کمک های مومنانه و فرهنگی بچه های مسجد محله ابوذر تهران
کمک هاي مومنانه و فرهنگي بچه هاي مسجد محله ابوذر تهران
کانون تعطیل نیست

کمک های مومنانه و فرهنگی بچه های مسجد محله ابوذر تهران

حجت الاسلام مطلبي از استمرار کمک هاي مومنانه ميان محرومين از سوي کانون مسجد جامع ابوذر خبر داد و گفت: از ابتداي ماه مبارک رمضان افطاري ساده ميان نيازمندان توزيع مي شود.
شناسه خبر : 27269 تاریخ انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران،  حجت الاسلام  محمد مطلبی از استمرار کمک‌های مومنانه کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر در سال 1400 خبر داد و گفت:به مناسبت ماه ضیافت الهی افطاری های ساده، میوه و غذای بین 250 نیازمند تحت پوشش از ابتدای ماه مبارک رمضان در حال توزیع است. ضمن اینکه شب جمعه هر هفته توزیع بیش از 300 غذای گرم در میان نیازمندان انجام شد.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر افزود:پس از تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر دستگیری از محرومین و افراد کم برخوردار در قالب رزمایش مواسات و همدلی مومنانه از همان ابتدا یک ستادی در کانون مسجد با حضور فعالین مسجد و پایگاه بسیج مسجد جامع ابوذر تشکیل شد و بسته های معیشتی با کمک های مردمی جمع آوری و میان خانواده های نیازمند تحت پوشش و تازه شناسایی شده توزیع شد، به گونه‌ای که در سال گذشته در 15 مرحله کمک‌های مومنانه میان نیازمندان توزیع گردید و در ایام عید نوروز نیز به 110 خانواده تحت پوشش کمک‌های مومنانه صورت گرفت.

 

وی اجرای مسابقه«یک حدیث،یک مساله» به مناسبت ماه مبارک رمضان به همت کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر خبر داد و گفت: سؤالات این مسابقه در سایت مسجد بارگذاری می‌شود و هر روز از محتوای یک حدیث مسابقه‌ای برگزار می شود.

 

 مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر افزود: برگزاری جلسات تفسیر قرآن کریم به صورت مجازی، جلسات توسل و مناجات خوانی، بیان احکام شرعی نیز از طریق کانال مسجد برای مخاطبان درماه ضیافت الهی برگزار می شود.

وی به ایجاد کارگاه تولید ماسک اشاره کرد و گفت: در این زمینه 12 چرخ خیاطی آماده شد و خانواده های تحت پوشش مسجد و  کسانی که در حوزه خیاطی مهارت داشتند، اقدام به تولیدماسک نمودند، که در همین راستا 50 هزار ماسک سال گذشته میان محرومین توزیع گردید.

 

 حجت الاسلام مطلبی به اجرای طرح مهدوی نیز در این کانون اشاره کردو گفت:توزیع گوشت قربانی گرم، توزیع میوه میان مددجویان مرکز نیکوکاری مسجد، تهیه و آماده سازی کالا برگ های غذایی از محورهای طرح مهدوی است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر یکی از برنامه های این کانون را که بیش از 20 سال است به همت فعالین این مسجد اجرا می شود، را طرح تکریم از خانواده های شهدا نام برد و گفت: در این طرح فعالین مسجد به دیدار خانواده شهدای مسجد و محله می روند و ضمن دیدار با آنها هدایایی تقدیم خانواده های شهدا می کنند.

 

حجت الاسلام مطلبی یکی دیگر رویکردهای مسجد جامع ابوذر را تهیه جهیزیه برای جوانان نیازمند در شُرف ازدواج دانست و تصریح کرد:. درسال گذشته قریب 80 میلیون تومان کمک برای تهیه جهیزیه 10 جوان نیازمند انجام شد و امسال نیز رویکرد تهیه جهیزیه به جوانان در شرف ازدواج در کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر دنبال می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع ابوذر از ایجاد اشتغال به بانوان سرپرست خانوار خبر داد و اضافه کرد: با کمک کمیته امداد امام خمینی(ره) برای بانوانی که مهارت خیاطی دارند،جرخ خیاطی مهیا کرده‌ایم و از این طریق قریب 20 بانو توانست صاحب شغل شوند.

 

 وی همچنین به تهیه تبلت برای استفاده دانش آموزان برای برای تحصیل مجازی اشاره کرد و گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و برگزاری دروس آموزشی مدارس به صورت مجازی، تهیه و خرید تبلت برای دانش آموزان بی بضاعت که به دلیل عدم دسترسی به فضای مجازی(نرم افزار شاد) و مشکلات مالی در این شرایط  از ادامه تحصیل بازمانده اند،مورد توجه این کانون قرار گرفت و با راه اندازی پویش# خرید تبلت به دانش آموزان بی بضاعت کمک شد، کمک رسانی به دانش آموزان امسال نیز مورد توجه قرار می گیرد.

 

پایان پیام/.