مجازی، به معرفی این شهید و ابعاد مختلف ترور این دانشمند هسته ای کشورمان پرداخت و این کار همچنان ادامه دارد.

 

وی در ادامه بیان کرد: دشمن با استمرار حرکت مذبوحانه خود در ترور دانشمندان هسته ای کشورمان تلاش دارد مانع از پیشرفت ما در دانش هسته ای شود که البته به این هدف خود نخواهد رسید و مسجدی ها با تبیین ابعاد مختلف اهداف دشمن برای انجام این ترورها به وظیفه خود در این زمینه عمل خواهند کرد که برگزاری مجازی بزرگداشت شهید فخری زاده گامی مهم در این مسیر است.

 

امام جماعت مسجد علوی در پایان گفت: مساجد در خط مقدم مقابله با جنگ دشمن در عرصه های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی هستند و با تربیت نیروهای مخلص و مجاهدی همچون شهیدان حججی، فخری زاده و سلیمانی، در برابر زورگویی های دشمنان ایستادگی می کنند.

 

کانون فرهنگی هنری مسجد علوی در خیابان پیروزی، کوی بستان منش مشغول به فعالیت مشغول است.