از اجرای طرح‌های متعدد کتابخوانی تا حضور موثر در نهضت مواسات توسط بچه‌های مسجد نورالمهدی(عج)
از اجراي طرح‌هاي متعدد کتابخواني تا حضور موثر در نهضت مواسات توسط بچه‌هاي مسجد نورالمهدي(عج)
همراه با همراه با منتخبین اولین جشنواره کتاب بچه های مسجد:

از اجرای طرح‌های متعدد کتابخوانی تا حضور موثر در نهضت مواسات توسط بچه‌های مسجد نورالمهدی(عج)

کانون فرهنگي هنري مسجد نورالمهدي(عج) با اجراي طرح «شنبه‌هاي با کتاب» و «گردش کتاب» و تهيه و امانت ۱۰ هزار جلد کتاب توانسته به کتابخوان شدن بچه‌هاي مسجد در کنار فعاليت‌هاي فرهنگي و مومنانه کمکي شايان کند.
شناسه خبر : 32282 تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۸

 به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) تهران، کانون فرهنگی هنری مسجد نورالمهدی(عج) استان کرمانشاه با دارا بودن 230 عضو در طول سال، برنامه هاي متنوعي براي اعضاي و اهالی محله اجرا می کند. این کانون پس از شیوع بیماری کرونا نیز اقدام به اجراي حرکت هاي جهادي متعدد در بحث توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و نیز کمک های مومنانه در حمایت از اقشار محروم کرده است.

قنبری، با اشاره به رویکردها و فعالیت های کانون نورالمهدی(عج) استان کرمانشاه در بحث ترویج فرهنگ کتابخوانی گفت: کتابخانه کانون فرهنگی هنری نورالمهدی(عج) دارای 10 هزار جلد کتاب است و از زمان تاسیس تاکنون تلاش کرده در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی گام بردارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نورالمهدی(عج) استان کرمانشاه بیان کرد: اجرای طرح «شنبه های با کتاب» از جمله طرح های این کانون است که با محوریت امام جماعت مسجد اجرا و در قالب این طرح هر هفته یک کتاب در مسجد برای نمازگزاران معرفی و مسابقه کتابخوانی نیز از کتاب معرفی شده برگزار می شود.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات کتابخوانی از کتاب های «سه دقیقه در قیامت»، «انسان 250 ساله»، «مسابقه بيانيه گام دوم انقلاب»، «کتاب حاج قاسم سلیمانی» از جمله رویکردهای کتابخانه این کانون در راستای فرهنگ سازی و ترویج کتابخوانی است.

قنبری «گردش کتاب» را از دیگر طرح هایی نام برد که در کانون مسجد نورالمهدی(عج) اجرا می شود و ابراز کرد: بر اساس این طرح اعضای کانون کتاب هایی را که مطالعه کرده اند، وقف کانون می کنند و کانون این کتاب ها را به دیگر مخاطبان امانت می دهد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نورالمهدی(عج) استان کرمانشاه با اشاره به دیگر محورهای فعالیت این کانون گفت: برگزاری برنامه های مذهبی در مناسبت های مختلف، برگزاري نشست ها روشنگري، تشکیل گروه سرود و اجرای برنامه در مناسبت های مختلف، برپایی نمایشگاه شهدا، ارائه مشاوره تحصیلی از دیگر فعالیت های این کانون است. ضمن اینکه پس از شیوع بیماری کرونا هم با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی تلاش کردیم مسابقات کتابخوانی و معرفی کتاب را از این بستر برای مخاطبان برگزار کنیم.

قنبری به رویکردهای این کانون در زمینه مبارزه با بیماری کرونا نیز اشاره کرد و افزود: پس از شیوع این بیماری رویکرد کانون در جهت پیشگیری از بیماری کرونا در میان اهالی محله بود، به طوری که توليد و توزيع 12 هزار جفت دستکش یکبار مصرف، مايع ضدعفوني و ماسک و همچنين ضدعفوني معابر و محلات در چندين مرحله، توزیع یک هزار بسته محلول ضدعفونی کننده بخشی اقدامات صورت گرفته در مهار بیماری کرونا بوده است. همچنین، جوانان کانون از مناطق محروم کرمانشاه با خريداری و تهيه پمپ های سمپاش با هزينه شخصی، به صورت خودجوش و داوطلبانه در قالب پويش «مسجد، کانون سلامت» در مهار این بیماری وارد عمل شدند.

وی به خدمت رسانی بچه های مسجد نورالمهدی(عج) به محرومان و اقشار کم برخوردار نیز اشاره و تصریح کرد: توزیع 2 هزار بسته معیشتی در 20 نوبت در مناسبت هایی همچون محرم و صفر، توزيع نان صلواتی، برپایی ايستگاه صلواتی بخش دیگری از کمک رسانی های این مسجد به محرومان بوده است و اکنون نیز این خدمت رسانی ها به اقشار کم برخوردار ادامه دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد نورالمهدی(عج) استان کرمانشاه با اشاره به اجرای طرح «دوست شهید من» به همت این کانون گفت: مجموعه فرهنگي مسجد نورالمهدي(عج) به منظور آشنايي و صميميت هرچه بيشتر اعضا با شخصيت و سيره شهدا اقدام به اجرای طرح «دوست شهيد من» در مسجد کرده است.

وی اجرای طرح «خادم الصلاه» در نمازهای یومیه، برپایی کارگاه پیشگیری از اعتیاد، برنامه ورزشي واليبال، اهدای جوايز به نفرات برتر علمي را بخش دیگری از فعالیت های این کانون برشمرد.

وی نقد کتاب، قصه گویی، معرفی کتاب های متناسب با هر گروه سنی، تهیه کلیب ها و فیلم هایی در راستای ترویج کتاب، بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی در بحران کرونا برای گسترش فرهنگ مطالعه، اهدای کتاب را بخش دیگری از رویکردها و برنامه های این کانون در ترویج کتابخوانی دانست و گفت: کتابخانه کانون دارای پنج هزار کتاب است که سعی شده در کتابخانه کانون به اقشار مختلف خدمات و امانت کتاب داشته باشیم.

ایمان فر ترویج بازی های محلی و بومی در روستا را یکی دیگر از برنامه های این کانون برشمرد و تصریح کرد: برگزاری جشنواره های ورزشی در رشته های طناب بازی، طناب کشی به منظور احیای ورزشی های بومی بخش دیگری از برنامه های مورد توجه است.

مدیر کانون فرهنگی هنری توحید مسجد محمد رسول الله(ص) استان سیستان و بلوچستان از حمایت تحصیلی و معیشتی از دانش آموزان نیازمند نیز خبر داد و ابراز کرد: در ابتدای شروع سال تحصیلی 171 خانوار را که در روستای سیاه خاک زندگی می کنند، در مورد حمایت و کمک قرار دادیم تا بتوانند سال تحصیلی را آغاز کنند.

وی همچنین به برنامه های این کانون در رونق صنایع دستی استان نیز اشاره کرد و افزود: با راه اندازی کارگاه هایی برای بانوان تلاش کردیم با همکاری موسسات خیریه زمینه اشتغال آفرینی آنها را فراهم کنیم که خوشبختانه به صورت مستقیم برای  25 نفر و غیرمستقیم برای 40 نفر توانستیم اشتغال زایی  کنیم و در طول سال نیز نمایشگاه های مختلف صنایع دستی در استان برگزار می شود.

مدیرکانون فرهنگی هنری توحید مسجد محمدرسول الله(ص) استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: برگزاری دوره های مشاوره، مهارتی، فعالیت های اجتماعی، توانمندسازی، مقابله با آسیب های اجتماعی، آموزش خیاطی، نقاشی و کارآفرینی بخش دیگری از فعالیت های این کانون است.

پایان پیام/.