جشنواره کتاب بچه‌های مسجد برگزار می‌شود
جشنواره کتاب بچه‌هاي مسجد برگزار مي‌شود

جشنواره کتاب بچه‌های مسجد برگزار می‌شود

جشنواره کتاب بچه‌هاي مسجد در بخش‌هاي کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفيران کتاب و با همکاري ستاد فهماي استان تهران برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 30669 تاریخ انتشار : ۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۰۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران: 

جشنواره کتاب بچه های مسجد با همکاری ستاد فهما استان تهران برگزار می شود.

بنابر این گزارش، اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی در اسلام به‌قدری است که معجزه خاتم الانبیاء (ص) کتاب است و در این کتاب مقدس هم اولین آیاتی که بر پیامبر اعظم ( صلی الله علیه ) نازل شده با امر به خواندن و الفاظ کتاب ، قلم ، و علم توأم شده است . ترویج کتاب­خوانی، نهادینه کردن عادتِ مطالعه در همه شئون زندگی است. کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ، یکی از مؤثرترین نهادهای فعال فرهنگی در حوزه کتاب و ترویج کتاب‌خوانی است در همین راستا ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با همکاری ستاد فهما استان تهران اقدام به برگزاری جشنواره کتاب و کتاب‌خوانی می کرده است.

ترویج فرهنگ کتابخوانی در فضای حقیقی و مجازی، ارتقاء سطح علمی و مهارت افزایی فعالان عرصه کتاب و کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه اعضای کانون­های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره است.

کتابخوان برتر، کتابخانه برتر، کتابدار برتر و سفیران کتاب بخش های این جشنواره را تشکیل می دهند.

اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور جهت کسب اطلاعات بیشتر و شرکت در جشنواره به سامانه بچه های مسجد به نشانی www.bachehayemasjed.ir و وبگاه جشنواره www.ravaqeketab.ir  مراجعه  کنند.

  

مهلت ارسال آثار تا اول آبان 1400 است و از برگزیدگان جشنواره ، در دو مرحله استانی و کشوری تقدیر به عمل خواهد آمد .

علاقمندان جهت ارتباط با دبیرخانه جشنواره می توانند با شماره 02144848835-9 تماس بگیرند.