ضرورت آموزش تربیت مربی برای رسیدن به کارکردهای درست مسجد
ضرورت آموزش تربيت مربي براي رسيدن به کارکردهاي درست مسجد
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران؛

ضرورت آموزش تربیت مربی برای رسیدن به کارکردهای درست مسجد

حجت الاسلام عالمي به برگزاري دوره هاي مهارت افزايي ويژه مديران کانون ها اشاره کرد و از مديران کانون ها خواست براي رسيدن به کارکردهاي درست مسجد در حوزه آموزش اقدامات جدي صورت گيرد.
شناسه خبر : 48935 تاریخ انتشار : ۷ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۱:۲۰

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد از استان تهران، اولین نشست مدیران کانون های تربیت محور در حوزه نوجوان، با حضور حجت الاسلام علی عالمی، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران شب گذشته سه شنبه 6 تیرماه در کانون شمیران نو مسجد ثامن الائمه واقع در شرق تهران برگزار شد.

ارائه ایده های نوی کانون ها جهت جذب جوانان در مساجد، بیان تجارب موفق کانون ها در حوزه تربیت نوجوان، ارتباط موثر کانون ها با مدارس، ارائه نظام مسائل کانون های تربیت محور، آسیب شناسی منطقه و محله و بررسی نقش کانون در محله و ارائه نقاط ضعف و قوت کانون ها از جمله محورهای مورد بررسی در این نشست بود.

در ابتدای این نشست مدیران کانون های فعال در حوزه تربیتی به ارائه گزارشی از فعالیت های خود پرداختند و بعد از توضیح مشکلات و مسائل خود و منطقه خود، راهکارهایی در حوزه تربیت و پرورش نوجوانان در منطقه ارائه دادند.

این نشست در قالب گفتگو محور برگزار شد و مدیران کانون ها مشکلاتی مانند عدم آموزش، نبود اعتبارات و حمایت های ستاد، عدم هم افزایی کانونی و هم نشینی های مستمر با مسئولان ستاد کانون های مساجد و عدم استفاده از ظرفیت های کانونی را بیان کردند.

حجت الاسلام عالمی در این نشست نیز بر لزوم و ضرورت آموزش در مساجد و کمبود آدم های کار بلد در حوزه تربیت تاکید کرد و آموزش مهندسی فرهنگی را حلقه مفقوده در مساجد دانست و از کانون ها خواست تا در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران نیز در ادامه به برگزاری دوره های مهارت افزایی اشاره کرد و از مدیران کانون ها خواست برای رسیدن به کارکردهای درست مسجد باید در حوزه آموزش اقدامات جدی صورت گیرد.

وی همچنین حضور و شرکت در این دوره را واجب و ضروری دانست و آخرین مهلت ثبت نام در این دوره ها را تا 7 تیر اعلام کرد.

حجت الاسلام عالمی به حضور اساتید برتر و مجرب حوزه تربیت و مهارت افزایی در این دوره اشاره کرد و برپایی کارگاه های آموزشی در این دوره را از امتیازات آن اعلام کرد.

پایان پیام/