از راه اندازی پاتوق کتاب تا انتشار ۱۴۰ عنوان کتاب در یک کانون مسجدی
از راه اندازي پاتوق کتاب تا انتشار ۱۴۰ عنوان کتاب در يک کانون مسجدي
همراه با همراه با منتخبین اولین جشنواره کتاب بچه های مسجد:

از راه اندازی پاتوق کتاب تا انتشار ۱۴۰ عنوان کتاب در یک کانون مسجدی

کانون فرهنگي هنري «قطعه‌اي از بهشت» با راه‌اندازي پاتوق کتاب و انتشار بيش از ۱۴۰ عنوان کتاب تلاش کرده بچه‌هاي مسجد با يار مهربان مانوس شوند. اين کانون در زمينه مقابله با کرونا و کاهش آسيب‌هاي اقتصادي آن نيز فعاليت‌هاي متنوعي انجام مي‌دهد.
شناسه خبر : 32201 تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۹

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) تهران، کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» در جوار مسجد«علی بن ابیطالب(ع)» بلوار آیت الله کاشانی در غرب تهران قرار دارد. این کانون که قریب یکسال است مجوز رسمی را از دبیرخانه کانون های مساجد استان تهران دریافت کرده، با برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری توانسته بخش عظیمی از جوانان و نوجوانان را جذب فعالیت های مسجدی کند.

 مصطفی اصلانی با اشاره به برنامه های کانون فرهنگی هنری «قطعه‌ای از بهشت» اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» در محورهای فرهنگی هنری، فعالیت های گسترده ای برای کودکان و نوجوانان در طول سال برگزار کرده است که این برنامه ها شامل برپایی حلقه های معرفتی برنامه های آموزشی، قرآنی، فرهنگی، مشاوره ای و نیز هیئت هفتگی است، اما پس از شیوع بیماری کرونا فعالیت های کانون فرهنگی به صورت غیرحضوری برگزار می شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری«قطعه‌ای از بهشت» با اشاره به فعالیت های جهادی و مومنانه این کانون گفت: پس از شیوع بیماری کرونا یکی از رویکردهای کانون بحث کمک رسانی به اقشار محروم و مهار این بیماری بوده است، به طوری که به صورت ماهیانه به خانواده های بی بضاعت بسته های معیشتی توزیع کردیم، کمک های مومنانه به محرومین درحال حاضر نیز استمرار دارد به طوری که از ابتدای سال تاکنون در چندین مرحله  به 100 خانواده کم برخوردار این کمک ها توزیع شده است.

وی خاطر نشان کرد: ضدعفونی معابر و خیابان ها، راه اندازی کارگاه تولید ماسک و اهدا به بیمارستان بقیه الله(عج)، اجرای طرح شهید سلیمانی با حضور فعالان مسجدی، برپایی ایستگاه سلامت و ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم در میدان تره بار از دیگر فعالیت های این کانون بوده است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» به فعالیت های کانون در بحث کتاب و کتابخوانی نیز اشاره کرد و گفت: به منظور توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی در شرایط کرونا سعی کردیم با راه اندازی کانالی در فضای مجازی اقدام به معرفی کتاب و نیز ارسال بخشهایی از کتاب های مورد نظر به مخاطبان نماییم. همچنین راه اندازی پاتوق کتاب مسجد و اختصاص فضایی  در حیاط مسجد به منظور مطالعه از دیگر اقدامات مورد توجه در بحث کتابخوانی بوده است، تا علاوه بر ویترین کتاب، کتاب هایی را به غیر از تولیدات انتشارات کانون منتشر شده است، در اختیار مخاطبان قرار دهیم که در این فضا مطالعه کنند.

اصلانی به فعالیت های کانون «قطعه ای در بهشت» در بحث انتشارات و چاپ کتاب نیز اشاره کرد و افزود: مسجد علی بن ابیطالب(ع) و دست اندرکاران کانون تمام تلاش‌شان توسعه و ترویج کتابخوانی در میان کودکان و نوجوانان است در همین راستا انتشارات کانون اقدام به چاپ کتاب برای این اقشار را همواره مورد توجه قرار داده و همیشه سعی کرده است که در این کتاب ها رویکرد تربیتی را با همان سبک و زبان کودکان مورد توجه قرار دهد و در طول سال های گذشته نیز بیش از 140 عنوان کتاب به همت این انتشارات منتشر شده است.

وی به انتشار کتاب «500 نکته از حاج قاسم» به عنوان جدیدترین کتاب منتشر شده از سوی انتشارات کانون «قطعه ای از بهشت» اشاره و تصریح کرد: تفسیر نسیم وحی، سفیر عاشورا، دریای تشنه (شرحی از زندگانی امام حسین(ع))، راز پنهان سفرهای کاکلی، جیرجیرک سخنگوی 1 و 2 (آموزش مهدویت)، دلتنگی ماهی ها، دوستی برگ و باد، تنهای دورها، صخره مرجانی، خدا غریبه ها را هم دوست دارد، عنوان تعدادی از کتاب هایی است که توسط این انتشارات منتشر شده است.

اصلانی ادامه داد: کانون فرهنگی هنری قطعه ای از بهشت در کنار برنامه های فرهنگی، هنری، آموزشی برای نوجوانان و جوانان، برای بزرگسالان و بانوان هم برنامه هایی اجرا می کند، از جمله این برنامه ها می توان به نهضت سوادآموزی اشاره کرد که از معلمانان آموزش و پرورش برای ارایه آموزش های لازم درسی به بزرگسالان دعوت می شود. در کنار این برنامه مشاوره های خانوادگی و کلاس های آشپزی نیز برگزار می شود.  ضمن اینکه این کانون فرهنگی هنری با تاسیس باشگاه ورزشی در جوار مسجد در رشته های مختلف ورزشی به نوجوانان و جوانان خدمات گسترده ای ارایه می دهد.

 مدیر کانون فرهنگی هنری «قطعه ای از بهشت» راه اندازی کارگاه اشتغال زایی برای ایجاد اشتغال برای جوانان و نیز تهیه وتولید فیلم های آموزشی به عنوان برنامه های در دست اقدام کانون برشمرد.

پایان پیام/.