مدیرمسئول کانون در قامت یک پزشک
مديرمسئول کانون در قامت يک پزشک
قابل توجه اربعینی ها:

مدیرمسئول کانون در قامت یک پزشک

احمد نظري، مدير کانون فرهنگي هنري «صادق‌الوعد» علي‌رغم اشتغال به طبابت، حضوري مستمر و موثر در مسجد دارد؛ ويزيت رايگان بيماران، همکاري با گروه جهادي ظفر، پاسخگويي به سوالات پزشکي نمازگزاران و پيگيري روند درماني آنها از فعاليت‌هاي وي است.
شناسه خبر : 40534 تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، «احمد نظری»، مدیر کانون فرهنگی هنری «صادق الوعد» مسجد جامع چهارده معصوم(ع) (واقع در بزرگراه شهید حاج قاسم سلیمانی) است. وی در کنار طبابت  از سال ۱۳۸۶ در مسجد چهارده معصوم(ع) عضو هیئت امنا و مدیر کانون فرهنگی هنری است و سعی کرده در این مسجد در زمینه های علمی، فرهنگی، آموزشی به رشد خلاقیت ها و استعدادهای نوجوانان و جوانان همت گمارد.

تلاش های این پزشک مسجدی با مشارکت بچه های مسجد موجب شده این خانه خدا به قطب فرهنگی محله تبدیل شود. وی مدت‌ها است با گروه جهادی ظفر همکاری دارد و همراه آنها به روستاهای همدان، بابل و مرز مهران می رود و خدمات پزشکی رایگان را به روستاییان ارائه می‌کند. وی معتقد است که حضور در این اردوهای جهادی تجربه بسیار شیرینی برایش بوده است و حتی پسرش را نیز در این اردوهای جهادی همراه خود می برده و او کوچکترین عضو این گروه جهادی است.

احمد نظری کبورانی اهتمام به برنامه های آموزشی را یکی از رویکردهای  کانون فرهنگی هنری صادق الوعد مسجد چهارده معصوم(ع) واقع در بزرگراه شهید سلیمانی دانست و گفت: در مسجد جامع چهارده معصوم(ع) با مدیریت امام جماعت مسجد و هیئت امنای مسجد تلاش کردیم در حوزه علمی، فرهنگی،آموزشی،بهداشتی وظیفه خود را بر اساس آموزه های دینی انجام دهیم و به رشد استعدادها و خلاقیت های نوجوانان و جوانان بپردازیم و انسانهای متعهد و متدین برای فعالیت در مسجد را تربیت کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری صادق الوعد مسجد جامع چهارده معصوم(ع) واقع در بزرگراه شهید قاسم سلیمانی بیان کرد: خوشبختانه با فعالیت های فرهنگی، مذهبی و علمی جوانان متعهد و مبتکر و خلاقی اعم از طلبه، نخبه علمی و دانشگاهی در مسجد رشد و پرورش یافته و توانسته اند امروز در جامعه مثمرثمر باشند.

خدمات پزشکی در مسجد و محله

مدیر کانون فرهنگی هنری صادق الوعد مسجد چهارده معصوم(ع) که از سال ۱۳۸۰ به عنوان پزشک عمومی مشغول به فعالیت است، در مسجد نیز منشا اثر بوده به گونه ای که ساعاتی را در طول هفته برای پاسخ دهی به سوالات پزشکی نمازگزاران، ویزیت و معاینه آنها اختصاص می دهد و روند درمان بیماران را پیگیری می کند. نظری کبورانی با بیان اینکه در کنار معاینه نمازگزاران مسجد، با گروه جهادی «ظفر» نیز در بحث ویزیت بیماران محله همکاری دارم، گفت: با شرکت در فعالیت های این گروه جهادی هدایت، راهنمایی و پیگیری درمان بیماران محله را انجام و روند درمان بیماران آنها مورد توجه قرار می گیرد.

نظری کبورانی با اشاره به خدمات این مسجد در بحران کرونا اضافه کرد: بحران کرونا با وجود خسارت های بسیاری که به همراه داشت، فرصت هایی را نیز برای اهالی مسجد فراهم کرد، به گونه ای که تلاش ما در مسجد در این راستا بود تا ضمن تربیت نیروهای مومن و انقلابی در سنگر مسجد، نیروهای فعال در عرصه خدمت رسانی به اقشار محروم و بیماران را نیز بسیج و فعال کنیم تا مردم بدانند که سنگر مسجد تنها کارکرد عبادی ندارد، بلکه پایگاهی برای حل مشکلات مردم است.

در همین راستا در ابتدای شیوع بیماری کرونا گروه جهادی جوانان کانون صادق الوعد در بحث ضدعفونی کردن مسجد، خیابان ها، محلات و معابر، تهیه و توزیع بسته های بهداشتی وارد عمل شدند و من نیز در مسجد در بحث پیشگیری از این بیماری اطلاعات لازم را به نمازگزاران و اهالی محله آموزش و در این زمینه بروشورهایی تهیه و در اختیار اهالی محله قرار می دادم. همچنین فعالان مسجد اقدام به تهیه و دوخت ماسک و گان برای کادر درمان و مناطق محروم کردند.

رزمایش مواسات

وی ادامه داد: همچنین با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش مواسات و همدلی، تلاش کردیم که با مشارکت خیرین در بحث توزیع بسته های معیشتی، نان و دارو به اقشار محروم و بیماران فعالیت داشته باشیم.

نظری کبورانی کانون فرهنگی هنری صادق الوعد مسجد چهاره معصوم(ع) را مکانی برای فعالیته ای فرهنگی نوجوانان و جوانان محله دانست و تاکید کرد: تکریم مادران شهدا، فعالیت کتابخانه ای، سرود، مداحی، برگزاری مسابقات جام فجر در رشته های فوتبال، پینگ پنگ و دارت ویژه ایام الله دهه فجر در دو گروه سنی زیر 16 سال ،اهدای جوایز به دختران فاطمی و برگزاری کلاس های تقویتی بخشی از برنامه های این کانون فرهنگی هنری است.

برگزاری نشست های بصیرتی و معرفتی

وی برگزاری جشن تکلیف برای دختران ۹ ساله مسجد، سلسله نشست های فرهنگی، بصیرتی، سیاسی با عنوان «طراوت در گام دوم انقلاب» را بخش دیگری از برنامه های این مسجد نام برد که در اجرای آنها مشارکت دارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری صادق الوعد مسجد چهارده معصوم(ع) با بیان اینکه عرصه فرهنگ دارای چند وجه است و کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار دیگر ارکان مسجد به دنبال تعالی محله هستند، در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مواردی که باید در کانون های مساجد مورد توجه قرار بگیرد، فراهم کردن زمینه حضور نوجوانان و جوانان در مسجد به همراه والدینشان است و در همین راستا ما در مسجد چهارده معصوم(ع) طرح اولیا و مربیان را در دستور کار قرار داده ایم. اهتمام به این طرح موجب شده مسجد ما به عنوان یکی از مساجد پررونق و برقرار و پیشرو با حضور نوجوانان و جوانان به همراه خانواده هایشان، مطرح شود.

 پایان پیام/.