از اجرای پرشور سه‌شنبه‌های مهدوی تا محرومیت‌زدایی در گستره ملی توسط بچه‌های مسجد فیروزآبادی
از اجراي پرشور سه‌شنبه‌هاي مهدوي تا محروميت‌زدايي در گستره ملي توسط بچه‌هاي مسجد فيروزآبادي

از اجرای پرشور سه‌شنبه‌های مهدوی تا محرومیت‌زدایی در گستره ملی توسط بچه‌های مسجد فیروزآبادی

کانون فرهنگي هنري «راوي نور» از کانون‌هاي فعال مسجدي است که با همکاري مدارس منطقه در عرصه‌هاي قرآني، مهدويت، کارآفريني و کمک‌هاي مومنانه فعاليت‌هاي شاخصي انجام مي‌دهد و توانسته به نوعي قطب فرهنگي شهرري محسوب شود.
شناسه خبر : 37117 تاریخ انتشار : ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۴۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، کانون فرهنگی هنری راوی نور، مسجد جامع فيروزآبادی از مساجد قديمی شهرری و تهران است که در مجاور بيمارستان فيروزآبادی واقع شده است، این کانون و مسجد مجری اکثر برنامه های مذهبی و انقلابی متمرکز شهرری است و می توان گفت قطب فرهنگی شهرری محسوب می شود.

 

حجت الاسلام  مجتبی تختی پور با اشاره به رویکردها و برنامه های کانون فرهنگی هنری راوی نور مسجد جامع فیروز آبادی اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری راوی نور در حوزه قرآنی،مهدویت،کارآفرینی و کمک های مومنانه فعالیت های شاخصی با همکاری مدارس انجام می دهد و در حال حاضر و در شرایط کرونایی نیز این فعالیت ها و برنامه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی استمرار دارد.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری راوی نور مسجد جامع فیروز آبادی بیان کرد: دارالقرآن کانون راوی نور تلاش دارد که در محور قرآنی،آموزش نهج البلاغه، صحیفه سجادیه شناسی،مهدویت دوره های آموزشی برگزار کند و دوره آموزش مجازی قرآن کریم برای نوجوانان،برگزاری طرح قرآنی ۱۴۵۵،مسابقه قرآنی مدهامتان، مسابقات تفسیر کوتاه قرآن کریم از جمله برنامه های قرآنی دارالقرآن کانون راوی نور مسجد جامع فیروز آبادی است.

 

آموزش چهره به  چهره

وی تقویت پیوند «مسجد،مدرسه و خانواده» را یکی از رویکردهای مورد توجه در این کانون نام برد و گفت: در همین راستا بنا داریم که دوره های سواد رسانه ای، سفیران اجتماعی با حضور مربیان مجرب در مدارس اجرا کنیم،تا بتوانیم گامی در جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی برداریم، همچنین برگزاری دوره های مشاوره سلامت و طب سنتی،طرح مطالعاتي حماسه حسيني رویکرد دیگر این کانون در بحث آموزشی است، ضمن اینکه در دوران کرونا سعی کردیم که با تهیه و تولید بروشورهای الکترونیک در شبکه اجتماعی محلات بحث پیشگیری از کرونا را مورد توجه قرار دهیم و آموزش «چهره به چهره» و «خانه به خانه» بخش دیگری از فعالیت های این کانون است،زیرا که در ابتدای شیوع این بیماری مشاهده می کردیم که در سطح شهر و مکان های عمومی برخی از مردم از ماسک استفاده نمی کنند،به همین جهت ضمن تذکر لسانی از سوی گروه جهادی مسجد به آنها ماسک اهدا می شد.

 

حجت الاسلام تختی پور با اشاره به برنامه های این کانون در بحث کمک رسانی به محرومین خاطر نشان کرد: پس از شیوع بیماری کرونا یکی از برنامه های این کانون در سطح شهرستان شهرری توزیع مواد بهداشتی میان مردم،ضدعفونی معابر،خیابان ها و راه اندازی کارگاه تولید ماسک در جوار کانون بود تا از این طریق بتوانیم بخشی از کمبودهایی که در این زمینه موجود است را تامین کنیم، همچنین به دلیل آنکه بسیاری از خانواده ها در شرایط بحران کرونا دچار ضررهای اقتصادی شده بودند، به همین جهت سعی کردیم که در چندین مرحله بسته های معیشتی توزیع کنیم و برای دانش آموزان مدارس لوازم التحریر خریداری نماییم. یکی دیگر از برنامه های کانون فرهنگی هنری راوی نور مسجد جامع فیروزآبادی در بحث خدمت رسانی به محرومین پرداخت هزینه بلیط مسافرین در راه مانده است.

 

کارآفرینی سرپرستان خانوار

مدیرکانون فرهنگی هنری راوی نور مسجد جامع فیروز آبادی همچنین به برنامه های کانون در زمینه کارآفرینی اشاره کرد و گفت: از ظرفیتی که در کنار مسجد فراهم است، آشپزخانه ای ایجاد کردیم و بانوان سرپرست خانوار اقدام به تهیه محصولات خانگی و سبزیجات خشک و ترشیجات مربا می کنند و از این طریق توانسته اند، درآمد کسب کنند.

 فعالیت جهادی در مناطق محروم

وی ادامه داد: از طرفی به همت بچه های مسجد و خیران برای کسانی که به دلیل بیماری کرونا نان آور خانه را از دست داده اند به صورت ماهیانه بسته های معیشتی توزیع کردیم و از خانواده های متمکن خواستیم که در شرایط کرونا به جای خیرات و توزیع نذورات به خانواده های بی سرپرست کمک رسانی کنند. همچنین اعضا و فعالان کانون فرهنگی هنری «راوی نور» در جوار مسجد فیروزآبادی در طول سال به محرومان و نیازمندان مناطق محروم کشور هم خدمت‌رسانی می‌کنند و در زلزله  استان سیستان و بلوچستان اقدام به ساخت چند باب منزل مسکونی به سیل زدگان این استان کرد.

 

حجت الاسلام تختی پور درباره دیگر برنامه های کانون راوی نور مسجد جامع فیروز آبادی گفت: این کانون مسجدی در سال های گذشته در محورهای فرهنگی، هنرهای دستی، ورزشی،خیاطی و چرم دوزی فعالیت داشته و ارتقای سطح مهارت و  توانمندی بچه های مسجد از دیگر برنامه های این کانون است،ضمن اینکه برگزاری دوره های سرود و عضويت در گروه سرود آوای نور از دیگر رویکردهای هنری کانون راوی نور است.

سه شنبه های مهدوی

وی یکی از طرح هایی که در این کانون اجرا می شود، را طرح «سه شنبه های مهدوی» نام برد و گفت: این طرح از آبان‌ماه ۱۳۹۶ تاکنون، روزهای سه‌شنبه‌ها دو ساعت پیش از اذان مغرب و عشاء با همکاری پایگاه بسیج خواهران امام رضا (ع) برگزار و طی آن نذوراتی که توسط جمعی از خیرین، تهیه شده است، میان رهگذران و نمازگزاران مسجد فیروزآبادی توزیع می‌شود.

 

حجت الاسلام تختی پور خاطرنشان کرد: طی این برنامه، کارهای پسندیده فرهنگی از جمله پخش کارت‌های پیام و بروشورهایی با موضوع مهدویت و فرهنگ انتظار هم انجام می‌شود که چنین اقداماتی در مناسبت‌هایی مانند نیمه شعبان و سالروز آغاز ولادت امام زمان (عج) با قوت بیشتر انجام می‌گیرند.

 

 مدیر کانون فرهنگی هنری راوی نور با اشاره به اینکه یکی دیگر از محورهای مورد توجه در کانون راوی نور اهتمام به موضوع آموزش و توانمندسازی است در خاتمه تاکید کرد: اجرای برنامه های اعتقادی، اخلاقی، درسی و تقویتی، فعالیت های بصیرت افزایی، آموزش فنی و حرفه ای و برگزاری دوره های آموزش زبان انگلیسی بخش دیگری از برنامه های این کانون است و مسابقات تفسیر و کتابخوانی، بزرگداشت شهدای مقاومت، نمایشگاه کتاب، فوتسال هفتگی در کانون راوی نور مسجد جامع فیروزآبادی با استقبال مخاطبان برگزار می شود.

 پایان پیام/.