پایان نخستین جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر
پايان نخستين جشنواره ملي نماهنگ روستا و عشاير
پنجشنبه 20 خرداد 1400:

پایان نخستین جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر

جشنواره ملي نماهنگ روستا و عشاير 20 خرداد، با پخش پيام ويدئويي حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، دبير شوراي فرهنگ و هنر روستا و عشاير وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در استان چهار محال و بختياري به کار خود پايان مي‌دهد.
شناسه خبر : 27887 تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۶:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) ، نخستین جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر به میزبانی و محور استان چهار محال و بختیاری فردا پنج شنبه 20 خرداد طی برگزاری همایشی با حداقل جمعیت به کار خود پایان می‌دهد؛ در این آیین پیام ویدئویی حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی»، دبیر شورای فرهنگ و هنر روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز پخش می شود.

 

فراخوان این جشنواره که سال گذشته منتشر شده بود، با اهدافی نظیر حمایت از توسعه فرهنگ و هنر و کشف استعدادهای نهفته میان روستاییان و عشایر، گسترش سنت‌های روستایی و عشایری، کارآفرینی، تولیدات و روستا و عشایر و هویت‌های فرهنگی هنری روستا و عشایر، شکل گرفت.

 

جشنواره ملی نماهنگ روستا و عشایر که برای اولین بار و به همت دبیرخانه شورای فرهنگ و هنر و روستا و عشایر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، از اواخر خرداد سال گذشته به میزبانی استان چهار محال و بختیاری کار خود آغاز کرد و با آماده شدن فراخوان جشنواره و ارسال به سراسر کشور وارد مراحل اجرایی شد.

 

همچنین در روزهای آغازین کار جشنواره، مهلت ارسال آثار 30 دی ماه سال 1399 پیش بینی شده بود اما به دلیل شیوع کرونا این تاریخ تا 20 فروردین سال 1400 تمدید شد که طی آن 119 اثر از نقاط مختلف کشور به دبیرخانه جشنواره رسیده و هیات انتخاب جشنواره کار بازبینی آثار را ظرف دو روز در اردیبهشت ماه انجام دادند که از میان آثار رسیده 40 اثر برای بخش پایانی انتخاب کردند.

 

همچنین ابتدای خرداد ماه هیات داوران بخش پایانی جشنواره پس از بازبینی آثار، نتایج پایانی را اعلام کردند که طی آن در دو بخش موضوعی جشنواره یعنی بخش «ایثار و شهادت» دو برگزیده و در بخش شعار سال یک برگزیده اعلام شد؛ ضمن اینکه در سایر موضوعات مربوط به جشنواره هشت اثر و در مجموع 11 اثر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

 

گفتنی است آیین اختتامیه این جشنواره در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شده و به صورت زنده در بستر فضای مجازی به نشانی ذیل قابل مشاهده است:

اسکای روم:

https://www.skyroom.online/ch/ershadchb/namahang

اینستاگرام:

chb_farhang_honar 

 

پایان پیام/.