فرامین مقام معظم رهبری در۱۹ مهرماه نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است
فرامين مقام معظم رهبري در۱۹ مهرماه نقشه راه فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد است
سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران:

فرامین مقام معظم رهبری در۱۹ مهرماه نقشه راه فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است

براتي فرامين مقام معظم رهبري را نقشه راه فعالان کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد دانست که تقويت آنها به معني حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد مي باشد.
شناسه خبر : 31162 تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۲۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، حسین براتی سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران گفت: ۱۹ مهر مصادف با سالروز بیانات تاریخی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره کانون های فرهنگی هنری مساجد است.

وی افزود: امام خامنه ای (مدظله العالی) در بخشی از این بیانات فرمودند؛ من سفارش می کنم که کانون های فرهنگی هنری مساجد را فراموش نکنید، البته با همکاری بسیج. بد است که بین روحانی مسجد و بسیج مسجد اختلاف به وجود بیاید. با همکاری بسیج این کانون های فرهنگی هنری مساجد را مؤثر کنید. برایش کار کنید.

سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران بیان کرد: همچنین ایشان در بخش دیگری از این بیانات فرمودند؛ بنشینید فکر کنید، مطالعه کنید و سخنی که متناسب با نیازِ آن جوانی است که آن جا حضور پیدا می کند، فراهم کنید، مطالعه کنید، کتاب هایی وجود دارد که می شود از این کتاب ها استفاده کرد..کتاب هایی هست، بروید بپرسید،تحقیق کنید از کسانی که اهلش هستند. خودتان را مجهز کنید . مسلح کنید به سلاح معرفت و استدلال . بعد به کانون های فرهنگی هنری بروید و پذیرای جوان ها باشید. با روی خوش هم پذیرا باشید . با سماحت و مدارا.

براتی بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) را نقشه راه فعالان مسجدی دانست و ابراز کرد: تقویت نکاتی که معظم له در ۱۹ مهرماه به آن اشاره نمودند باعث حضور پرشور نوجوانان و جوانان در مساجد می شود.

وی ادامه داد: این حمایت همه جانبه معظم‌له از کانون های مساجد افقی جدید پیش روی بچه های مسجد گشود و باعث شد که با برنامه ریزی گسترده و جدیت بیشتر فعالیت ها را پیش ببرند چنان که در استان تهران برنامه های متنوع و متعدد در کانون های شهری و روستایی کلید خورد.

سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران با بیان اینکه این سخنان با بخشیدن انگیزه و امیدِ انجام فعالیت های جدی و جدید به کانون های مساجد، سبب اتفاقات مبارکی شد، گفت: چنان که فعالیت های اثرگذار دینی، فرهنگی و قرآنی به ویژه در مناسبت های ملی مذهبی آغاز شد و طرح هایی با گستره ملی طراحی و اجرا شدند.

 

 براتی با اشاره به تاکید رهبری معظم انقلاب بر هم‌افزایی کانون های مساجد و بسیج «با همکاری بسیج، این کانونهای فرهنگی - هنری مساجد را مؤثر کنید، برایش کار کنید»، ابراز کرد: کانون های فرهنگی هنری به عنوان یکی از فعال ترین ارکان های مسجدی، همواره از همکاری و هم‌افزایی با دیگر ارکان مسجدی استقبال کرده اند چنان که در استان تهران قریب به یک هزار مسجد، تکیه و حسینیه چنین هستند.

وی با اشاره به راه اندازی شورای سیاستگذاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری در استان ها، گفت: در پی هم‌افزایی های صورت گرفته با ارکان مسجدی، استعدادیابی، کارآفرینی و اشتغال زایی در کانون های مساجد مورد توجه قرار گرفته و شاهد پیشرفت های چشمگیر بچه های مسجد هستیم.

سرپرست ستاد هماهنگی فهما تهران  با بیان اینکه امروز همکاری و تعامل خوبی بین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج در استان وجود دارد اظهارداشت: این همکاری‌ها به‌‌ویژه در ایام شیوع کرونا افزایش یافته است و اجرای طرح‌های جمع‌آوری و توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان، ضدعفونی کردن نقاط پرتردد محلات و روستاها، قربانی کردن و توزیع گوشت قربانی بین ایتام و فقرا، توزیع لوازم تحصیلی بین دانش آموزان نیازمند بخشی از فعالیت‌های مشترک کانون‌ها و بسیج است.

براتی در مورد نوع حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد افزود: با توجه به امتیاز تخصصی، کانون ها در 12 رواق فعالیتی از حمایت برخوردار خواهند شد و کانون‌های برگزیده در فهما مورد حمایت های مادی ومعنوی قرار میگیرند.

وی ابراز امیدواری کرد که با کمک ائمه محترم مساجد و هیئت امناهای دلسوز بتوانیم با ایجاد تحول در مدیریت کانون های فرهنگی هنری، ضمن ایجاد بستر شایسته برای تجربه مدیریتی جوانان، سهم کانون های استان را در جذب حمایت های بیشتر برای پرورش هر چه بهتر جوانان مومن انقلابی در بستر مساجد بیش از پیش فراهم کنیم.

 

پایان پیام/.