اطلس کانون های مساجد منبعی متقن برای برنامه­ ریزان فرهنگی مساجد
اطلس کانون هاي مساجد منبعي متقن براي برنامه­ ريزان فرهنگي مساجد
مسئول طرح بیان داشت:

اطلس کانون های مساجد منبعی متقن برای برنامه­ ریزان فرهنگی مساجد

حجت الاسلام والمسلين غلامعلي قديريان اطلس کانون هاي مساجد را منبعي متقن براي برنامه ­ريزان فرهنگي دانست.
شناسه خبر : 37709 تاریخ انتشار : ۳ خرداد ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، حجت الاسلام والمسلین غلامعلی قدیریان مسئول طرح "اطلس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور"در بازدید از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به جایگاه مساجد به عنوان مردمی ترین نهاد مردمی کشور  گفت: نقش مساجد در اعتلای فرهنگ ولایی و خدمت رسانی در همه شئونات مذهبی و ملی ایران اسلامی نقشی بی بدیل و به نوعی منحصر به فرد است.  

قدیریان افزود: در همین راستا مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد  لازم است برای مساجد و در راستای پیشبرد اهداف کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برنامه محور باشند، مردم را دور هم جمع کنند و با ایجاد فضای مبتنی بر گفتگو، به نیازسنجی و ذائقه‌سنجی مخاطبین که غالبا جوان و نوجوان هستند بپردازند. از طرفی هم، مدیر یک کانون فرهنگی هنری باید با همه ارکان و ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی که در منطقه هست ارتباط بگیرد و به نوعی با آنها کار کنند.

مسئول طرح "اطلس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور" در ادامه افزود: در همه مساجد و کانون های مسجدی پزشکان، هنرمندان، ورزشکاران، اساتید، فرهنگیان و چهره‌های شاخصی حضور دارند که دارای ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی هستند؛ در ارتباط با این بزرگان و چهره‌ها به تعریف برنامه‌های تاثیرگذار در کانون های مساجد باید پرداخت و به تجربه می توان اذعان داشت برنامه‌هایی بی شمار وجود دارد که می‌توانند فراتر از مساجد هر محله، یعنی در سطح مناطق  و حتی کل شهر و کشور الگو شوند.

 وی با بیان اینکه ظرفیت 1334  باب کانون فعال فرهنگی هنری در سطح مساجد استان تهران یک ظرفیت عظیم فرهنگی است اظهار داشت: اطلس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد تهران به واقع در پی آشناسازی این پایگاه های بزرگ مردم نهاد به سازمان‌ها، وزارتخانه‌ها، دانشگاه‌ها، نهادها و مراکز متعدد علمی و فرهنگی که به کل کشور خدمات ارائه می‌کنند است.

او در بخش دیگر سخنانش اظهار کرد: اطلس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد حاوی اطلاعات آماری و ارقام برای تصمیم گیران فرهنگی مساجد است و پس از چهار سال کار شبانه روزی ستاد فهمای کشور و استان تهران مقدمات تهیه آن فراهم و در دو قالب نرم افزار و مکتوب در آینده نزدیک منتشر می شود.

قدیریان با اشاره به همایش آموزشی مدیران رابط منتخب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ، این نشست را گامی موثر در راستای راستی آزمایی و به روزرسانی اطلاعات مندرج در اطلس کانون های مساجد استان دانست و ضمن تجلیل از فعالیت های صورت گرفته مدیران رابط کانون های مساجد، اطلس فرهنگی را لبیک به مطالبات مقام معظم رهبری و گام اول تحقق منویات ایشان در حوزه تاریخ نگاری مساجد دانست.

 مسئول طرح "اطلس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور" در ادامه افزود: وقتی بر مشخصات جامعه آماری کانون های فرهنگی هنری آگاه باشید آن وقت می‌دانید باید از کجا شروع کنید، چگونه مشارکت‌جویی داشته باشید و اصلا میزان زمان و انرژی که برای هر حوزه صرف می‌کنید باید چقدر باشد ولی در صورتی که این شناخت وجود نداشته باشد، برنامه‌ها شاید به سمتی بروند که اصلا در محله شما جواب ندهند و مورد استقبال قرار نگیرند.

قدیریان در پایان خاطرنشان کرد: اطلس كانون هاي فرهنگي هنري مساجد كشور با هدف تبیین اهداف متعالی در تحقق امر مسجد طراز اسلامی، در پی تدوین یک منبع متقن و بی نظیر اطلاع رسانی جهت دسترسی محققین، برنامه ریزان و پژوهشگران حوزه فرهنگ و هنر است.

پایان پیام/.