ایجاد شبکه سازی کانونی برای حل مسائل؛ مشکلات و محدودیت ها
ايجاد شبکه سازي کانوني براي حل مسائل؛ مشکلات و محدوديت ها
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران تاکید کرد:

ایجاد شبکه سازی کانونی برای حل مسائل؛ مشکلات و محدودیت ها

حجت الاسلام عالمي با اشاره به ضرورت شبکه سازي در حوزه کانون‌هاي مساجد تربيت محور گفت: هدف از برگزاري اين نشست ها ايجاد شبکه هاي کانوني در راستاي حل نظام مسائل ها و مشکلات و محدوديت هاي کانون ها مي باشد.
شناسه خبر : 48853 تاریخ انتشار : ۵ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، اولین نشست مدیران کانون های تربیت محور در حوزه نوجوان، با حضور حجت الاسلام علی عالمی، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران روز گذشته یک شنبه چهارم تیرماه در مسجدحمزه سید الشهدا (ع) واقع در منطقه ۱۷ برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیران کانون های فعال در حوزه تربیتی به ارائه گزارشی از فعالیت های کانونشان در منطقه پرداختند و بعد از بیان مشکلات و مسائل خود مطالباتشان را از سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کردند.

ارائه ایده های نوی کانون ها جهت جذب جوانان در مساجد، بیان تجارب موفق کانون ها در حوزه تربیت نوجوان، ارتباط موثر کانون ها با مدارس، ارائه نظام مسائل کانون های تربیت محور، آسیب شناسی منطقه و محله و بررسی نقش کانون در محله و ارائه نقاط ضعف و قوت کانون ها از جمله محورهای مورد نظر در این نشست بود.

حجت الاسلام عالمی در ادامه نیز با اشاره به ضرورت شبکه سازی در حوزه کانون‌های مساجد تربیت محور گفت: هدف از برگزاری این نشست ها ایجاد شبکه های کانونی در راستای حل نظام مسائل ها و مشکلات و محدودیت های کانون ها می باشد.

وی با بیان اینکه نقطه نظرات خوبی در این جلسه بیان شد که باید مورد بررسی کارشناسانه قرار گیرد؛ تصریح کرد: علاوه بر شناسایی مسائل و مشکلات کانون ها، باید همه راهکارهای تربیتی، ابتکارات و خلاقیت ها و سیاست های ارتباط گیری و مشارکت با دستگاه های فرهنگی را برای هم به اشتراک بگذاریم.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه همچنین لازم است ساختار تربیتی کانون های فعال نیز اشتراک گذاری شود؛ اظهار داشت: استفاده درست از ظرفیت های کانونی و محتواهای درست و کارآمد گاهای برای حل نظام مسائل های کانون های یک منطقه مفید و موثر است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با اشاره به مشکل کمبود اعتبارات در فعالیت های فرهنگی کانون ها خاطرنشان کرد: همه ما با کمبود اعتبارات دست و پنجه نرم می کنیم ولی باید بدانیم که این کمبود پول و امکانات نباید باعث دلسردی و یاس و ناامیدی شود.

وی ادامه داد: برای رسیدن به حل مسئله در یک محله باید یکسری فرآیندها را در چهارچوب فرهنگ و هنر طی کنیم تا بتوانیم برای حل آسیب های اجتماعی محله راهکار درستی پیدا کنیم و این مساله یکی از وظایف کانون های مساجد می باشد.

حجت  الاسلام عالمی با اشاره به ضرورت شناسایی مدیران توانمند کانونی است، تصریح کرد: تشریک مساعی در خصوص نظام مسائل کانون ها و ارتباط و اتحاد و همکاری منسجم و هماهنگ در راه اعتلای کانون ها مهم و ضروری است.

پایان پیام/