از اجرای «چله مهدویت» تا مهارت‌افزایی بچه‌های مسجد
از اجراي «چله مهدويت» تا مهارت‌افزايي بچه‌هاي مسجد

از اجرای «چله مهدویت» تا مهارت‌افزایی بچه‌های مسجد

کانون شهيد عليرضا مهرآئينه از کانون‌هاي فعال مسجدي در استان تهران است که با تمرکز بر حوزه فناوري اطلاعات و با همکاري دانشگاه صنعتي شريف براي بچه‌هاي مسجد دوره‌هاي آموزش مهارت آفريني برگزار مي‌کند.
شناسه خبر : 36063 تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۴

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، کانون فرهنگی هنری «شهید علیرضا مهرآئینه» در جوار مسجد قمربنی هاشم(ع) یکی از کانون های مساجد فعال استان تهران است که از سال 1389 با مجوز ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می کند و با همکاری دانشگاه صنعتی شریف نیز برنامه های مشترک اجرا کرده است.

فرهاد محمدی با اشاره به برنامه های کانون شهید علیرضا مهر آئینه مسجد قمربنی هاشم(ع) استان تهران در حوزه فناوری اطلاعات، اظهار کرد: این دوره ها به منظور افزایش مهارت های مربوط به کامپیوتر و فناوری از پنج سال گذشته در این کانون با همکاری دانشگاه صنعتی شریف برای اعضای این کانون برگزار می شود و پس از شیوع بیماری کرونا برنامه های مهارتی و آموزشی در بستر فضای مجازی برگزار می شود.

چله مهدویت

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علیرضا مهر آئینه از فراخوان «چله مهدويت» خبر داد و بیان کرد: ويژه برنامه‌هايي با عنوان چله مهدويت اجرا مي‌شود و کانون مهرآئينه مسجد قمربنی هاشم(ع) برای شرکت در عهدواره چله مهدويت فراخوان اعلام کرده است.

جشنواره ملی داستان و شعر بچه های مسجد

وی از برگزاری جشنواره ملی «داستان و شعر بچه هاي مسجد» خبر داد و گفت: این جشنواره برای رده سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و همسو با طرح ملی ۱۴۵۵ و ارزش های اخلاقی میان روستا و عشایر برگزار می شود. همچنین اعضای این کانون در جشنواره «آوای زندگی» و جشنواره کتابخوانی بین المللی رضوی و جشنواره سرود سردار دلها نیز مشارکت می کند.

محمدی به مشارکت بچه های این کانون در جشنواره کتاب «بچه های مسجد» در محورهای «کتابخوان برتر»، «کتابخانه برتر»، «کتابدار برتر» و «سفیران کتاب» اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات هنرهای تجسمی، مسابقات کتابخوانی، تولید و انتشار محتواهای اخلاقی و آموزشی برای مخاطبان پیرامون پیشگیری از کرونا در این بحران مورد توجه قرار گرفت.

استمرار کمک رسانی به محرومان

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید علیرضا مهر آئینه مسجد قمربنی هاشم(ع) با اشاره به حمایت این کانون از اقشار نیازمند گفت:  از ابتدای سال تاکنون در سه مرحله ۵۰۰ بسته معیشتی میان اقشار بی بضاعت توزیع شده است.

وی اجرای طرح«شنبه های با کتاب»، اجرای مسابقات کتابخوانی، آموزش و توانمندسازي، شناسايي و تشکيل هسته هاي هنري، برگزاری دوره های سبک زندگي، برگزاری دوره های مهارتی، سرود، ارایه خدمات رایانه ای، برگزاری اردوهای گردشگری و فعالیت های اجتماعی را بخشی از برنامه های این کانون فرهنگی هنری نام برد و اظهار کرد: برگزاری کلاس های روخوانی، روان خوانی، ابتهال، تواشیح، برگزاری دوره های اعتقادی، برپایی سلسله نشست های نهج البلاغه شناسی  و صحیفه سجادیه شناسی از برنامه های فعالیت های این کانون در حوزه آموزه های دینی است.

 پایان پیام/.