فراخوان بخش داستان نخستین عهدواره «چله مهدویت» منتشر شد
فراخوان بخش داستان نخستين عهدواره «چله مهدويت» منتشر شد
قابل توجه بچه های مسجد استان تهران

فراخوان بخش داستان نخستین عهدواره «چله مهدویت» منتشر شد

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان تهران فراخوان بخش داستان نخستين عهدواره سراسري «چله مهدويت» را منتشر کرد.
شناسه خبر : 35180 تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) تهران، نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» به همت تشکل‌های فرهنگی، هنری، مردمی و پشتیبانی نهادهای حاکمیتی با مسئولیت استانداری و دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از ۱۷ بهمن تا ۲۷ اسفند امسال که مصادف با نیمه شعبان است، برگزار می‌شود.

فعال‌سازی ظرفیت‌های مردمی به منظور برپایی سلسله رویدادهای فرهنگی و هنری با موضوع‌های مهدوی، تاکید بر فرایند خلق آثار هنری در کنار توجه به محصولات هنری، اولویت دادن به کنشگری مردمی در فضای مجازی در خصوص آثار هنری از اهداف و کارکردهای این عهدواره است.

توسعه زمان جشنواره‌های مهدویت به یک چله طی سال، نقش‌دهی به دبیرخانه‌های تخصصی شهرستانی برای یک اتفاق ملی، ترویج آرمان مهدویت در قالب‌های هنری، فرهنگی و رویدادهای میدانی و الگوسازی اقدامات شاخص در این حوزه از دیگر اهداف عهدواره «چله مهدویت» است.

نقش مهدویت و انتظار در ایجاد پیشرفت، تحرک و بالندگی در جامعه، امید به آینده در جامعه مهدوی، عدالت‌گستری به عنوان شاخصه اصلی آرمان مهدویت، انقلاب اسلامی مردم ایران زمینه‌ساز انقلاب جهانی موعود و بیانیه گام دوم و حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی به عنوان مقدمه دولت کریمه، مصونیت‌بخشی در مواجهه با انحرافات فکری و عقیدتی مهدویت و جایگاه منجی در مذاهب اسلامی و سایر ادیان الهی محورها و موضوع‌های این عهدواره است.

در عهدواره «چله مهدویت» که در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تهران میزبان علاقه‌مندان در بخش داستان(کوتاه و بلند) است.

براساس فراخوان این بخش، هر نویسنده می‌تواند حداکثر سه داستان جدید و یا چاپ شده خود را در سه سال اخیر با محورها و موضوع‌های اعلام شده در فراخوان به دبیرخانه ارسال کند.

 علاقه‌مندان برای شرکت در بخش داستان نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» می‌توانند آثار خود را تا ۱۵ اسفند در سایت جشنواره به نشانی  https://ahdvare40.ir و یا از طریق پست الکترونیک
 shtehran.tehran@farhagmail.ir به دبیرخانه ارسال کنند.

براساس این گزارش، ۱۳بهمن همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر در نخستین نشست خبری محسن منصوری استاندار تهران از پوستر نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» با حضور استاندار و محمد خراسانی‌زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در سالن جلسات استانداری رونمایی شد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، هدف اصلی این عهدواره، زمینه‌سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) است و فاصله زمانی ۴۰ روزه این ایام تا نیمه شعبان، چله مهدویت نامگذاری شده که سلسله برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری شامل هنرهای تجسمی، هنرهای دیداری و شنیداری، هنرهای نوشتاری، نواهای مهدوی، هنرهای نمایشی، تئاتر خیابانی و اجراهای محیطی، محیط آرایی و مدیحه‌سرایی انجام خواهد گرفت.

خراسانی‌زاده بیان کرد: مردمی بودن، فرایندمحوری، متمرکز نبودن دبیرخانه و بُعد زمانی ۴۰ روزه از تفاوت‌های برنامه‌های «چله مهدویت» با سایر برنامه‌های اجرایی است.

دبیرخانه‌های تخصصی نخستین عهدواره سراسری «چله مهدویت» در شهرستان‌های استان تهران بدین شرح است: شعر(کلاسیک و نو)؛ شمیرانات، داستان(کوتاه و بلند)؛ تهران، خوشنویسی؛ ری، کتاب؛ اسلامشهر، نقاشی؛ فیروزکوه، خوانش متن(شعر و نثر)؛ قرچک، گرافیک و تصویرسازی؛ بهارستان، تئاتر خیابانی؛ شهریار، پویش‌های فضای مجازی و جشنواره‌های مهدوی؛ پیشوا، نقاشیخط؛ پردیس، نمایشنامه‌نویسی و فیلم‌نامه‌نویسی(کوتاه)؛ رباط‌کریم، نمایش‌های آیینی(تعزیه، نقالی، پرده‌خوانی و شمایل‌گردانی)؛ دماوند، آواها و نواها(سرود، موسیقی و پادکست)؛ ورامین، فیلم(فیلم مستند کوتاه، نماهنگ، موشن‌گرافی و استاپ‌موشن)؛ پاکدشت، محیط آرایی؛ قدس و مدیحه‌سرایی؛ ملارد.

 

 پایان پیام/.