برگزاری دوره های آموزشی بصیرتی در کانون های مساجد استان تهران
برگزاري دوره هاي آموزشي بصيرتي در کانون هاي مساجد استان تهران
سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران خبر داد:

برگزاری دوره های آموزشی بصیرتی در کانون های مساجد استان تهران

براتي با اشاره به برگزاري برنامه هاي بصيرتي در کانون هاي فرهنگي هنري مساجد، گفت: نشست هاي بصيرتي با رويکرد نهادينه سازي امر به معروف و نهي از منکر برگزار شده است.
شناسه خبر : 30774 تاریخ انتشار : ۷ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، حسین براتی سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران با اشاره به فعالیت ۱۳۰۰ کانون فرهنگی هنری مسجد در استان تهران، اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت و پتانسیل این کانون ها در راستای فرهنگ سازی و نهادینه کردن فریضه مهم امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه در سطح روستاها تلاش می شود.

 

وی ادامه داد:همچنین  نشست های بصیرتی با رویکرد نهادنیه سازی امر به معروف و نهی از منکر برگزار می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اذعان داشت:برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد تابع تصمیمات ستاد مبارزه با کرونا است وبه تمامی کانون‌ها ابلاغ شده است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای باز برنامه ها را اجرایی کنند.

 

براتی با بیان اینکه همچنین ویژه‌ برنامه‌های مختلف علاوه بر فضای حقیقی در فضای مجازی برگزار می‌شود، اضافه کرد: تلاش می شود از بستر فضای مجازی برای نهادینه سازی فرهنگ دینی و همچنین فرهنگ غنی امر به معروف و نهی از منکر به عنوان مهم ترین هدف قیام عاشورا بهره گرفنه شود.

 

وی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در دین اسلام افزود: امام حسین (ع) برای عمل به فریضه مهم دین اسلام که همانا امر به معروف و نهی از منکر بود به شهادت رسیدند.

 

سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران افزود: شهادت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران باوفایش با زبان تشنه در صحرای گرم کربلا برای زنده ماندن دین مبین اسلام و نهادینه شدن فریضه مهم الهی یعنی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه بود.

 

براتی با بیان اینکه عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: نهادینه شدن فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه سبب از بین رفتن منکرات و کاهش فحشا، دزدی، سرقت و سایر آسیب های اجتماعی می شود.

پایان پیام/.