ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی کانون ها/ تشریح برنامه های دهه فجر
ارتقاي سطح فعاليت هاي فرهنگي کانون ها/ تشريح برنامه هاي دهه فجر
در بازدید از کانون های منطقه ۱۸ و ۱۹ صورت گرفت؛

ارتقای سطح فعالیت های فرهنگی کانون ها/ تشریح برنامه های دهه فجر

نمايندگاني از ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران از کانون هاي منطقه ۱۸ و ۱۹ تهران بازديد کرده و در خصوص ارتقاي سطح فعاليت هاي فرهنگي کانون ها و برنامه هاي دهه فجر بحث و گفت و گو کردند.
شناسه خبر : 43873 تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۲:۲۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) از استان تهران: نمایندگانی از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از کانون های ابرار؛ منتظران موعود؛ گام دوم انقلاب و ابوذر منطقه ۱۸ و ۱۹ تهران بازدید کرده و در دیدار با مدیران کانون ها  به آسیب شناسی و بررسی مشکلات آنها پرداختند.

حجت الاسلام مطلبی؛ مدیر کانون ابوذر در این بازدید گفت: با توجه به تراکم جمعیت در موقعیت مکانی مسجد و کانون فعالیت های فرهنگی متنوعی در حال انجام است.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی کانون اظهار داشت: برگزاری جلسات تلاوت نور؛ برپایی کارگاه های آموزشی ویژه نوجوانان مانند چرتکه؛ مهد قرآن و غیره از جمله فعالیت های این کانون می باشد.

حجت الاسلام  مطلبی با معرفی فضای مسجد و کانون و فعالیت های کتابخانه خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری مسجد در تامین جهیزیه و کمک به خانواده های بی بضاعت فعال است همچنین در برگزاری کارگاه های آموزشی سبک زندگی از اساتید برجسته جهت کمک به محله استفاده کرده ایم.

در ادامه این بازدید حجت الاسلام قلی پور؛ امام جماعت و مدیر کانون گام دوم انقلاب؛ مسجد حضرت ابوالفضل (ع) گفت: دیدار با خانواده معظم شهدا، صلح فی مابین خانواده ها، تلاوت نور، برپایی ایستگاه های صلواتی، برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی، برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی و هنری و علمی جهت جذب نوجوانان  از جمله فعالیت های کانون می باشد.

در ادامه این بازدید آقای کشاورز؛ مدیرکانون ابرار، مسجد حمزه سید الشهدا با اشاره به مهمترین فعالیت های کانون گفت: آموزش نوجوانان در رابطه با فضای مجازی، برگزاری کارگاه های سبک‌زندگی؛ اجرای برنامه های ملی مذهبی ،برگزاری کلاس های چرتکه  و درسی از جمله این فعالیت ها می باشد.

وی اظهار داشت: کانون دارای انتشارات بوده و جهت استفاده سایر کانون ها می تواند با مساعدت بیشتری عمل کند.

همچنین در ادامه این بازدیدها سیده معصومه موسوی؛ مدیر کانون منتظر موعود مسجد سید الشهدا گفت: اجرای برنامه های مختلفی از جمله طرح تلاوت نور، اسنپ فرهنگی، چاپ کتاب در زمینه کودک، کسب وکار فرهنگی، کارآفرینی، اجرای کارگاه های مختلف در زمینه خانواده و مشاوره روانشناسی خانواده  از جمله فعالیت های این کانون می باشد.

وی با بیان اینکه طرح های مختلف و متنوعی در فضای مجازی آماده شده که می تواند منجر به تعامل خوبی بین کانون های سطح استان و مساجد شود؛ خاطرنشان کرد: طرح 1841 طرحی خلاقانه و جدید بوده که نیازهای متناسب با افراد محل را با محوریت مسجد و کانون در بر گرفته است.

همچنین در این بازدیدها در خصوص برنامه های دهه فجر بحث و گفتگو شد.

لازم به ذکر است؛ با توجه به طرح پایش کتاب،کتاب های بلا استفاده کانون ها جمع آوری و به ستاد استان ارسال شد.

پایان پیام/