مساجد برای آموزش در جنگ فرهنگی وقت بگذارند
مساجد براي آموزش در جنگ فرهنگي وقت بگذارند
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران:

مساجد برای آموزش در جنگ فرهنگی وقت بگذارند

حجت الاسلام عالمي با بيان اينکه در مساجد جاي خالي آدم هاي کاربلد فرهنگي احساس مي شود، تصريح کرد: براي يادگيري و آموزش در جنگ فرهنگي بايد وقت بگذاريم و يکي از درخواست هاي من اين است که براي آموزش وقت بگذاريد.
شناسه خبر : 48917 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۰۷:۵۱

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، اولین نشست مدیران کانون های تربیت محور در حوزه نوجوان، با حضور حجت الاسلام علی عالمی، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران روز گذشته سه شنبه 6 تیرماه در مصلی صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار شد.

ارائه ایده های نوی کانون ها جهت جذب جوانان در مساجد، بیان تجارب موفق کانون ها در حوزه تربیت نوجوان، ارتباط موثر کانون ها با مدارس، ارائه نظام مسائل کانون های تربیت محور، آسیب شناسی منطقه و محله و بررسی نقش کانون در محله و ارائه نقاط ضعف و قوت کانون ها از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

در ابتدای این نشست مدیران کانون های فعال در حوزه تربیتی به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداختند و بعد از توضیح مشکلات و مسائل خود و منطقه خود، مطالباتشان را از سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران بیان کردند.

حجت الاسلام عالمی با اشاره به جنگ ترکیبی در شرایط کنونی گفت: اگر قرار است بجنگیم باید بدانیم که جنگیدن یاد گرفتن می خواهد، دعوای بزرگان جنگ ما با نیروهایشان این بود که چرا خوب برای آموزش وقت نمی گذارید.

وی ادامه داد: احمد متوسلیان سر آموزش با نیروهایش دعوا داشت، پشتش یک حکمتی داشت ایشان معتقد بود، من حاضرم وسط آموزش شهید بدهم ولی سر عملیات شهید ندهم. 

حجت الاسلام عالمی با بیان اینکه آموزش دیدن در وسط این میدان جنگ بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: اگر به لحاظ آموزشی در وسط میدان جنگ فرهنگی نیاز نمی بینیم که اوضاع حال حاضر این نبود.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران با بیان اینکه در مساجد جای خالی آدم های کاربلد فرهنگی احساس می شود، تصریح کرد: برای یادگیری و آموزش در جنگ فرهنگی باید وقت بگذاریم و یکی از درخواست های من این است که برای آموزش وقت بگذارید.

وی با بیان اینکه کانون های استان تهران برای کمبود نیروهای کارآمد دوره هایی را برگزار کرده است، اظهار داشت:  اساتید خوب کشوری نیز در دوره های مهارت افزایی حضور دارند و امیدواریم مدیران کانون های استان تهران در این دوره ها ثبت نام و شرکت کنند.

حجت الاسلام عالمی با اشاره به کمبود اعتبارات در ستاد خاطرنشان کرد: ما در مباحث مالی باید وظیفه خود را انجام دهیم و اولویت ما در اعتبارات این مناطق است چراکه  شما ثابت کردید بدون امکانات هم کار مفید و موثر کردید.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران ادامه داد: ما اگر مهندسی فرهنگی را آموزش دهیم و استفاده از ظرفیت ها را آموزش بدهیم بهترین و باکیفیت ترین فعالیت ها صورت می گیرد.

پایان پیام/