مدیران کانون ها در دوه های تربیت مربی مهارت افزایی حضور جدی داشته باشند
مديران کانون ها در دوه هاي تربيت مربي مهارت افزايي حضور جدي داشته باشند
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران:

مدیران کانون ها در دوه های تربیت مربی مهارت افزایی حضور جدی داشته باشند

حجت الاسلام عالمي با بيان اينکه يکي از برنامه هاي کانون هاي مساجد استان تهران آموزش است، گفت: مديران کانون ها بايد در دوه هاي تربيت مربي مهارت افزايي حضور جدي داشته باشند تا بتوانند نوجوان را در مسجد تربيت کنند.
شناسه خبر : 48887 تاریخ انتشار : ۶ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۹:۳۲

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، اولین نشست مدیران کانون های تربیت محور در حوزه نوجوان، با حضور حجت الاسلام علی عالمی، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران روز گذشته دوشنبه پنجم تیرماه در مسجد صاحب الزمان (عج) واقع در منطقه 5 تهران برگزار شد.

ارائه ایده های نوی کانون ها جهت جذب جوانان در مساجد، بیان تجارب موفق کانون ها در حوزه تربیت نوجوان، ارتباط موثر کانون ها با مدارس، ارائه نظام مسائل کانون های تربیت محور، آسیب شناسی منطقه و محله و بررسی نقش کانون در محله و ارائه نقاط ضعف و قوت کانون ها از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

در ابتدای این نشست مدیران کانون های فعال در حوزه تربیتی به ارائه گزارشی از فعالیت های کانونشان در منطقه پرداختند و بعد از بیان مشکلات و مسائل خود مطالباتشان را از سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کردند.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه حضرت آقا تکلیف مشخصی را روی دوش مساجد گذاشتند و فرمودند: «تربیت جوانان کار مساجد است»، گفت: قریب به اتفاق مساجد بلد نیستند جوانان را تربیت کرده و رشد دهند، این کار بلدی می خواهد از طرفی مساجدی که جوان دارند بلد نیستند آنان را نگه دارند باید در این زمینه کار تربیتی انجام داد.

وی با طرح این پرسش که چرا مساجد ما خلوت است، خاطرنشان کرد: ما در دوره ای زندگی می کردیم که  پدر و مادرمان بچه مسجدی بودند، معلممان بچه جنگ بود، صدا و سیما فیلم های افق و آژانس شیشه ای پخش می کرد، همه به پایگاه بسیج می رفتیم، در فضایی بزرگ شدیم که همه چیز یک دست بود.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه در حال حاضر نوجوان و جوان جذابیت های این دوره را در یک شرایط متضاد می بیند، تصریح کرد:  بچه در مدرسه یک چیز می شنود، در صدا و سیما یک چیز می بیند، از پدر و مادر یک چیز می شنود و از فضای مجازی کلا یک چیز متضاد دیگر می شنود، در شرایط حاضر معلوم نیست تربیت بچه دست کیست، همین است که مساجد ما خلوت است.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه کار کردن روی نوجوان و به مسجد کشاندن و نگه داشتن و رشد دادن او علم می خواهد، اظهار داشت:  در این فضای پر از تضاد جنگیدن در این میدان آموزش می خواهد این در حالی است که در زمان جنگ رزمنده ها قبل از اینکه بروند منطقه در پادگان دوکوهه آموزش می دیدند.

وی با بیان اینکه در عرصه فرهنگ و تربیت نوجوان، آموزش ندیده کار می کنیم، خاطرنشان کرد: البته بعضی از مساجد آنقدر در میدان آزمون و خطا کردند و از روی دست دیگران مشق نوشتند تا به جایی رسیدند و الا علمی کار را پیش نبردند.

حجت الاسلام عالمی با بیان  اینکه یکی از برنامه های کانون های مساجد استان تهران آموزش است، گفت: باید آموزشی وجود داشته باشدکه مربی تربیت و تزریق کند همچنین از ظرفیت حوزه های علمیه و طلاب طرح امین و بینات استفاده کرده و نوجوانان را در مسجد تربیت کند و رشد دهد.  

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه مدیران کانون ها باید در دوه های تربیت مربی مهارت افزایی حضور جدی داشته باشند، ادامه داد: ما سعی کردیم اساتید کشوری و طراز را دعوت کنیم، البته حدود 14 دوره این کلاس ها برگزار شده و ما آن ها را کانون های مساجد اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به اردوگاه امام خمینی لواسان ویژه کانون های مساجد از ایام تابستان گفت: ثبت نام برای حضور در اردوگاه با هماهنگی مدیر پهنه اتفاق بیفتند.

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه اصل هم افزایی و کار تشکیلاتی واجب است، اظهار داشت: ما باید کار جبهه ای انجام بدهیم در این راستا مساجد باید جبهه را درست کنند و خطی را نگه دارند.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه بالطبع جلسه اول بازدهی لازم را نخواهد داشت و جلسات بعدی تخصصی تر خواهد بود، گفت: در جلسات آینده نظام مسائل را در می آوریم و علمیات ها را پیریزی می کنیم و ان شاالله کار را ادامه می دهیم.

پایان پیام/