برگزاری شبِ محفل انس با قرآن کریم در راستای هر مسجد یک پایگاه قرآنی
برگزاري شبِ محفل انس با قرآن کريم در راستاي هر مسجد يک پايگاه قرآني
در مسجد نیاوران صورت گرفت؛

برگزاری شبِ محفل انس با قرآن کریم در راستای هر مسجد یک پایگاه قرآنی

شبِ محفل انس با قرآن کريم با حضور استاد روزبهاني، قاري ممتاز بين المللي با هدف هر مسجد يک پايگاه قرآني به همت کانون فرهنگي هنري نياوران مسجد نياوران برگزار شد.
شناسه خبر : 48154 تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۲۵

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، شبِ محفل انس با قرآن کریم با حضور استاد روزبهانی، قاری ممتاز بین المللی به همت کانون فرهنگی هنری نیاوران مسجد نیاوران برگزار شد.

این محفل قرآنی دوشنبه هر هفته بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور پر شور مردم منطقه در فضایی گرم و صمیممی و در راستای انس بیشتر با قرآن و با هدف هر مسجد یک پایگاه قرآنی برگزار می شود.

در  این محفل بعد از قرائت آیاتی از قرآن کریم توسط قاری اصلی مجلس افراد حاضر در مجلس نیز قرائت قرآن خواهند داشت و سپس تفسیر آیات تلاوت شده نیز توسط قاری بیان می شود.

در سال‌های گذشته با توسعه فعالیت‌های قرآنی خارج از مساجد، با ضعف نسبی فعالیت‌های قرآنی درون مسجد مواجه شدیم، به‌گونه‌ای که اکنون شاهد هستیم که فعالیت‌های قرآنی برخی از مساجد به حد قرائت یک صفحه قرآن بعد از نماز یا برگزاری یک جلسه تلاوت در مناسبت‌ها تقلیل پیدا کرده است و قاریان، حافظان و مربیان قرآنی در مکان‌هایی به غیر از مسجد فعالیت می‌کنند.

شاید به‌دلیل همین ضعف‌ها بود که مقام معظم رهبری با نگاهی آینده‌نگرانه و دقیق در روز اول ماه مبارک رمضان سال جاری و در محفل قرآنی و جمع خادمین قرآن با تاکید ویژه، طرح «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» را پیشنهاد می‌دهند. بیان این موضوع توسط مقام معظم رهبری به نوعی بازگشت فعالیت‌های قرآنی به مساجد و تبدیل مساجد به پایگاه قرآنی است و ناظر به آسیب‌شناسی در مسئله‌ای است که عنوان شد.

پایان پیام/