پرورش نیروهای اثرگذار انقلابی در کانون فرهنگی الکوثر
پرورش نيروهاي اثرگذار انقلابي در کانون فرهنگي الکوثر
سلمانی تاکید کرد:

پرورش نیروهای اثرگذار انقلابی در کانون فرهنگی الکوثر

مسئول هماهنگي کانون فرهنگي هنري الکوثر با بيان اينکه کانون فرهنگي الکوثر يک مجموعه فرهنگي مسجد محور است که در حوزه تخصصي نوجوان و جوان فعاليت مي کند، گفت: اين کانون تلاش دارد ضمن پرورش نيروهاي اثرگذار انقلابي کارکرد اجتماعي مسجد را به جايگاه حقيقي آن نزديک کند.
شناسه خبر : 43773 تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۰:۳۳

ستاد خبری فهما:ابراهیم سلمانی، مسئول هماهنگی کانون فرهنگی هنری الکوثر در گفتگو با ستاد فهما استان تهران، با بیان اینکه کانون فرهنگی الکوثر یک مجموعه فرهنگی مسجد محور است که در حوزه تخصصی نوجوان و جوان فعالیت می کند، گفت: این کانون تلاش دارد ضمن پرورش نیروهای اثرگذار انقلابی کارکرد اجتماعی مسجد را به جایگاه حقیقی آن نزدیک کند.

وی با بیان اینکه فعالیت کانون از یک جلسه قرآن ۵ نفره شروع شد و در تابستان سال ۸۷ با حمایت حجت الاسلام علی مطهری امام جماعت مسجد تاسیس شد، خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه قران به حلقه های تربیتی نوجوانان در متوسطه اول و دوم توسعه یافت و امرزو به یک مرکز تخصصی تربیت کودکان و نوجوانان پسر و دختر و یک مرکز رشد برای دانشجویان و طلاب مبدل شده است.

سلمانی با بیان اینکه هم اکنون این مجموعه دارای حدود ۱۸ نیروی تربیتی  ۵۰ نیروی تشکیلاتی و ۵۰۰ مخاطب مرتبط با مجموعه  است، اظهار داشت: مرکز تربیت قدیمی ترین و مهم ترین بخش کانون است که به منظور تخصصی شدن فعالیت مربیان، تسهیل نظارت اساتید بر فعالیت ایشان و افزایش بازدهی تربیتی در مجموعه در سال ۹۴ به سه سطح تربیتی در قالب سطوح ۱ تا ۳ تقسیم بندی شد.

مسئول هماهنگی کانون الکوثر افزود: سطح ۱ کانون شامل نونهالان دوره دبستان که فرایند کلی جذب و ارتباط گیری با نونهالان را بر عهده دارد، سطح ۲ شامل نوجوانان دوره متوسطه اول و سطح سوم شامل نوجوانان دوره متوسطه دوم می باشد.

وی با بیان اینکه واحد آموزش وظیفه ریل گذاری و نظارت بر محتوای آموزشی مرکز تربیت را دارد و در سه دوره اتفاق افتاده است، گفت:  دوره اول در ۴ حوزه قرآن، احکام، اخلاق و معارف مطابق ذوق و تشخیص مربی فعالیت می کند و  دوره دوم بر محور کتاب های مشخصی چون سیر بینش مطهر برنامه ریزی شده است.

سلمانی ادامه داد: دوره سوم دراین دوره با تکیه بر بیانات مقام معظم رهبری و اندیشهِ های حضرت علامه طباطبایی(ره) و براساس4 ساحت انسان یعنی ارتباط با خود، ارتباط با خداوند، ارتباط با دیگران و ارتباط با طبیعت در 6 محور اعتقادات، انسان ِشناسی، اخلاق، احکام، انقلاب اسلامی و قرآن کریم آنِچه در هر سال باید به  مربیان آموزش داده شود، مشخص شده است.

مسئول هماهنگی کانون الکوثر گفت: مرکز رشد جایگاه فعال شدن جمعی از نیروهای تربیت یافته مجموعه برای توسعه اثر گذاری در سطح مسجد و محله است تا مسجد را به جایگاه اصلی خود بازگردانده و آن را محور فعالیت های محله کند.

وی خاطرنشان کرد:  واحدهای این مرکز عبارتند از واحد بصیرت، واحد خانواده، واحد جهادی (گروه جهادی فاطمیون)، واحد رسانه، واحد کار و اشتغال، واحد مسجد و واحد پژوهش.

پایان پیام/