حضور ستاد کانون‌های مساجد استان تهران در نمایشگاه «توانمندسازی و تحول اجتماع امور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار»
حضور ستاد کانون‌هاي مساجد استان تهران در نمايشگاه «توانمندسازي و تحول اجتماع امور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار»

حضور ستاد کانون‌های مساجد استان تهران در نمایشگاه «توانمندسازی و تحول اجتماع امور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار»

ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران با حضور در نمايشگاه «توانمندسازي و تحول اجتماع امور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار» شهرستان بهارستان فعاليت‌هاي کانون هاي اين شهرستان را در قالب غرفه اي به نمايش گذاشت.
شناسه خبر : 45466 تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ زمان انتشار : ۰۰:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان تهران، نمایشگاه "توانمندسازی و تحول اجتماع امور ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار" امروز 19 اسفند ماه با حضور 20 غرفه از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، سازمان بهزیستی، هلال احمر و کمیته امداد در شهرستان بهارستان برگزار شد.

ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با حضور در این نمایشگاه فعالیت های کانون های فرهنگی هنری این شهرستان را درقالب غرفه ای به نمایش گذاشت.

آقامحمدی، رئیس ستاد توانمندسازی محلات کشور ضمن حضور در این نمایشگاه از غرفه کانون های مساجد استان تهران بازدید کرد و در جریان فعالیت های کانون های فرهنگی هنری شهر بهارستان قرار گرفت.

وی در جریان بازدید از این نمایشگاه با بیان اینکه  در راستای اجرای طرح توانمندسازی و تحول محلات، ۲۰۲۰ محله کم برخوردار در کشور شناسایی شده است، گفت: ساکنین این محلات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

آقامحمدی با بیان اینکه در سطح استان تهران ۲۴۳ محله کم‌برخوردار شناسایی شده اند، اظهار داشت: طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار ۲۰۲۰ با دستور مقام معظم رهبری آغاز و با حمایت و همکاری سه قوه به مرحله اجرا در آمده است.

رئیس ستاد توانمندسازی محلات کشور خاطرنشان کرد: در سال جاری ۲۰ هزار میلیارد تومان در ردیف بودجه دولت از محل تبصره ۱۴ به عنوان محلات ۲۰۲۰ اعتبار تخصیص یافته تا برای کسری منابع مالی دستگاه‌های اجرایی در رفع محرومیت‌زدایی در جامعه هزینه شود.

 وی ادامه داد: تاکنون از این میزان اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان برای بیمه سلامت و ۵ هزار میلیارد تومان برای بیماران صعب العلاج اختصاص داده شده است.

در راستای اجرای طرح توانمندسازی و تحول محلات،۲ هزارو۲۰  محله کم برخوردار شهری  با جمعیتی حدود ۲۰ میلیون نفر در کشور شناسایی شده که ساکنان این محلات با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند.

پایان پیام/