زبان فرهنگ یکی از ابزارهای اصلی جهاد تبیین است
زبان فرهنگ يکي از ابزارهاي اصلي جهاد تبيين است
امام جماعت مسجد شیخ صدوق؛

زبان فرهنگ یکی از ابزارهای اصلی جهاد تبیین است

امام جماعت مسجد شيخ صدوق با اشاره به نقش فعاليت هاي فرهنگي و هنري در جهاد تبيين گفت: جهاد تبيين را بايد با هنرمندي و تاثيرگذاري خاصي که زبان فرهنگ دارد براي مخاطب جوان و نوجوان به منصه ظهور رساند اين مساله نقش فعاليت هاي هنري را در اين زمينه پررنگ تر مي کند.
شناسه خبر : 43303 تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۶:۵۴

به گزارش ستاد فهما استان تهران،حجت الاسلام سید محمد جواد موسوی درچه ای؛ امام جماعت مسجد شیخ صدوق در گفت و گو با ستاد فهما استان تهران با اشاره به نقش فعالیت های فرهنگی و هنری در جهاد تبیین گفت: فرهنگ یکی از ابزارهای اصلی جهاد تبیین است و جهاد فرهنگی در تبیین و روشنگری مسائل از دیرباز مورد استفاده مجموعه های فرهنگی بود است.

وی با بیان اینکه برای جهاد تبیین لازم است از همه لوازم فرهنگی استفاده کرد؛ اظهار داشت: جهاد تبیین را باید با هنرمندی و تاثیرگذاری خاصی که زبان فرهنگ دارد برای مخاطب جوان و نوجوان به منصه ظهور رساند این مساله نقش فعالیت های هنری را در این زمینه پررنگ تر می کند.

حجت الاسلام موسوی درچه ای با اشاره به تاثیرگذاری ابزارهای فرهنگی در جذب مخاطب خاطرنشان کرد: ذوق و سلیقه هنری یک زبان گویا است که می تواند با آحاد مردم در سنین مختلف ارتباط برقرار کند و منجر به ایجاد جهاد تبیین گفتگو محور شود.

امام جماعت مسجد شیخ صدوق با اشاره به نقش امام جماعت در مساجد در راستای تبیین مسائل روز گفت: امام جماعت در وهله اول یک شخصیت فرهنگی در یک محل و مسجد است  و به خاطر مسئولیت خطیری که روی دوش خود دارد باید کار هدایت فرهنگی را هم انجام دهد و با ابزارهای جذاب و جدید مخاطب نوجوان و جوان را به مسجد جذب کند.

وی با اشاره به وظیفه نهادها و سازمان های فرهنگی نسبت به فعالیت های فرهنگی و هنری در مساجد افزود: نهادهای فرهنگی از نظر شرعی و قانونی و ساختاری وظیفه حمایت مادی و معنوی دارند تا مجموعه های فرهنگی تقویت شوند و به اهداف کارکردی مساجد دست یابند.

حجت الاسلام موسوی درچه ای با بیان اینکه بصیرت افزایی به عنوان یکی از محورهای اصلی جهاد تبیین است؛‌ اظهار داشت: با توجه به مراسمی که به مناسبت هفته بصیرت در مسجد شیخ صدوق داشتیم در خلال تلاوت قرآن و تفسیر قرآن کریم به بصیرت افزایی و روشنگری مسائل روز برای مخاطبان پرداختیم.

این قاری ممتاز بین المللی با اشاره به اجرای گروه سرود «ری نوا» در این مراسم خاطرنشان کرد:‌ برگزاری مسابقه جذاب ویژه نوجوانان  و سخنرانی با موضوع شهادت سردار قاسم سلیمانی و الگو گرفتن از شخصیت ایشان با محوریت وصیتنامه سردار از دیگر برنامه های این مراسم بود.

پایان پیام/.