تربیت نیروهای اثرگذار در مرکز رشد کانون الکوثر
تربيت نيروهاي اثرگذار در مرکز رشد کانون الکوثر
مسئول هماهنگی کانون فرهنگی هنری الکوثر تاکید کرد:

تربیت نیروهای اثرگذار در مرکز رشد کانون الکوثر

سلماني گفت: مرکز «رشد» در کانون فرهنگي هنري الکوثر، جايگاه فعال شدن جمعي از نيروهاي تربيت يافته مجموعه براي توسعه اثرگذاري در سطح مسجد و محله است.
شناسه خبر : 43854 تاریخ انتشار : ۱ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۴:۱۵

«ابراهیم سلمانی»، در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان تهران، با بیان اینکه مرکز رشد جایگاه فعال شدن جمعی از نیروهای تربیت یافته مجموعه برای توسعه اثرگذاری در سطح مسجد و محله است؛ گفت: واحد های این مرکز عبارتند از: واحد بصیرت؛ واحد خانواده؛ واحد جهادی (گروه جهادی فاطمیون)؛ واحد رسانه؛ واحد کار و اشتغال؛ واحد مسجد و واحد پژوهش.

مسئول هماهنگی کانون فرهنگی هنری الکوثر ادامه داد: واحد بصیرت با برگزاری حلقه های کتابخوانی؛ دوره های آموزشی و معرفتی؛ دعوت از مسولین؛ مطالبه گری و روشنگری های عمومی؛ سعی در جریان سازی و تبیین مسایل روز متناسب با ریل اصلی انقلاب اسلامی را دارد.

سلمانی خاطرنشان کرد: واحد رسانه کانون الکوثر به منظور تهیه محتوای گزارشی و فرهنگی؛ مدیریت فضای مجازی کانون و برگزاری دوره های آموزشی رایانه و رسانه در سطح محل ایجاد شده و در ۵ کارگروه آموزش صوت و تصویر؛ سایت فضای مجازی و طراحان فعالیت می کند.

مسئول هماهنگی کانون فرهنگی هنری الکوثر با اشاره به فعالیت های واحد رسانه اظهار داشت: طراحی سایت کانون و هیات یاس علقمه؛ برگزاری دوره آموزشی مقدماتی عکاسی برادران و خواهران با همکاری دانشکده رسانه خبرگزاری فارس؛ تولید کلیپ و پادکست و برگزاری چندین دوره آموزش فتوشاپ و زبان های برنامه نویسی مخصوص نوجوانان و جوانان محله از جمله فعالیت های این واحد می باشد.

وی با بیان اینکه واحد خانواده با هدف فرهنگ سازی ترویج ازدواج آسان و فرزندآوری و حمایت از نهاد خانواده ایجد شده است؛ افزود: تاسیس اتاق مشاوره و ایجاد یک بستر به منظور واسطه گری در امر ازدواج از چشم اندازهای این واحد می باشد.

سلمانی گفت: واحد جهادی با هدف دستگیری از محرومان به خصوص مستضعفان ساکن در محل ایجاد و تقویت حس مسیولیت پذیری نسبت به هم نوعان در نوجوانان و جوانان ایجاد شده است.

مسئول هماهنگی کانون فرهنگی هنری الکوثر با اشاره به فعالیت های واحد جهادی بیان داشت: پراخت ۱۱۵ میلیون تومان وام به خانواده های نیازمند به منظور تامین مسکن؛ تحت تکفل قراردادن ۶ خانواده با کمک نوجوانان کانون برگزاری اردوی جهادی در مناطق محروم استان کرمان و خوزستان از جمله فعالیت های این واحد می باشد

وی با بیان اینکه واحد مسجد متصدی اصلی اجرای برنامه ها و مراسمات مسجد و همچنین زیباسازی و فضاسازی داخل و بیرون آن است؛ خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی این واحد استفاده از تمام ظرفیت های موجود در مسجد با هدف جذب و اثرگذاری حداکثری بر اعضای محله می باشد.

سلمانی با بیان اینکه واحد پژوهش جوان ترین واحد کانون فرهنگی الکوثر است؛ اظهار داشت: استفاده از ظرفیت علمی و تجربه انباشته شده در مجموعه استعدادیابی و هدایت نوجوانان و جوانان مستعد به سوی کارهای پژوهشی و علمی و پاسخ گویی به نیازهای فکری کانون از رسالت های اصلی این واحد می باشد.

مسئول هماهنگی کانون فرهنگی هنری الکوثر با اشاره به فعالیت های این واحد گفت: شروع پروژه تدوین تاریخ شفاهی کانون به عنوان یک نمونه موفق از تشکیلات مسجدی؛ برگزاری دوره نویسندگی خلاق مخصوص اعضا؛ انجام پروژه افکار سنجی با هدف آشنایی با نیازها و ماموریت های اصلی کانون و برگزاری رویداد پژوهشی برای نوجوانان متوسطه دوم تحت عنوان مسابقه حکیم باشی از مهمترین فعالیت های این بخش می باشد.

وی با بیان اینکه واحد کار و اشتغال با دغدغه پرداختن به مساله اشتغال جوانان و بستر سازی کار تولیدی و مولد برای جامعه در سطح مسجد شکل گرفته است؛ افزود: طراحی و اجرای دوره های آموزشی مهارت های اقتصادی و شغلی برای نوجوانان مجموعه؛ راه اندازی پروژه تولید اسباب بازی در راستای کلی مجموعه؛ برگزاری دوره های کارآموزی دو و سه ماهه برای نوجوانان با کمک کارگاه کار و خلاقیت مهر آب از مهمترین فعالیت های این واحد می باشد.

سلمانی با بیان اینکه هیات یاس علقمه با برگزاری مراسم در مناسبت های مختلف و روضه های هفتگی و مراسم بزرگداشت شهدا سعی در اشاعه مکتب حسینی به عنوان رشد معارف اسلامی و فضایل انقلابی دارد؛ گفت: همچنین واحد ریحانه در سال ۹۸ با همکاری خواهران بسیج و به جهت تکمیل فرآیند تربیت دختران تشکیل شد و با تاسی از روایات این واحد به نام ریحانه متبرک شد؛ رسالت ریحانه تربیت مادران انقلابی است.

پایان پیام/