رونمایی و اکران دو مستند انقلابی به همت کانون‌های مساجد تهران
رونمايي و اکران دو مستند انقلابي به همت کانون‌هاي مساجد تهران
همزمان با چهل و سومین بهار انقلاب اسلامی؛

رونمایی و اکران دو مستند انقلابی به همت کانون‌های مساجد تهران

دو مستند «پرويز خان» و « داستان يک جدايي» همزمان با ايام الله دهه فجر با مشارکت سازمان هنري رسانه اي اوج در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران اکران مي‌شود.
شناسه خبر : 34905 تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۲۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) تهران، همزمان با ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی برای اولین بار دو مستند «پرویز خان» و «داستان یک جدایی» برای اعضای کانون های مساجد استان تهران با همکاری سازمان هنری رسانه ای اوج به نمایش در می آید.

 بنابراین گزارش، مستند "پرویز خان" پس از حدود یک سال تصویربرداری در تهران به کارگردانی و تهیه کنندگی سجاد ترابی با موضوع زندگی معلم اخلاق فوتبال ایران تهیه شده است و پرویز دهداری مستند « داستان یک جدایی» را که مربوط به جدا شدن بحرین از ایران است، تولید کرده است.

کانون های مساجد استان تهران که امکان اکران این دو نمایش فاخر در کانون های فرهنگی هنری مساجد را دارند، می توانند با کارشناس فهمای استان خود تماس حاصل نمایند، تا امکان نمایش این دو مستند در کانون های مساجد برای بچه های مسجد فراهم شود.

بر پایه این گزارش، مستند پرویزخان پس از حدود یک سال تصویربرداری در تهران، به کارگردانی و تهیه کنندگی سجاد ترابی، با موضوع زندگی معلم اخلاق فوتبال ایران، پرویز دهداری، آماده نمایش شد.

«سجاد ترابی» درباره سوژه مستند جدید خود گفت : بعد از خواندن تعداد زیادی خاطره از «پرویز خان»، برخورد او با بازیکنان و مربیگری او، متوجه شدم اکثر افراد و همچنین بزرگان فوتبال معتقد بودند او تاثیرگذارترین مربی تاریخ ایران بوده است، در نتیجه تصمیم گرفتم این مستند را بسازم؛ دلیل این تاثیرگذاری نیز در مستند قید شده است.

گفتنی است این مستند ۶۵ دقیقه ای، با تصویربرداری: سیامک مختاری و مهرداد خاکی، صدابرداری: محمدرضا ارشدی، تدوین: رسول انصاری و صداگذاری: سعید بابایی، تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه ‌ای اوج است و به زودی در شبکه نمایش خانگی عرضه می شود.

همچنین مستند داستان یک جدایی، به کارگردانی و تهیه‌کنندگی احمد شفیعی روایتی دست اول از سیاه‌ترین خیانت دولت پهلوی در گفتگو با افراد درگیر این ماجرا است.

مصطفی شوقی و ابوذر کریمی نویسنده، محمد ثقفی تدوینگر، هادی بهروز تصویربردار و محمد شکیبانیا مصاحبه‌های خارجی از دیگر عوامل مستند «داستان یک جدایی» هستند.