همایش تخصصی آموزشی کانون های مساجد استان تهران برگزار شد
همايش تخصصي آموزشي کانون هاي مساجد استان تهران برگزار شد
سرپرست ستاد فهما استان تهران خبر داد:

همایش تخصصی آموزشی کانون های مساجد استان تهران برگزار شد

حسين براتي از برگزاري اولين همايش تخصصي آموزشي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران روز پنجشنبه 23 دي 1400 با همکاري اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان تهران خبر داد.
شناسه خبر : 34355 تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۵۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) تهران، حسین براتی سرپرست ستاد فهما استان تهران با اعلام این خبر، سواد رسانه های و فضای مجازی و نیز ایده پردازی و طرح نویسی فرهنگی را از موضوعات این همایش تخصصی آموزشی عنوان کرد.

وی در ادامه افزود: سواد رسانه ای به ترکیب اشکال مختلف سواد به منظور استفاده از رسانه ها بکار می رود که مهمترین آنها سواد اطلاعاتی، بصری، متنی، رسانه های جدید و اخبار و رسانه های جمعی است.

براتی گفت : با این دیدگاه از جمله موضوعات مهم در دوران معاصر تغییرات و دگرگونی هایی است که در حوزه یادگیری و تعلیم و تربیت ایجاد شده است. به همین دلیل نقش رسانه های جمعی پیرامون آموزش و پرورش نوین، از منظر جایگاه فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و... مبحثی چالش برانگیز در یادگیری است.اهمیت این موضوع دوچندان می شود وقتی عامه مردم در تماس مستقیم با این رسانه ها قرار دارند، زیرا رسانه ها از یک سو رقیب اطلاعاتی و علمی فعالیتهای آموزشی در حوزه آموزش و پرورش و از منظری دیگر زمینه ساز چالش های فکری و عملی در بین آحاد اجتماعی است.

سرپرست ستاد فهما استان تهران اظهار داشت : سواد رسانه ای نوعی درک متکی بر مهارت است که می توان بر اساس آن انواع رسانه ها را از یکدیگر تمیز داد و انواع تولیدات رسانه ای را از یکدیگر تفکیک و شناسایی کرد. آنچنان که از تعریف استنباط می شود، محور اصلی و بنیادین آن بر مهارت شناخت تولیدات رسانه ای تأکید دارد، موضوعی که از سوی منتقدین رسانه ای در نیمه دوم قرن بیستم، پیش درآمد چارچوب فکری آیتییل دوسولاپوی قرار گرفت، وی ضمن اذعان به تنوع رسانه های مدرن، تنوع جریان انتقال واژگانی را نیز مورد توجه قرار داد.

وی همچنین با اشاره به برپایی دوره آموزشی تخصصی ایده پردازی و طرح نویسی فرهنگی گفت: هدف از این دوره آشنا کردن اکوسیستم مدیریت با مفاهیم جدید از جمله تفکر طراحی، تفکر خلاق و کارآفرینی نوآورانه است که نقش مهمی در توسعه فرهنگی در سطح جامعه هدف دارد.

این مقام مسئول در پایان افزود: در این کارگاه استاد ابتدا به معرفی تفکر خلاق به عنوان ابزاری جهت ایده پردازی و حل خلاقانه مساله پرداخته و نقش آن در خلق ایده های نوین با محوریت آسیب های اجتماعی جدید را با ذکر مثال‌های فراوان تشریح می کند.

گفتنی است دکتر اصغری معاون آموزش سواد مجازی موسسه سراج و دکتر لاور معاون بنیاد ملی خانواده مدرسین اولین دوره آموزشی تخصصی کانون های مساجد استان تهران بودند.

بیش از 200 نفر از مسئولان کانون های منتخب استان تهران دراین همایش یک روزه شرکت کردند.

اولین همایش تخصصی آموزشی سواد رسانه ای و نیز ایده پردازی و طرح نویسی روز پنجشنبه 23 دی 1400 از ساعت 8:30 تا 15 با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با رعایت کامل شیوه نامه های ابلاغی ستاد کرونای کشور در محل مجتمع فرهنگی نور تهران برگزار شد.

 پایان پیام/.