کمک های مومنانه برای 40 خانواده بی سرپرست آسیب دیده از کرونا
کمک هاي مومنانه براي 40 خانواده بي سرپرست آسيب ديده از کرونا
ادامه پویش کمک مومنانه

کمک های مومنانه برای 40 خانواده بی سرپرست آسیب دیده از کرونا

حجت‌الاسلام کارخانه با اشاره به کمک‌رساني بچه هاي مسجد الهادي(ع) به خانواده‌هايي که سرپرست‌شان در زندان است، گفت: با مشارکت خيرين به ۴۰ خانواده که سرپرست آنها به دليل کرونا از دنيا رفت، هم کمک نقدي و غيرنقدي صورت گرفت.
شناسه خبر : 27267 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۰۲

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، حجت الاسلام  محمدعلی کارخانه با اشاره به فعالیت های مساجد منطقه هرندی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: یکی از رویکردها و برنامه هایی که امسال از ابتدای ماه مبارک رمضان و با محوریت مسجد الهادی(ع) منطقه هرندی مورد توجه قرار گرفته است سرکشی و کمک رسانی از خانواده هایی است که سرپرست خانواده در زندان هستند.

 

 امام جماعت مسجد الهادی(ع) واقع در محله هرندی بیان کرد: در همین راستا ضمن تفقد و دلجویی از این خانواده ها به مشکلات آنها نیز رسیدگی می کنیم و در صورتی که در پرداخت اجاره مسکن، بدهی، هزینه درمان با مشکلاتی روبرو هستند، به آنها کمک رسانی صورت می گیرد، تا در معرض آسیب های اجتماعی قرار نگیرند.زیرا که معتقدیم که مساجد به عنوان سنگر و پایگاه مهم  فرهنگی، اجتماعی و معیشتی می توانند پناهگاهی برای مردم نیازمند و محروم باشند، همان گونه که در صدر اسلام مساجد چنین جایگاهی را داشتند.

 

حجت الاسلام کارخانه همچنین افزود:40 سرپرست خانوار در منطقه هرندی به دلیل کرونا جانشان را از دست داده اند، به همین جهت یکی دیگر از رویکردهای گروه جهادی مسجد الهادی(ع)، کمک رسانی به این خانواده ها در قالب کمک های مومنانه و رزمایش مواسات و تامین مایجتاج ضروری آنها است. که در مجموع از ابتدای ماه مبارک رمضان 600 میلیون ریال برای کمک رسانی به این خانواده ها صرف شده است.

 

 وی خاطر نشان کرد: یکی از خانواده های نیازمند منطقه هرندی صاحب نوزادی شده بود که به دلیل مشکلات  تنفسی لازم بود که مدتی در دستگاه پشتیبانی تنفسی قرار گیرد، ما با کمک خیرین توانستیم برای این خانواده30 میلیون تومان کمک برای هزینه درمان کودکشان را فراهم کنیم . این خانواده که از اهل سنت بودند، در حال حاضر در مسجد حضور دائمی دارند و نام فرزندشان را نیز «مهدی» نامگذاری کردند.

 

امام جماعت مسجد الهادی(ع) گفت: در کنار این خدمات سبدهای ارزاق به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان میان خانواده های کم برخوردار توزیع شده است.

 

حجت الاسلام کارخانه در پایان خاطر نشان کرد: سال گذشته 25 مسجد منطقه هرندی در مبارزه با مهار بیماری کرونا ورود جدی داشتند که تنها مسجد الهادی(ع) یک میلیارد تومان در بحث رزمایش مواسات به محرومین کمک کرد.

 

پایان پیام/.