مرحله مقدماتی اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد برگزار می شود
مرحله مقدماتي اولين المپياد فرهنگي بچه هاي مسجد برگزار مي شود
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران؛

مرحله مقدماتی اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد برگزار می شود

براتي با اشاره به برگزاري مرحله مقدماتي اولين المپياد فرهنگي بچه هاي مسجد گفت: اين المپياد در بازه زماني 26 تا 30 آذر ماه از سوي معاونت فرهنگي ستاد ويژه اعضاي کانون هاي فرهنگي هنري مساجد سراسر کشور برگزار مي شود.
شناسه خبر : 42577 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۸:۰۹

«حسین براتی» در گفت و گو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان تهران با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد گفت: این المپیاد در بازه زمانی 26 تا 30 آذر ماه از سوی معاونت فرهنگی ستاد ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اهداف برگزار این المپیاد اظهار داشت: اولین دوره المپیاد فرهنگی بچه­های مسجد با هدف شناسایی هسته­های توانمند و پیشرو فرهنگی کانون­های مساجد کشور برگزار می شود، در این المپیاد مسجدمحوری، کار تشکیلاتی، جاذبه­آفرینی هنری، استفاده از ظرفیت رسانه و خودکفایی دارای اهمیت ویژه می­باشد.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران با اشاره به فرآیند اجرای این المپیاد خاطرنشان کرد: در هر کانون باید یک تیم چهار نفره از فعالین و مربیان کانون تشکیل شود، در مرحله بعد یک نفر به نمایندگی از اعضا وارد سامانه جامع آموزشی ستاد کانون­های مساجد  (Lms) شده و بقیه اعضا را وارد سامانه کند و بعد از آن به سوالات چند گزینه ای و تشریحی جواب دهد.

 

براتی ادامه داد: مشورت با اعضای گروه برای پاسخ به سوالات مخصوصا سوالات تشریحی در این المپیاد مجاز است.

 

وی با اشاره به منابع آزمون گفت: چهار عرصه "فکر، علم، زندگی و معنویت" به عنوان عرصه­های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت (سند بالادستی برای همه اسناد برنامه­ای و چشم اندازی کشور) مبنای انتخاب منابع آزمون قرار گرفته است.

 

براتی با اشاره به منابع مکتوب این المپیاد اظهار داشت: سوالات آزمون از کتاب های "دغدغه های فرهنگی" از انتشارات صهبا، "ارتباط موثر" از انتشارات ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد و "تشکیلات ( چگونه تشکیلات کارآمد بسازیم؟)" نوشته اسماعیل فخریان طراحی شده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه سوالات با نگاه جامع طراحی شده و دانش عمومی شرکت کنندگان مورد ارزیابی قرار می­گیرد، افزود: فیلم های "راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد (دکتر  عرب اسدی) و "اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن"  (حجت الاسلام سعیدی آریا) در سامانه آموزشی بچه های مسجد بارگذاری شده است و علاقه مندان برای شرکت در آزمون لازم است به این منابع رجوع کنند.

 

وی در پایان گفت: آشنایی اعضای کانون های شرکت کننده با وقایع روز، شناخت ماهیت و عملکرد کانون، تربیت در بستر مسجد و احکام فعالیت در مسجد بر مبنای فتاوای مقام معظم رهبری در این المپیاد مهم می باشد.

پایان پیام/.