لزوم شبکه‌سازی کانون‌های مساجد فعال تربیت‌محور
لزوم شبکه‌سازي کانون‌هاي مساجد فعال تربيت‌محور
سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان تهران تاکید کرد؛

لزوم شبکه‌سازی کانون‌های مساجد فعال تربیت‌محور

مقدم، با اشاره به ضرورت شبکه سازي کانون‌هاي مساجد تربيت‌محور گفت: علاوه بر شناسايي مسائل و مشکلات کانون ها، بايد تمامي راهکارهاي تربيتي، ابتکارات و خلاقيت‌ها و سياست‌هاي ارتباط‌گيري و مشارکت با دستگاه‌هاي فرهنگي را به اشتراک بگذاريم.
شناسه خبر : 45000 تاریخ انتشار : ۴ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۱۷:۱۴

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان تهران، اولین نشست هم اندیشی کانون های مساجد تربیت محور تهران، صبح امروز (پنجشنبه 4 اسفند ماه) با حضور مهدی مقدم، سرپرست ستاد هماهنگي کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران و 12 تن از مدیران کانون‌های مساجد فعال در حوزه تربیتی شهر تهران در ساختمان بهشتی ستاد هماهنگي کانون‌های مساجد کشور برگزار شد.

مقدم، در ابتدای این نشست با اشاره به لزوم شبکه سازی در حوزه کانون‌های مساجد تربیت محور گفت: طبق برآوردها از 1400 باب از کانون‌هاي مساجد تهران، بیش از نیمی از کانون ها به جذب، تربیت و توانمند کردن جوانان و نوجوانان در حوزه های اردویی، آموزشی و اعتقادی و علمی می پردازند.

سرپرست ستاد هماهنگي کانون‌های مساجد استان تهران، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت بالای کانون‌های مساجد، شبکه سازی کانون های فعال تربیت محور گام اصلی ستاد است که در این راستا باید مبتنی بر مسائل و مشکلات و محدودیت های کانون ها حرکت کنیم.

مقدم، با اشاره به هدف از برگزاری این نشست افزود: علاوه بر شناسایی مسائل و مشکلات کانون ها، باید همه راهکارهای تربیتی، ابتکارات و خلاقیت ها و سیاست های ارتباط گیری و مشارکت با دستگاه های فرهنگی را به اشتراک بگذاریم.

سرپرست ستاد هماهنگي کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه ساختار تربیتی کانون ها قابل اشتراک گذاری است، تصریح کرد: ما به لحاظ محتوایی دچار فقر و غنا هستیم به طور مثال یک کانون گاهی در یک موضوعی توانمندی دارد و گاهی در یک موضوع نیاز به همفکری و کمک دارد.

وی گفت: شبکه سازی کانون های مساجد از اهميت بسزایی برخوردار بوده و این مولفه باید موضوع محور، جغرافیا محور و عملیات محور باشد، به این معنی که شبکه سازی باید با کانون هایی که در خصوص امکانات اردویی و غیره فعال هستند، صورت پذیرفته و از سوی دیگر حرکت فرهنگی کانون هاي مساجد یک منطقه یا کار ویژه کانون ها در یک حرکت بزرگ فرهنگی کشور صورت گیرد.

مقدم با بیان اینکه اولین فایده این گونه جلسات شناسایی مدیران توانمند کانونی است، تصریح کرد: تشریک مساعی در خصوص فعالیت ها و شبکه سازی و اتحاد و همکاری منسجم و هماهنگ در راه اعتلای کانون ها مهم و ضروری است.

در ادامه این نشست مدیران کانون های فعال در حوزه تربیتی به بیان مشکلات و مسائل خود پرداخته و مطالبات خود را از سرپرست ستاد هماهنگي کانون‌های مساجد استان تهران بیان کردند.

پایان پیام/