برنامه ستاد فهمای تهران برای ۵۰ کانون تراز مسجدی
برنامه ستاد فهماي تهران براي ۵۰ کانون تراز مسجدي

برنامه ستاد فهمای تهران برای ۵۰ کانون تراز مسجدی

براتي از حمايت حداکثري اداره کل ارشاد از کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران خبر داد و گفت: شناسايي ۵۰ کانون روستايي و شهري تراز اول در استان و حمايت برنامه‌اي از آنها در اولويت ما قرار دارد.
شناسه خبر : 27732 تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، جلسه شورای مشورتی ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران با حضور معاون و مدیران معاونت ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور صبح امروز (دوشنبه، ۱۰ خرداد) در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد.

 

در این نشست  حسین براتی  با اشاره به اینکه تاکنون شش جلسه با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران به منظور حمایت از کانون های مساجد استان تهران برگزار شده است، گفت: نتیجه این جلسات حمایت حداکثری اداره کل ارشاد از کانون های مساجد استان تهران بوده است.

 

مدیر ستاد فهمای استان تهران بیان کرد: آنچه برای ما در اولویت بوده، این است که 20 کانون شهری و 30 کانون روستایی تراز اول فهما را شناسایی کنیم و از اساتید صاحبنام مشتمل بر سینمای جوان، سرود و هنرهای تجسمی نهایت بهره برداری آموزشی در این کانون ها را داشته باشیم.

 

وی اظهار کرد: در این راستا 110 کانون شاخص شناسایی و ارتقای سطح تعامل هدفمند با آنها انجام شده است و در نظر داریم که امور با آنها به صورت تعامل و برون سپاری انجام شود. ضمن اینکه کتابخانه‌های مساجد و کانون هایی که کتابخانه دارند، شناسایی شوند و از آنها حمایت های لازم صورت می گیرد.

 

در ادامه این نشست، «مرتضی طاهریان» با تشکر از  زحمات مدیر سابق ستاد فهمای استان تهران برای پیشرفت امور کانون های فرهنگی هنری گفت: انتقاد باعث پیشرفت کارها می‌شود و ما با انتقاد سازنده است که می‌توانیم شاهد رشد و تعالی فعالیت‌ها باشیم.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهمای کشور بیان کرد: استان تهران به اعتبار پایتخت بودن حائز اهمیت بسیار است و به دلیل تنوع بسیار گسترده فرهنگی و وجود اقوام گسترده در پایتخت باید اهمیت و جایگاه استان تهران را در نظر جدی داشت و در راستای امور محوله تلاش کرد.

 

وی با اشاره به اینکه جذب اعتبار از سایر منابع اهمیت بسیاری دارد، گفت: نهادها و مؤسسات و مراکز بسیار قدرتمندی در استان تهران فعالیت می‌کنند که می‌توان از ظرفیت آن‌ها در جذب اعتبارات استفاده کرد و همچنین مساجد بسیاری هستند که خود می‌توانند مرکزیت و محوریت داشته باشند و چند مسجد و کانون را تحت پوشش قرار دهند.

 

طاهریان با بیان اینکه حوزه شبکه سازی نه تنها در بعد کمی بلکه باید به عنوان کار کیفی در نظر گرفته شود، خاطرنشان کرد: ارتباط گیری و شبکه سازی باعث گستردگی و اثرگذاری فعالیت‌های فرهنگی می‌شود و به همین خاطر شبکه سازی باعث می‌شود که بچه‌های مسجد هیچ گاه در هیچ جا تنها و غریب نمانند، چراکه نگاه شبکه ای به برنامه‌ها دارند.

 

پایان پیام/.