کانون رضویه و چهارشنبه‌های شهدایی
کانون رضويه و چهارشنبه‌هاي شهدايي

کانون رضویه و چهارشنبه‌های شهدایی

کانون فرهنگي هنري مسجد رضويه با اجراي طرح «چهارشنبه‌هاي شهدايي» و «تابلوي بصيرت» مروج فرهنگ ايثار و شهادت در منطقه افسريه است؛ اين کانون مسجدي در طرح «نخبگان امين»، استعدادها از خانواده‌هاي محروم را شناسايي و از آنها حمايت مي‌کند.
شناسه خبر : 41120 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۹:۲۰

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، کانون رضویه در رشته های مختلف قرآنی، ورزشی، فرهنگی، هنری،نقاشی به کلیه مقاطع سنی خدمات ارایه می دهد و کلاس‌های فرهنگی، احکام، قرآن، ورزش و زبان انگلیسی، تفریح و بازی هم چاشنی برنامه‌های فرهنگی آن است.

 مسعود رضایی مقدم با اشاره به فعالیت های کانون فرهنگی هنری مسجد رضویه واقع در منطقه افسریه، اظهار کرد: یکی از رویکردهای کانون رضویه فعالیت در عرصه ورزشی است که در این زمینه امکان ورزش های رزمی در این کانون برای نوجوانان و جوانان فراهم است و اعضای کانون در ورزش های رزمی توانسته اند در مرحله منطقه ای و استانی حائز رتبه نیز شوند.

مدیر کانون فرهنگی هنری مسجد رضویه واقع در افسریه با اشاره به اجرای طرح «چهارشنبه های شهدایی» در این کانون بیان کرد: در قالب این طرح چهارشنبه هر هفته، بعد از نماز مغرب و عشاء تجلیل از خانواده شهدا انجام می شود. اولویت اجرای این طرح اول با خانواده‌های شهدای مدافع حرم است و در مناسبت‌هایی مانند هفته دفاع مقدس و دهه فجر از خانواده‌های شهدای جنگ تحمیلی و انقلاب نیز تجلیل به عمل می آید.

رضایی مقدم اجرای طرح «تابلوی بصیرت» را یکی دیگر از برنامه های این کانون در راستای بزرگداشت شهدای هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد و افزود: در این برنامه هر هفته در تابلوی اعلانات مسجد، مطالبی در مورد مسائل روز جامعه، مباحث سیاسی، فرهنگی و اجتماعی درج می شود، تا افراد حضور یافته در مسجد و کانون فرهنگی هنری رضویه سطح دانش و آموزه هایشان در موضوعات مختلف جامعه ارتقا یابد.

وی یکی دیگر از برنامه های این کانون را بحث کمک های مومنانه و رزمایش مواسات دانست و تصریح کرد: ۸۰ خانواده نیازمند تحت پوشش خیریه این مسجد هستند که به صورت ماهیانه کمک های معیشتی به آنها صورت می گیرد، در کنار  آن به صورت موردی نیز به صورت ماهیانه به اقشار محروم کمک رسانی انجام می شود. ضمن اینکه در دوران کرونا با راه اندازی کارگاه تولید ماسک و خیاطی تلاش کردیم که برای اقشار نیازمند کارآفرینی و نیاز جامعه از ماسک و اقلام بهداشتی را برطرف کنیم.

مدیرکانون فرهنگی هنری مسجد رضویه واقع در افسریه یکی دیگر از برنامه های این کانون را طرح «نخبگان امین» نام برد و ادامه داد: در قالب این طرح با شناسایی نیروهای نخبه و توانمند از مناطق محروم، آنها را شناسایی و حمایت و وضعیت معیشتی‌شان را ساماندهی کردیم.

رضایی مقدم با اشاره به راه اندازی مرکز «ازدواج آسان» در این مسجد خاطر نشان کرد: در این مرکز در زمینه مشاوره های ازدواج، همسریابی و کمک به جوانان در آستانه ازدواج به اهالی محله خدمات ارائه می شود.

وی با اشاره به همنامی این مسجد با امام رضا(ع)، تاکید کرد: در سال های گذشته در روزهای پایانی ماه صفر و  ایام سالروز شهادت امام هشتم با مشارکت ۹ مسجد منطقه افسریه مراسم عزاداری و سخنرانی در مسجد رضویه برگزار می شد و امسال نیز مراسم سوگواری حضرت ثامن الحجج(ع) در مسجد برگزار شد.

گفتنی است کانون فرهنگی هنری مسجد رضویه واقع در منطقه افسریه از کانون های فرهنگی هنری مساجد فعال استان تهران است که با برگزاری برنامه های فرهنگی، مذهبی و هنری و نیز دستگیری از محرومان و اقشار کم برخوردار توانسته کارکرد اصیل و واقعی مساجد را احیاء کند.

 پایان پیام/.