شناسایی و تقدیر از کانون های فعال/ حمایت و پیگیری فعالیت کانون ها
شناسايي و تقدير از کانون هاي فعال/ حمايت و پيگيري فعاليت کانون ها
امام جمعه بهارستان؛

شناسایی و تقدیر از کانون های فعال/ حمایت و پیگیری فعالیت کانون ها

امام جمعه بهارستان با بيان اينکه با ابزارهاي مختلفي مي توان کانون هاي فرهنگي هنري مساجد را فعال کرد؛ گفت: پيشنهاد مي شود کانون هاي فعال شناسايي شده و در محافل عمومي مانند نماز جمعه از آنها تقدير شود.
شناسه خبر : 43853 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۳:۵۷

ستاد فهما تهران؛ نمایندگانی از ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان تهران چهارشنبه ۲۸ دی ماه با حجت الاسلام سید علی حسینی؛ امام جمعه نسیم شهر دیدار و گفت و گو کردند.

در این دیدار در خصوص برنامه های دهه فجر؛ پایش کتاب؛ اسنپ فرهنگی و غیره کانون های فرهنگی هنری مساجد در منطقه اسلام شهر و بهارستان تشریح و گفت و گو شد؛ همچنین نقاط قوت و ضعف کانون ها ریشه یابی و بررسی گردید.

حجت الاسلام حسینی در ادامه این نشست با اشاره به آسیب شناسی مساجد و کانون های منطقه بهارستان گفت:  متاسفانه در منطقه بهارستان مساجد در دست طایفه ها و قومیت های مختلف است در حالی که ما تاکید داریم مسائلی که باعث تمیز و تشخیص است برداشته شود و مسائلی که عرفی است و امضای اسلام را ندارد از بین برود زیرا بهترین افراد با تقوا ترین آنهاست.

وی با بیان اینکه سازوکارهای این مسائل باید برای دست اندرکاران مساجد تبیین و روشنگری شود؛ خاطرنشان کرد: برخی از مساجد این شهرستان تحت نظر اوقات نیست این فکر غلطی است و باید به اینچنین مسائل و مشکلات پرداخته شود.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به علت یابی مشکلات و آسیب شناسی آنها در کانون ها و مساجد اظهار داشت: بعضی از مشکلات فردی و برخی جمعی است؛ لازم است در این خصوص فعالیت کانون ها رصد شده و پیگیری لازم در این خصوص صورت گیرد.

امام جمعه بهارستان با بیان اینکه با ابزارهای مختلفی می توان کانون های فرهنگی هنری مساجد را فعال کرد؛ ادامه داد: پیشنهاد می شود کانون های فعال شناسایی شده و در محافل عمومی مانند نماز جمعه از آنها تقدیر شود.

وی با اشاره به فراهم کردن امکانات مانند اعزام سخنران در خصوص جهاد تبیین و غیره گفت: آسیب شناسی مشکلات کانون ها و مساجد و افکار غلط حاکم بر برخی از مساجد یکی از مهمترین کارهای روی زمین مانده است.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه مشکلات را باید از زاویه بهتری رصد و پیگیری کرد؛ اظهار داشت: باید با برنامه ریزی منسجم و کارآمد برای مسجد از جایگاه حمایت گر نسبت به کانون ها عمل شود.

در ادامه این نشست نمایندگان ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از چهار کانون بصیرت؛ شهدای غواص؛ حضرت ابوالفضل (ع) و کانون صاحب الزمان (عج) شهرستان بهارستان بازدید کرده و به بررسی و پیگیری فعالیت ها و تشریح برنامه های دهه فجر و پایش کتاب پرداختند.

انتهای پیام/