طراحی نقشه راه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر تمدن نوین اسلامی
طراحي نقشه راه ستاد کانون هاي فرهنگي هنري مساجد در مسير تمدن نوين اسلامي
مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تاکید کرد؛

طراحی نقشه راه ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در مسیر تمدن نوین اسلامی

گنجي با بيان اينکه در نقشه راه جديد ستاد کانون هاي مساجد در صدديم در مسير تمدن نوين اسلامي برنامه ريزي خاصي داشته باشيم، گفت: در اين رابطه لازم است نسبت به انديشه هاي امام راحل و حضرت آقا در خصوص مسجد و شعار دولت جديد مبني بر بازگشت به مسجد فعاليت بيشتري داشته باشيم.
شناسه خبر : 48455 تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۴۷

فاطمه گنجی در گفت و گو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، با بیان اینکه در نقشه راه جدید ستاد کانون های مساجد در صددیم در مسیر تمدن نوین اسلامی برنامه ریزی خاصی داشته باشیم، گفت: در این رابطه لازم است نسبت به اندیشه های امام راحل و حضرت آقا در خصوص مسجد و شعار دولت جدید مبنی بر بازگشت به مسجد فعالیت بیشتری داشته باشیم.

 مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه خداوند با ولادت و شهادت امام علی (ع) نشان داد که مسجد در دین مرکزیت مهمی دارد، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی فرهنگی درست در شهر منطقه و محله قدمی در راه مرکزیت مسجد برداریم و مسجد را مرکزی برای وحدت و برنامه های فرهنگی تربیتی و مبارزه با فتنه ها و حل مشکلات معیشتی و فرهنگی و اجتماعی مردم بدانیم.

وی ادامه داد: مرکزیت مسجد به معنای همسویی فعالیت های مختلف منطقه و محل، حول مسجد است که در این راستا باید یک روحانی در راس فعالیت ها قرار گیرد و در تصمیم گیری های کلان‌ نقشی کلیدی داشته باشد.

گنجی با اشاره به سخن حضرت امام خمینی (ره) در این رابطه گفت: رهبر کبیر انقلاب حضرت امام (ره)، به مسجد اینگونه نگاه می‌کند؛ "مساجد باید محل اجتماع جوانها،و نوجوانان باشد،  اگر ما بفهمیم که این اجتماعات چه فوائدی دارد و اگر بفهمیم که اجتماعاتی که اسلام برای ما دستور داده و فراهم کرده است، چه مسائل سیاسی را حل می کند، چه گرفتاری ها را حل می کند، این طور بی حال نبودیم که مساجدمان مرکز بشود برای چند پیرزن و پیرمرد. "

مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: همچنین حضرت آقا در این خصوص می فرمایند" مسجد اهمّیّت دارد، پایگاه است؛ همچنان‌که معروف شده در زبانها واقعاً پایگاه است. نه‌فقط پایگاه برای فلان مسئله‌ی اجتماعی، مسجد میتواند پایگاه همه‌ی کارهای نیک باشد؛ پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله‌ی با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدّن اسلامی و بصیرت‌افزاییِ افراد؛ و هَلُمَّ جَرّا. مسجد یک چنین جایگاهی است."

وی با اشاره به پشتیبانی فرهنگی امام جماعت در مسجد افزود: هیات امنا، امام جماعت و کانون های فرهنگی هنری در نوک پیکان فعالیت های مسجد می باشند و این قله فرهنگی باید تقویت شود.

گنجی با اشاره به جلسات متعدد در ستاد کانون های مساجد در این خصوص ادامه داد: لازم است جایگاه مسجد از نظر امامین انقلاب برای مدیران و اعضای کانون های مشخص شود در این راستا مقرر شد در نشست هایی با حضور اساتید برتر و نخبه جایگاه مسجد در مسیر ظهور و تمدن نوین اسلامی بررسی شود.

مشاور امور بانوان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه مقرر شد ماهیانه دو نشست با این موضوع برگزار شود، خاطرنشان کرد: این نشست ها با همکاری ستاد کانون های استان تهران برگزار خواهد شد.

پایان پیام/