لزوم توجه جدی مجموعه های فرهنگی به نقشه راه جهاد تبیین
لزوم توجه جدي مجموعه هاي فرهنگي به نقشه راه جهاد تبيين
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد تهران:

لزوم توجه جدی مجموعه های فرهنگی به نقشه راه جهاد تبیین

مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تهران با اشاره به نقش فرهنگ در جهاد تبيين گفت: لازم است نقشه راه جهاد تبيين براي مجموعه هاي فرهنگي مورد توجه جدي قرار گيرد و آرايش جديدي براي انتقال معارف انقلاب و نشر انديشه هاي امام و رهبر ايجاد شود.
شناسه خبر : 42246 تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

 

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) استان تهران، حسین براتی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه ای ستاد فهمای تهران با اشاره به اهمیت و جایگاه جهاد تبیین در جامعه امروز گفت: جهاد تبیین تلاشی مستمر و پیوسته و هوشمندانه در مقابله با انحرافات دشمن جریان حق برای رسیدن به هدف الهی است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اگر تبیین به‌ صورت مجاهدانه در بستر فکر و‌ اندیشه‌ اسلامی و رعایت شرایط، شاخصه‌ها و مؤلفه‌های آن انجام بگیرد آثاری عمیق در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی جامعه امروز به دنبال خواهد داشت.

براتی یکی از جلوه‌های مبارزه با تحریف را جهاد تبیین دانست و بیان داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری امروز دشمن، به دنبال تحریف حقایق در چشم مردم است تا بتواند عمل و بازو و اراده‌ی مردم را به‌سمت گمراهی بکشاند، بر این اساس امروز همه‌ افراد، اگر دیدند حقایق و محکمات اسلام و انقلاب مورد تحریف قرار می‌گیرد، وظیفه دارند تبیین کنند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به مصداق های جهاد تبیین اظهار داشت: کارکردها و مصادیق جهاد تبیین اگر با تکیه بر اسناد و تاریخ واقعی و همچنین فعالیت‌های انجام گرفته استفاده شود بسیاری از گره‌هایی که در ذهن مردم ایجاد شده و یا در آینده ایجاد می شود را از بین خواهد برد.

وی توجه به دستاوردهای انقلاب و ظرفیت های نظام را یکی از مصادیق جهاد تبیین در میان جوانان دانست و بیان کرد: تبیین و روشنگری در حوزه سبک زندگی اسلامی، خطر نفوذ در جامعه اسلامی، تکیه بر حفظ وحدت و اندیشه مقاومت، دشمنی های استکبار و تکیه بر توان داخلی برای جوانان از مصادیق بسیار مهم این جهاد فکری و اندیشه ای می باشد.

براتی با اشاره به اصول و الزامات جهاد تبیین در سه حوزه اخلاقی، مهارتی و روش شناسی گفت: توکل و اخلاص، تقوای قلم و زبان، پرهیز از سیاه نمایی، شجاعت و حریت در بیان، رعایت مرز انتقاد و بی اخلاقی و ... از جمله اصول اخلاقی جهاد تبیین می باشد.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران اظهار داشت: التزام و پایبندی به قانون، هنرمندانه بودن، پرهیز از هوچی گری و هیاهو، نوآوری در قالب و شیوه بیان، اقدام به هنگام، مداومت در تکرار، بهره مندی از فضای مجازی و بهره گیری درست از عنصر عاطفه از اصول مهارتی در جهاد تبیین است.

وی با اشاره به نقش فرهنگ در جهاد تبیین خاطرنشان کرد: در این خصوص لازم است نقشه راه جهاد تبیین برای مجموعه های فرهنگی تدوین و تدبیر شود به این معنا که باید آرایش جدیدی برای انتقال معارف انقلاب و نشر اندیشه های امام و رهبر ایجاد شود. این جهاد تبیینی تعمیقی است. این باعث واکسینه شدن اذهان در برابر شبهه‌ها می‌شود.

براتی ادامه داد: برای به نتیجه رساندن این راه باید جبهه فرهنگی در کشور نخبگان را به خط کند در این خصوص ضروری است که شبکه سازی شود و فعالان و نهادهای فرهنگی در زمینه تبلیغ، پژوهش، توزیع و نهادینه سازی ابزارهای فرهنگی در راستای شناخت اندیشه های امام و رهبری جهاد تبیین کنند.

 پایان پیام/.