تولید و توزیع 110هزار قلم بهداشتی در ایام کرونایی
توليد و توزيع 110هزار قلم بهداشتي در ايام کرونايي
کانون فرهنگی هنری هیچگاه تعطیل نیست

تولید و توزیع 110هزار قلم بهداشتی در ایام کرونایی

کانون فرهنگي هنري گل نرگس مسجد جامع پرديس استان تهران در موج اول و دوم انتشار ويروس منحوس کوويد 19با راه اندازي کارگاه توليد ماسک و دستکش 60 هزار ماسک و 50 هزار دستکش توسط گروه جهادي مسجد توليد کرد.
شناسه خبر : 20367 تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۹:۳۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، اغلب دانشمندان در بررسی تمدن و عوامل آن، دین را از عوامل و عناصر تمدن به شمار آورده اند و این بدان جهت بوده است که تاثیر دین در جامعه های بشری یک واقعیت غیر قابل انکار است در دوران معاصر علیرغم تغییرات اساسی در جوامع و شکل گیری ساختارهای نوین اجتماعی، دین همچنان حضور مؤثر وپررنگی دارد .بدین صورت که نهادهای دینی که ساختاروقالب های حضور دین در جامعه را صورتبندی می کنند از اهمیت اساسی برخوردارمی باشند .از طرفی باید به این مهم توجه داشت که تمدن اسلامی نوین بدون عمومی شدن عقلانیت اسلامی بوجود نمی آید ؛لذا اولین قدم درراه دستیابی به چنین هدفی ایجاد زمینه مناسب برای ترغیب و سوق دادن افکار عمومی جامعه به سمت شناخت و معرفت عمیق دینی در پرتو عقلانیت است . در این میان مساجد به عنوان یکی از مهمترین نهادهای دینی سهم اساسی را برعهده دارند؛چرا که با توجه به پیشینه ی تاریخی خود درمورد ارائه کارکردهای گوناگون نشان داده اند توانایی رقابت با سازمان ها و نهادهای مدنی مدرن،را دارا می باشند.

یکی ازکارکردهای مهم مسجدبه عنوان یک نهاد اجتماعی این است که تمامی اقشار جامعه از هر صنف و گروه، در مسجد حضور می یابند و از برنامه های آن استفاده می کرنند. در واقع مسجد از آنجا که خانه خداست و به هیچ گروه و طبقه و حزب خاصی بستگی ندارد، در آن همیشه به روی مردم باز است و هر کس می تواند متناسب با نیاز خود از برنامه های مذهبی ، سیاسی ، آموزشی و ... آن استفاده کند . ورود به مسجد نه کارت عضویت می خواهد و نه هیچ ویژگی خاصی از جمله سن، جنس ، سطح سواد ، طبقه اجتماعی و ... این ویژگی منحصر به فرد باعث شده که مسجد در مقایسه با نهادهای سیاسی اجتماعی مدرن از جمله احزاب، تشکل های سیاسی ، اتحادیه های صنفی و ... از جذابیت بیشتری برخوردار شده و به عبارتی سهل الوصول تر از سایر نهادها باشد.

مسجد جامع پردیس به عنوان یکی از مهمترین مساجد شهر پردیس است. مسجدجامع پردیس در مساحت 1710 متر مربع بنا شده است که شامل فضاهای شبستان برادران و خواهران ،رواق ، دفتر امام جماعت ، سالن اجتماعات و وضو خانه ،سرویس بهداشتی و آشپزخانه و آبدارخانه ، و …. است و حجت الاسلام محمدحسن موید زاده امام جماعت و مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس مستقر در مسجد است.

مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس حجت الاسلام محمدحسن موید زاده  با اشاره به اقدامات کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس برای مقابله با ویروس کرونا اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از یک هزار بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است که ارزش هر بسته معیشتی 700 هزار تومان است.

مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس با اشاره به خدمات این مسجد در تولید ماسک و دستکش توسط گروه جهادی بانوان، بیان کرد: در موج اول و دوم این بیماری کارگاه تولید ماسک و دستکش راه اندازی کردیم به طوری که 60 هزار ماسک و 50 هزار دستکش توسط این گروه جهادی تولید شد.

وی افزود: یکی دیگر از اقداماتی که با همکاری هیئت امنای مسجد انجام شد، این بود که این افراد در مغازه ها و سوپرمارکت ها حضور می یافتند و حساب دفتری نیازمندان را تصفیه می کردند.

امام جماعت مسجد جامع پردیس همچنین به توزیع بسته های بهداشتی میان 10 هزار واحد مسکونی همجوار مسجد در چند نوبت اشاره کرد و گفت: در موج سوم این بیماری نیز با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و ارتباط با بیش از یک هزار مخاطب در کانال مسجد بحث آموزش و پیشگیری از بیماری کرونا را مورد توجه قرار داده ایم.

حجت الاسلام مویدزاده همچنین از برگزاری برنامه های فرهنگی و آموزشی این کانون فرهنگی هنری در فضای مجازی خبر داد و گفت: آموزش چرتکه، زبان انگلیسی، احکام، قرآن کریم، برنامه های فرهنگی و هنری با توجه به شرایط بحران کرونا از طریق فضای مجازی دنبال می شود.

 مدیر کانون فرهنگی هنری گل نرگس مسجد جامع پردیس با اشاره به رعایت نکات بهداشتی در موج اول و دوم این بیماری در این مسجد، گفت: رعایت فاصله گذاری اجتماعی در نمازهای جماعت مسجد، توزیع اقلام بهداشتی و ماسک میان نمازگزاران، اطلاع رسانی و آموزش پیشگیری از بیماری کرونا از طریق ایستگاه های سلامت مساجد از دیگر اقدامات مورد توجه از سوی این کانون فرهنگی هنری بوده است.

امام جماعت مسجد جامع پردیس در پایان به برگزاری ١١٠ دوره تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی و پخش آن از سیمای قرآن را از برجسته ترین فعالیت فرهنگی در سطح شهر پردیس قبل از بحران کرونا اشاره کرد و خاطرنشان کرد: فعالیت های اردويي و گردشگری، نشست های بصیرتی، نهج البلاغه، مشاوره، سبک زندگی، کتاب و کتابخوانی، توليد محتوای فضای مجازی، اجرای طرح شنبه های با کتاب و  ورزشی از دیگر برنامه هایی بوده است که توسط این کانون قبل از بحران کرونا انجام می شد.

 

پایان پیام/