اجرای طرح «اطعام علوی» در ماه رمضان
اجراي طرح «اطعام علوي» در ماه رمضان

اجرای طرح «اطعام علوی» در ماه رمضان

حجت‌الاسلام موذن گفت: طرح «اطعام علوي» با هدف توزيع افطاري گرم ميان فقرا، توزيع بُن تهيه نان و تهيه بسته‌‌هاي معيشتي براي مددجويان ازجمله اين کمک‌ها است.
شناسه خبر : 26772 تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۳۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین «سعید موذن»  درباره فعالیت های مسجد جامع افسریه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، نماز جماعت و مراسم های سخنرانی و دیگر فعالیت های حضوری مسجد تعطیل شده اما در این خانه خدا باز است.

 

امام جماعت مسجد جامع افسریه ادامه داد: ما نسبت به برنامه های فرهنگی اجتماعی در کانال های مجازی مسجد و بسیج فعالیت داریم و محتواهایی همچون تفسیر قرآن، بیان روزانه احکام و ... را برای مخاطبان منتشر می کنیم.

 

وی با بیان اینکه فعالیت های این مسجد در قالب کمک های مومنانه همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: در این راستا، به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، 60 بسته معیشتی همراه با گوشت قربانی و مرغ تدارک دیده شده و به مددجویان مسجد در روزهای نخستین ماه مبارک اعطا می شود. معمولاً هر دو ماه یکبار بسته های معیشتی بین مددجویان توزیع می شود چنان که در سال 99 در شش نوبت این کمک ها اعطا شد.

 

حجت الاسلام موذن از اجرای طرح «اطعام علوی» در مسجد جامع افسریه خبر داد و گفت: با اجرای این طرح، هر شب افطاری گرم بین 100 تا 120 فرد نیازمند یا مددجویان بهزیستی و یا افراد مناطق حاشیه نشین شهر توزیع می شود.

 

 

 

وی با اشاره به فعالیت مرکز نیکوکاری «امام حسن مجتبی(ع)» در جوار مسجد جامع افسریه، بیان کرد: یکی از ابواب گشوده شده در مرکز نیکوکاری و فعالیت های خیریه آن، تخصیص هزینه مراسم های ترحیم به فقرا و نیازمندان است که از سوی خانواده افراد متوفی انجام شده و می شود. این هزینه‌کردها بین دو تا 10 میلیون تومان بوده و بعضاً به صورت نقدی به فقرا اختصاص می یابد.

 

حجت الاسلام موذن اضافه کرد: مبالغ واریزی خانواده متوفایان به حساب مرکز نیکوکاری، بعضا صرف تهیه بسته های معیشتی نیز شده است. این سنت حسنه در کنار جلوگیری از اسراف، به رونق گرفتن سفره محرومان از محل هزینه مراسم های ترحیم کمکی شایان کرده است.

 

 

 

وی با اشاره به انجام قربانی ماهانه به منظور توزیع گوشت قربانی میان محرومان، بیان کرد: قربانی هر ماه با مشارکت مردم و مسجدی ها انجام می شود، در آستانه ماه مبارک رمضان نیز دو قربانی انجام شد.

 

حجت الاسلام موذن درباره دیگر خدمات مرکز نیکوکاری «امام حسن مجتبی(ع)» ابراز کرد: کمک ماهانه 150 هزار تومانی به مددجویان تحت پوشش مرکز که به طور ثابت 40 نفر هستند و به طور متغیر هم حدود 30 نفر در ماه به آنها اضافه می شود، تامین داروهای ضروری، اعطای وام های ضروری به مددجویان و توزیع بسته های معیشتی در مناطق حاشیه شهر نیز از دیگر خدمات این مرکز است.

 

امام جماعت مسجد جامع افسریه از توزیع مستمر بُن تهیه نان میان مددجویان مرکز نیکوکاری این خانه خدا خبر داد و خاطرنشان کرد: صندوق قرضه الحسنه مسجد نیز در موارد مختلف ازجمله ازدواج، ولادت فرزند و درخواست های دانشجویی و طلبگی تا سقف پنج میلیون تومان به متقاضیان وام اعطا می کند.

 

پایان پیام/.