از ترویج مکتب حاج قاسم تا همدلی‌های مومنانه در یک کانون روستایی
از ترويج مکتب حاج قاسم تا همدلي‌هاي مومنانه در يک کانون روستايي
کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده گزارش می‌دهد

از ترویج مکتب حاج قاسم تا همدلی‌های مومنانه در یک کانون روستایی

کانون فرهنگي هنري مسجد جامع روستاي هرانده فيروزکوه از کانون‌هاي مساجد فعال روستايي است که توانسته با فعاليت در عرصه نمايش، هنرهاي تجسمي و کارآفريني، کتابخواني در جذب مخاطب در روستا گام‌هاي اثرگذاري بردارد.
شناسه خبر : 36722 تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۷:۵۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده در سال 1386 با مجوز رسمی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران فعالیت خود را در شهرستان فیروزکوه آغاز کرد.

این کانون فرهنگی هنری در محورهای هنری، نمایشی، طرح های همدلی و کمک های مومنانه فعالیت های گسترده ای داشته است به طوری که در دوران کرونا هم فعالیت های این کانون در حوزه های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی با قوت برگزار می شده است. کانون مسجد جامع روستای هرانده در رویداد ملی فهما ۳ موفق به کسب امتیاز ۱۷۴۷۵ شده است.

خمیده با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده شهرستان فیروزکوه، گفت: یکی از رویکردهای کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده بحث خدمت رسانی به محرومان است، به گونه ای که با همکاری کانون حضرت خدیجه(س) در چندین نوبت اقدام به توزیع گوشت قربانی میان خانواده ها و اقشار محروم و بی بضاعت نموده ایم.

 نمايشنامه خوانی من قاسم سليمانی ام

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده با اشاره به فعالیت های کانون در رواق های 12 گانه فهما، گفت: تولید فیلم کوتاه «نه به پلاستيک» به همت هنرمندان انجمن هنرهای نمايشی در شهرستان فيروزکوه و بچه های مسجد ساخته شد و به همت انجمن هنرهای نمايشی، گروه هنری کوهسار نمايش کافه نیز به اجرا در آمده است.

خمیده نمايشنامه خواني «من قاسم سليمانی ام» را یکی دیگری از فعالیت های هنری این کانون برشمرد و افزود: همزمان با گراميداشت سالگرد شهادت «شهيد حاج قاسم سليماني»، اجرای برنامه نمايشنامه ‌خوانی به همت کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده انجام شد و در زمینه هنرهای تجسمی نیز برگزاری نمايشگاه نقاشی گروهی «شوق هنر» در شهرستان فيروزکوه به همت هنر جويان انجمن هنرهای تجسمی نمايشگاه نقاشي گروهی «شوق هنر» شهرستان فيروزکوه به صورت مجازی برگزار شد.

شاهنامه خوانی

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد جامع روستای هرانده شهرستان فیروزکوه استان تهران توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی را یکی دیگر از برنامه های این کانون نام برد و گفت: معرفی کتاب پنج جلدی تاريخ فيروزکوه به روايت خليل الله بهزاد، کتاب شب های نخ نما، شاهنامه خوانی نقال فيروزکوه در هفته کتاب و کتابخوانی، برگزاری مسابقه کتابخوانی موعود، رونمایی از کتاب خطوط روشن از جمله برنامه های این کانون در حوزه ترویج کتابخوانی است.

وی همچنین از فعالیت گروه جهادی خادمین حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: این گروه جهادی در بحث امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارد.

نمایشگاه های کارآفرینی

خمیده از برپایی نمایشگاه های کارآفرینی برای زنان سرپرست خانوار خبر داد و خاطرنشان کرد: بانوان در این نمایشگاه ها در زمینه صنایع دستی و تولید محصولات خانگی  فعالیت هایشان را به نمایش گذاشته و از این طریق نیز کسب درآمد می کنند.

 پایان پیام/.