آمادگی ۱۳۲۴ کانون مساجد تهران برای مشارکت در پویش مسجد، کانون مهر علوی
آمادگي ۱۳۲۴ کانون مساجد تهران براي مشارکت در پويش مسجد، کانون مهر علوي

آمادگی ۱۳۲۴ کانون مساجد تهران برای مشارکت در پویش مسجد، کانون مهر علوی

حجت‌الاسلام قديريان از فراخوان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران براي کمک به زلزله‌زدگان سي‌سخت خبر داد و گفت: ۱۳۲۴ کانون مسجدي براي مشارکت در پويش «مسجد، کانون مهر علوي» اعلام آمادگي کرده‌اند.
شناسه خبر : 25652 تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ زمان انتشار : ۱۰:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» از فراخوان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران برای کمک به زلزله زدگان سی سخت خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران افزود: در سال جاری کانون های مساجد استان تهران از همان شروع سال تهیه و تولید انواع اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده، ضدعفونی کردن معابر و نیز کمک های مومنانه به ارزش میلیاردها ریال یاری رسان اقشار مختلف جامعه بویژه جمعیت کم برخوردار بوده اند.

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به این مطلب که کانون های مساجد استان تهران به عنوان مجری و هماهنگ کننده طرح ملی همدلی در ایران است، اظهار کرد: هدف از ایجاد این رواق، فراگیر شدن مفهوم مواسات در جامعه‌ اسلامی است. در بیان رهبر انقلاب اسلامی، مواسات یعنی همراهی کردن و کمک کردن به برادر مؤمن در همه‌ امور، تا انسان وظیفه بداند؛ کمک فکری، کمک مالی، کمک جسمانی، کمک آبرویی به دیگران داشته باشد و  هیچ خانواده‌ای از خانواده‌های مسلمان و هم‌میهن و محروم را با دردها و محرومیت‌ها و مشکلات خود تنها نگذارد و دست کمک‌رسانی به سوی آنها دراز کند.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اضافه کرد: رواق همدلی راه مقدسی است که مقام معظم رهبری پیش روی مساجد گذاشت و انصافا کانون های فرهنگی هنری مساجد و ستادهای استانی فهما در اعتلای این امر فروگذاری نکردند که جا دارد، به عنوان معین استان ها در این رواق از مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد در ثبت اطلاعات در این رواق تشکر داشته باشم.

 وی در ادامه با اشاره به فراخوان یک هزار و سیصد و بیست و چهار کانون مساجد استان تهران برای «پویش مسجد، کانون مهر علوی» در امر جمع آوری کمک های مومنانه برای زلزله زدگان شهرستان سی سخت اظهار امیداواری کرد: اعضای دلسوز کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران همچون گذشته با تمام توان به یاری مردم شریف زلزله زده در قالب کمک های نقدی و غیرنقدی خواهند شتافت.

 حجت الاسلام قدیریان در پایان با دعوت از دستگاه های اجرایی مرتبط، مؤسسات، اساتید و نخبگان مساجد برای تشکیل شورای مشورتی برای هماهنگی های مقتضی با هدف برنامه ریزی اجرایی در امر مواسات مردمی، خاطرنشان کرد: این فراخوان برای آن است که با بررسی مواردی همچون زلزله شهرستان سی سخت بتوانیم از همه ظرفیت های ممکن برای همدلی با هم میهمان کشور شهیدپرور ایران اسلامی، حداکثر توان لازم را بکار بگیریم.

 

پایان پیام