شناسایی ظرفیت های کانون ها جهت بالابردن سطح کیفی فعالیت ها
شناسايي ظرفيت هاي کانون ها جهت بالابردن سطح کيفي فعاليت ها
در بازدید از کانون های جنوب غرب شهر تهران صورت گرفت؛

شناسایی ظرفیت های کانون ها جهت بالابردن سطح کیفی فعالیت ها

در اين بازديد که به منظور شناسايي ظرفيت ها و امکانات کانون ها و آسيب شناسي مسايل و مشکلات آنها صورت گرفت بر حل مشکلات و بالا بردن سطح کيفي کانون ها تاکيد شد. اين در حالي است که در اين بازديد کانون هاي فائزون؛ امام علي النقي (ع)؛ کانون شهيد باکري و کانون حرا مورد بررسي قرار گرفتند.
شناسه خبر : 43517 تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۰۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) استان تهران: نمایندگانی از ستاد کانون های فرهنگی هنری استان تهران در روزهای یک شنبه و دوشنبه ۴ و ۵ دی ماه از کانون های جنوب غرب شهر تهران بازدید کردند.

در این بازدید که به منظور شناسایی ظرفیت ها و امکانات کانون ها و آسیب شناسی مسایل و مشکلات آنها صورت گرفت بر حل مشکلات و بالا بردن سطح کیفی کانون ها تاکید شد. این در حالی است که در این بازدید کانون های فائزون؛ امام علی النقی (ع)؛  کانون شهید باکری و کانون حرا مورد بررسی قرار گرفتند.  

بر اساس این گزارش؛ کانون فائزون واقع در مسجد علویون  در منطفه 17 بوده است؛ محل کانون در طبقه بالای مسجد قرار داشته و مساحت آن تقریا 60 متر و فاصله 10 متر با مسجد و مشترکا با دفتر بسیج  می باشد. این کانون  دارای سالن بزرگ جهت برگزاری همایش ها با امکانات سیستم های گرمایشی و سرمایشی مناسب ،آبدارخانه ،اتاق هماهنگی و مساحت تقریباه 400 متر و مفروش می باشد.

همچنین؛ کانون در نزدیکی شهدای گمنام بهاران و شهدای پارک ابوذر بوده و دارای گروه سرود آماتور و کلاس های آموزشی مناسب مثل فتوشاپ، قرآن،کلاس های درسی و...می باشد.

 در این دیدار حجت الاسلام بابایی؛ امام جماعت مسجد علویون با بیان اینکه تا کنون ارتباطی با کانون گرفته نشده و بازدید برای اولین بار صورت گرفته است؛ گفت: در خواست برگزاری اردو های جهادی برای اعضای کانون  و ارسال کتاب؛ قفسه و تجهیزات یارانه ای داشتند.

وی گفت: مسجد دارای سایت علویون بوده و دارای بازخورد مناسبی است‌؛ همچنین مسجد در نزدیکی مقبره مطهر شهدای گمنام بوده و دارای ظرفیت فرهنگی مناسبی است.

این گزارش خاطرنشان می کند؛ کانون امام علی النقی(ع) واقع در مسجد حضرت ابو الفضل(ع)،  در ماه ها و مناسبت های مذهبی فعال بوده و علی رغم اینکه در داخل کوچه می باشد جمعیت زیادی را تحت پوشش فعالیت های مذهبی قرار می دهد .همچنین خانواده شهدا و جانبازان و آزاده به مسجد رفت و آمد دارند و 16 شهید از مسجد تقدیم انقلاب شده است.

این در حالی است که کانون در نزدیکی مقبره شهدای گمنام بوده و تاریخچه مسجد به سال 1354 برمی گردد و مساحت آن 15 متر می باشد.

حجت الاسلام نیک بین؛ امام جماعت مسجد با بیان اینکه حمایت ها از کانون ها و ارتباطات مقطعی نباشد؛ گفت:کمک مالی و تجهیزات رایانه ای از اولین ملزومات می باشد و حمایت از کانون ها در برگزاری اردوی علمی ، فرهنگی برای نوجوانان و جوانان با توجه به محرومیت منطقه صورت گیرد.

این گزارش می افزاید؛ کانون شهید باکری واقع در مسجد چهارده معصوم بوده؛  تاریخچه مسجد به سال 1370 برمی گردد و مساحت آن 500 متر و مساحت کانون 70 متر است.

در کانون کلاس های آموزشی مانند رایانه، قرآن، دروس آموزشی مدارس، فنی شامل(جوشکاری،مکانیکی،سخت افزار رایانه) برگزار خواهد شد. این در حالی است که در این کانون فعالیت های مختلف فرهنگی از جمله برپایی ایستگاه های صلواتی در مناسبت های مختلف مذهبی ،برگزاری مراسمات مذهبی برگزار می شود.

همچنین؛ کانون در زمینه نقد فیلم و پخش کلیپ فعالیت مناسبی دارد و با توجه با صحبت های مدیر کانون آقای فرامرز توکلی در مسجد کانون بیشتر فعال بوده و پایگاه بسیج کم رنگ تر است. در بازدید حضوری از کانون مشاهده شد که کانون دارای دفتر مستقل و چند اتاق بوده و کلاس های آموزشی در آن دایر می باشد.

انتهای پیام/