مساجد با بهره‌مندی از فرصت طلایی جام جهانی به پایگاهی شاد و نشاط بخش تبدیل شوند
مساجد با بهره‌مندي از فرصت طلايي جام جهاني به پايگاهي شاد و نشاط بخش تبديل شوند
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران؛

مساجد با بهره‌مندی از فرصت طلایی جام جهانی به پایگاهی شاد و نشاط بخش تبدیل شوند

مسئول دبيرخانه کانون هاي فرهنگي هنري مساجد تهران با اشاره به نقش مسجد در نشاط آفريني و ايجاد شور و شوق ميان جوانان گفت: با توجه به برگزاري بزرگترين رويداد فوتبالي جهان در قطر، مساجد مي توانند با بهره مندي از اين فرصت طلايي به پايگاهي شاد و نشاط بخش براي جوانان و نوجوانان تبديل شوند.
شناسه خبر : 42607 تاریخ انتشار : ۶ آذر ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۵:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان تهران، «حسین براتی» با تاکید بر اینکه مساجد یکی از مهم ترین پایگاه ها در تجمعات و گردهمایی مردم و ایجاد وحدت و همدلی به شمار می آیند، گفت: بنابراین مسجد یکی از حلقه های اصلی وحدت بخشی میان مردم یک محله خواهد بود.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان تهران با اشاره به لزوم تدوین شاخصه های کاربردی مسجد طراز انقلاب اسلامی از سوی سیاستگذاران و اندیشمندان و سازمان های مربوطه اظهار داشت: برای رسیدن به معیارهای مسجد طراز انقلاب اسلامی و عملیاتی کردن آن توجه به جاذبه های مسجد است و نقش امام جماعت و حتی کانون های فرهنگی هنری در آن به خوبی نمایان است.

براتی خاطرنشان کرد: تعامل، همفکری، همگرایی و همپوشانی فعالان مساجد در سیاستگذاری ها و برنامه ریزی های مسجد محور و  برخورد و جذب حداکثری روحانیون و ائمه  مساجد با جوانان و نوجوانان و نیاز سنجی درست و سنجیده در برنامه ریزی ها  موجب جذب هر چه بیشتر این قشر به مسجد؛ کانون ها  و پایگاه های بسیج خواهد شد.

وی با اشاره به نقش مسجد در نشاط آفرینی و ایجاد شور و شوق میان جوانان ادامه داد: با توجه به برگزاری بزرگترین رویداد فوتبالی جهان در قطر، مساجد می توانند با بهره مندی از این فرصت طلایی به پایگاهی شاد و نشاط بخش برای جوانان و نوجوانان تبدیل شوند.

براتی با اشاره به اعلام آمادگی کانون های فرهنگی هنری مساجد برای پخش زنده مسابقات فوتبال جام جهانی در سراسر استان ها گفت: بهره گیری از ظرفیت مساجد برای جذب و همدلی جوانان باعث توسعه ابعاد روحی و معنوی و جسمی آنان می شود.

براتی افزود: همواره مقام معظم رهبری در سخنان خود به اهمیت مساجد در محله ها تاکید دارند و می فرمایند هر کسی به اندازه‌ توان خود باید در شکوفایی مسجد سهیم گردد و هر یک از افراد و تشکل های جامعه اعم از مردم، شهرداری ها و دستگاه های دولتی و مردمی باید به اندازه خود سهمی در آن ایفا کنند.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران گفت: بنابراین لازم و ضروری است که این سخنان سرفصل همه مسئولان و برنامه ریزان فرهنگی مساجد قرار گیرد تا شاهد همگرایی مساجد با فعالیت های اجتماعی و ورزشی نوجوانان و جوانان باشیم.

پایان پیام/.