فعالیت‌های خودجوش مساجد حمایت شوند
فعاليت‌هاي خودجوش مساجد حمايت شوند
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران تاکید کرد:

فعالیت‌های خودجوش مساجد حمایت شوند

خراساني‌زاده با اشاره به اينکه حمايت از فعاليت‌هاي خودجوش بايد مورد توجه دولتمردان قرار گيرد، گفت: بايد با اهداف مشخص قله‌هاي متعدد فرهنگي را فتح کرد و به تدريج با تسهيل ، تسريع و انضباط اين مسير را طي کرد.
شناسه خبر : 34628 تاریخ انتشار : ۴ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) تهران، اختتامیه طرح شکوه مادری 3 بهمن ماه در کانون شهید کچویی مسجد صاحب الزمان(عج) تهران برگزار شد.

 بنابراین گزارش در این مراسم که مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستاد فهمای استان تهران، مسئولین فرهنگی و مدیران کانون های مساجد حضور داشتند،گروه سرود مهدیون به اجرای سرود با موضوع حضرت زهرا(س) و سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی پرداخت.

 «محمد خراسانی زاده» در این نشست با اشاره به اینکه میلاد حضرت فاطمه(س) بهانه ای برای خلقت است،گفت: اگر حضرت فاطمه(س) نبود،خلقت انجام نمی شد. حضرت صاحب الزمان(عج) می فرمایند: سیره حضرت فاطمه(س)، الگوی شایسته ای است که این الگو مورد توجه حضرت مهدی(عج) نیز است و ضرورت دارد که حلقه های میانی که مردم هستند، هم از این سیره مطلع شوند.

 مدیراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران افزود: برکات در ایام شادی و سرور شامل حال مومنین می شود و تنها در ایام سوگواری نباید برای رفع حوائج دعا کرد، بلکه باید در ایام شادی نیز به ائمه(ع) متوسل شد و برای تعجیل در فرج دعا کرد.

 خراسانی زاده با اشاره به اینکه در ایام کرونا شاهد وحشی گری در  برخی از کشورها بوده ایم، گفت: در این کشورها دزدی در محموله های کمک های دوستانه ماسک و اقلام بهداشتی را شاهد بودیم، درحالی که در ایران اسلامی همتی شکل گرفت و مردم در رزمایش های همدلی و کمک های مومنانه شرکت کردند و خداوند به چنین فعالیت های نظر خاص و رحمت دارد .

 وی گفت: دولتمردان باید برای رسیدن به اهداف عالی و مقدس همانند رزمایش مواسات و کمک های مومنانه تلاش کنند و جامعه را برای ظهور آماده کنند، همان طور که امام(ره) فرمودند: انقلاب اسلامی نقطه شروع انقلاب امام زمان(عج) است.

 وی با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب نقش آفرینی مردم باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: دولتمردان باید برای مردم، برنامه ریزی هدفمندی داشته باشند و این برنامه ریزی باید در سه مولفه تسریع،تسهیل و انضباط باشد.

 مدیراداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: حمایت از فعالیت های خودجوشانه باید مورد توجه دولتمردان قرار گیرد و برای دستیابی به تمدن اسلامی باید با اهداف مشخص قله های متعدد فرهنگی را فتح کرد و به تدریج با تسهیل ، تسریع و انضباط این مسیر را طی نمود.

 خراسانی زاده با اشاره به نقش آفرینی مساجد در جنگ تحمیلی و دفاع مقدس و کرونا تصریح کرد: ضرورت دارد که آموزش در جامعه نهادینه شود.

 وی گفت: کار ما تصدی گری نیست، بلکه ما باید حمایت و پشتیبانی کنیم و در این بین مساجد نیز به صورت خودجوش فعالیت داشته باشند.

 براساس این گزارش، در ادامه این مراسم «حسین براتی» با اشاره به اینکه اختتامیه طرح شکوه مادری به نمایندگی از 1300 کانون در کانون شهید محمد کچویی برگزارشده است گفت: کانون های مساجد شهری و روستایی در این طرح شرکت فعالانه داشتند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران تجلیل از 5 بانوی منتخب را نمادی برای ارج نهادن به بانوان بیش از 1300 کانون استان که فعالانه در عرصه فرهنگ کوشا و ثابت قدم هستند عنوان کرد.

 در ادامه این مراسم از 5 بانویی که مدیر کانون فرهنگی هنری هستند تقدیر به عمل آمد. این مدیران خانم ها؛ شریعت ضرغامی مدیرکانون شهید ابراهیم هادی، نیری مدیرکانون شهدای قلعه نو، دکتر هاشمی مدیرکانون نجم الثاقب، سلطانی مسئول واحد خواهران کانون شهید کچوئی و فریده فرمانی مدیرکانون محبان الائمه کوثر بودند.