ضرورت بررسی و برنامه ریزی برای نظام مسائل کانون های تربیت محور
ضرورت بررسي و برنامه ريزي براي نظام مسائل کانون هاي تربيت محور
سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران:

ضرورت بررسی و برنامه ریزی برای نظام مسائل کانون های تربیت محور

حجت الاسلام عالمي گفت: بهتر است نظام مسائلي که کانون ها با آنها درگير هستند بيان شود و کانون هايي که توانايي دارند راهبري و راهياري ده کانون را به عهده بگيرند، به آموزش و برنامه ريزي فعاليت ها بپردازند.
شناسه خبر : 48802 تاریخ انتشار : ۴ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۰۷

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، اولین نشست مدیران کانون های تربیت محور در حوزه نوجوان، با حضور حجت الاسلام علی عالمی، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران روز گذشته شنبه سوم تیرماه در مسجد جامع امام حسین(ع) شهر اندیشه برگزار شد.

در این نشست ابتدا مدیران کانون ها به ارائه گزارش های فعالیت های کانونی خود پرداخته و دیدگاه ها و نقطه نظرات خود را در خصوص مشکلات و مسائل خود بیان کردند. همچنین نقاط قوت و ضعف کانون ها در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.

ارائه ایده های نوی کانون ها جهت جذب جوانان در مساجد، بیان تجارب موفق کانون ها در حوزه تربیت نوجوان، ارتباط موثر کانون ها با مدارس، ارائه نظام مسائل کانون های تربیت محور، آسیب شناسی منطقه و محله و بررسی نقش کانون در محله و ارائه نقاط ضعف و قوت کانون ها از جمله مباحثی بود که از سوی کانون ها مطرح شد.

حجت الاسلام عالمی در ادامه این نشست با بیان اینکه کانون های تربیت محور همگی دغدغه دانش آموزان را دارند گفت: سنگر ما مسجد است و جایی غیر از مسجد نمی توانیم پناه ببریم و شما در وسط میدان این عرصه به کار فرهنگی و تربیتی مشغول هستید.

وی با بیان اینکه اگر بخواهیم مساجد را نگه داریم باید حریم مسجد مانند خیابان و مدرسه اطراف آن را نگه داریم و بر اساس شرایط به کار تربیتی و فرهنگی بپردازیم، خاطرنشان کرد: مدیران حاضر در جلسه به ارائه گزارش های خوبی در خصوص خود پرداختند ولی بهتر است به بیان مشکلات و نظام مسائل خود در حوزه تربیتی بپردازند.

حجت الاسلام عالمی با اشاره به صحبت های یکی از مدیران مبنی بر تدوین اسناد بالادستی در خصوص برخی مسائل تصریح کرد: این سند ها امضا شده و درحال اجرا شدن می باشد.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به امضای تفاهم نامه ای با وزارت آموزش و پرورش در این خصوص افزود: در این راستا یکی از دریچه های حساب کاربری شخصی دانش آموزان عضو کانون ها در سامانه شاد کانون های فرهنگی هنری مساجد است. مدیران کانون ها در سامانه ثبت نام کرده و به ارائه امکانات کانون خود می پردازند اعضای نوجوان کانون ها از طریق حساب خود متوجه کلاس ها و فعالیت های مساجد شده و از این طریق می توانند ثبت نام کنند.

وی با بیان اینکه در گزارشات مشکل تامین مالی بیان شد، اظهار داشت: باید به این مساله توجه داشت که اگر به لحاظ مالی تامین بودید چقدر کار درست و تاثیرگذار می کردید، خیلی از مساجد هستند مشکل مالی ندارند ولی به لحاظ نیروی انسانی تامین نیستند، خیلی از مساجد هستند مشکل نیروی انسانی ندارند ولی نمی دانند وسط میدان چکار باید بکنند، برنامه ندارند، آموزش جنگ فرهنگی و تربیتی را ندارند.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه خیلی از مساجد مشکل آموزش دارند، گفت:  بهتر است در این جلسه نظام مسائل هایی که کانون ها با آنها درگیر هستند بیان شود و کسانی که می توانند راهبری و راهیاری 10 کانون را به عهده بگیرند و به آموزش و برنامه ریزی فعالیت ها بپردازند.  

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به برنامه های ستاد استان تهران در حوزه اوقات فراغت بیان داشت: در این خصوص اردوگاهی ویژه نوجوانان در نظر گرفته شده و با توجه به اینکه ظرفیت محدود است با آقای لطیفی هماهنگ کنید تا بتوانید از این اردوگاه استفاده کامل را ببرید.

وی با اشاره به برگزاری دوره های مهارت افزایی تصریح کرد: همچنین دوره های تربیت مربی مهارت افزایی برگزار خواهد شد و علاقه مندان تا 7 تیر فرصت ثبت نام دارند.

پایان پیام/